فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نقش‌آفرینی ناتالی پورتمن در جدیدترین ساخته «زاویه دولان»



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن نیز به جمع بازیگران فیلم سینمایی جدید دولان پیوست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رپ؛ ناتالی پورتمن، نیکولاس هولت و تاندی نیوتن به جمع بازیگران اولین فیلم سینمایی «زاویه دولان» پیوستند.
 
این بازیگران در کنار کیت هرینگتون، جسیکا چیستین، سوزان ساراندون در فیلم سینمایی «مرگ و زندگی جان اف دوناوان» به ایفای نقش خواهند پرداخت.
 
زاویه دولان کارگردان و بازیگر 26 ساله کانادایی است که توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کن در سال 2014 میلادی را برای فیلم سینمایی «مامان» (mommy) از آن خود کند. البته این فیلم برنده جوایز متعددی در دیگر جشنواره‌ها نیز شد. دولان فیلمسازی را از 19 سالگی آغاز کرده و تا کنون 5 فیلم بلند سینمایی ساخته است.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
10 فیلم برتر" ناتالی پورتمن "

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشنواره ی فیلم «پالم اسپرینگز» از «ناتالی پورتمن» تقدیر می كند



 

 

جشنواره ی فیلم «پالم اسپرینگز» از «ناتالی پورتمن» تقدیر می كند

 

برگزار كنندگان جشنواره ی فیلم «پالم اسپرینگز» با اهدای جایزه ی «نخل صحرا» از «ناتالی پورتمن» برایدستاورد پرثمر هنری تقدیر می كنند.

 

این جایزه علاوه بر پورتمن به «كارلین فرث» نیز اهدا خواهد شد.

 

بنابر اعلام هالیوود ریپورتر امسال بیست ودومین دوره ی برپایی جشنواره ی فیلم «پالم اسپرینگز» از ۶ الی ۱۴ ژانویه در آمریكا برگزار می شود.

 

از دیگر سینماگرانی كه در دوره های گذشته ی این فستیوال مورد تقدیر قرار گرفته اند، می توان به «خاویر باردم»، «جنیفر لاورنس» و «گری مولیگان» اشاره كرد.

 

«ناتالی هرشلاگ» که به نام هنری ناتالی پورتمن شهرت دارد، تک فرزند پدری پزشک و مادری بازیگر از«سین سیناتی» اوهایو در ۹ ژوئن ۱۹۸۱ در بیت المقدس به دنیا آمد.

 

زمانی که او هنوز بچه بود به واشنگتن دی سی آمدند. بعد از چند مهاجرت دیگر خانواده او سرانجام ساکن نیویورک جایی که هم اکنون هم در آن زندگی می کند، شدند. او با موفقیت فارغ التحصیل شد و موفقیت هایش باعث شد تا بتواند در دانشگاه هاروارد پذیرفته شود.

 

زمانی که ۱۱ سال داشت در یک پیتزا فروشی استعدادش را کشف کردند و به او پیشنهاد مدل شدن دادند، اما او تصمیم گرفت تا بازیگری را دنبال کند.

 

او اجراهای زنده زیادی داشت اما اولین بازی درخشانش در فیلم لئون(قاتل حرفه ای) در سال ۱۹۹۴(۱۳ سالگی) بود. بعد از آن او در چند فیلم دیگر هم مثل Heat(سال ۹۵)، دختران زیبا(سال ۹۶) و حمله مریخی ها (سال ۹۶) ظاهر شد.

 

در سال ۹۹ بود که با ایفای نقش ملکه آمیدالا در Phantom Menace، اپیزود ابتدایی جنگ های ستاره ای که فروشی بالغ بر ۴۳۱ میلیون دلار داشت، به شهرت جهانی دست یافت.

 

بعد از آن او در دو کمدی درام برجسته به نام های: هرکجا غیر از اینجا و قلب کجاست در سال های ۹۹ و ۲۰۰۰ و همینطور در فیلم نزدیکتر در سال ۲۰۰۴ که بخاطر آن نامزد جایزه اسکار شد هم ایفای نقش کرد.

 

در ۴ مارس ۲۰۰۴ در یک SNL به همراه مهمان موزیک برنامه، فال اوت بوی و دنیس هیسبرت حضور یافت. و در یک فیلم کوتاه SNL در نقش یک گانگستر رپر عصبانی به همراه اندی سامبرگ با لباس وایکینگی در نقش همراهش ظاهر شد.

 

در اوایل سال ۲۰۰۶ V for Vendetta کلید خورد. او در این فیلم نقش اوی هاموند زن جوانی را داشت که شخصیت اصلی داستان «وی» او را از دست پلیس مخفی نجات می دهد. او برای این نقش موهایش را تراشید و همینطور برای یادگیری صحبت با لهجه ی انگلیسی با یک کارشناس تلفظ کار می رد.

 

ناتالی می گوید که فیلم مضمون بد یا خوب واضحی نداشت و به نظرات مخاطبین احترام گذاشته بود. هر دو فیلم ارواح گویا و منطقه ی آزاد در سال ۲۰۰۶ به طور محدودی پخش شد.

 

در آوریل ۲۰۰۶ فیلمبرداری فیلم کودکانه ی Mr. Magorium&#۰۳۹;s Wonder Emporium آغاز شد و در نوامبر ۲۰۰۷ بروی پرده رفت.

 

پورتمن راجع به این فیلم می گوید که دوست داشته در فیلم های کودکانه بازی کند. در اواخر ۲۰۰۶ هم در فیلم The Other Boleyn Girl در نقش آن بولین به همرا ه اسکارلت یوهانسون و اریک بانا به ایفای نقش پرداخت.

 

در همان سال به خاطر ایفای نقش لسلی قمارباز در فیلم «شب های دربدری» به کارگردانی ونگ کاروای مورد تحسین قرار گرفت چراکه اولین باری بود که نقش یک شاهزاده ی کوچک و یا یک نوجوان بی خانمان را بازی نمی کرد و در نقش یک زن بالغ ظاهر می شد.

 

او در فیلم درام «برادرها» که بازساختی از فیلمی دانمارکی به همین نام بود در نقش مقابل توبی مگ گوایر و جک گیلنهال به ایفای نقش پرداخت.

 

در ماه می سال ۲۰۰۸، پورتمن جوانترین عضو شصت و یکمین جشنواره ی کن شناخته شد.

 

پورتمن كه سال گذشته به فهرست بازیگران پروژه سینمایی «والا حضرت» پیوسته است، با قوی سیاه جدیدترین فیلم «دارن آرنوفسكی»، در جشنواره فیلم ونیز حضور داشت. وی چندی پیش با ساخت فیلم «Booksmart » به جرگه تهیه كنندگان هالیوود پیوسته است./خبرگزارى ایسنا