فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نقاشی‌های شاهد صفاری از جمعه در...



 

 

نقاشی‌های شاهد صفاری از جمعه در نگارخانه شیرازی

 

مجموعه نقاشی‌های شاهد صفاری از روز جمعه -هفتم خرداد ماه - در گالری شیرازی به نمایش درمی‌آید.



شاهد صفاری خرداد ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمد. در كودكی كلاس‌های نقاشی «سیروس آقاخانی» را تجربه كرد كه سال‌ها نقاشی بخشی از دنیای كودكانه‌اش بود. در سال ۱۳۷۸ به هنرستان رفت. تحصیل گرافیك در هنرستان آزادگان باعث آشنایی بیشتر و نزدیكترش با هنر شد، كه بخش مهمی از آن حاصل تأثیر عمیق «كیانوش امیری» استاد طراحی‌اش بود.



شاهد صفاری در ۱۳۸۲ تحصیل نقاشی را در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز كرد، این دوران شركت در چندین نمایشگاه گروهی را (چون گالری زنگار ۱۳۸۵، هفتمین بینال نقاشی ۱۳۸۶) تجربه و در ۱۳۸۶ از رساله كارشناسی‌اش با موضوع «بررسی گیاهان تزئینی در نقاشی ایران» با راهنمایی دكتر بهنام كامرانی دفاع كرد. این موضوع منجر به دوره‌ای از كارهای آبستره‌اش متأثیر از نگاه به گیاهان شد.

 

آشنایی صفاری با «اندی وارهول» و «فرید كالو» هریك به نوعی در ذهن‌اش نقش گذاشت. وارهول را به جهت ادغام آثار هنریش با زندگی شهری روزانه مردم و فریدا را به مثابه فریاد مشترك دوره‌ای از زندگی بسیاری از انسان‌ها شناخت و نتیجه این جست‌وگوگری اثر «پرتره از خود» اوست كه احترامش به این دو و توانایی‌های نقاشی‌اش را در آن به خوبی به نمایش می‌گذارد.

 

صفاری در این نمایشگاه آثاری در ابعاد بزرگ و با تكنیك تركیب مواد و اكرلیك ارائه كرده است.

 

گفتنی است؛ نگارخانه شیرازی در خیابان فرمانیه، دیباجی شمالی، محمود نوریان، شهید دقوز، كوچه پوریا، پلاك ۲ واقع شده است و نمایشگاه به مدت پنج روز ادامه دارد..../ خبرگزارى ايسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
رضا صفاری - تنها میشم تو خیالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بشار اسد در اولین واکنش به حملات عصر جمعه در پاریس اعلام کرد: فرانسه شاهد چیزی است که ما در سوریه



اخبار,اخباربین الملل,هیئت پارلمانی فرانسه

اسد: فرانسه شاهد چیزی است که ما در سوریه پنج سال است از آن رنج می‌بریم

بشار اسد در اولین واکنش به حملات عصر جمعه در پاریس اعلام کرد: فرانسه شاهد چیزی است که ما در سوریه از پنج سال قبل از آن رنج می‌بریم.

 

 بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با هیاتی از نمایندگان فرانسوی که شامل چهار نماینده پارلمان فرانسه است، اعلام کرد: فرانسه روز گذشته شاهد حملاتی بود که ما از پنج سال پیش در سوریه با آن زندگی می‌کنیم.

بشار اسد هم‌چنین تسلیت خود را به میهمانانش درخصوص حملات تروریستی پاریس اعلام کرد.

اسد در این دیدار به مقایسه اوضاع فرانسه و سوریه پرداخت و گفت: خطر تروریسم امروز خطری علیه تمامی جهان است و فرانسه نیز از این مساله مستثنی نبوده است.

 

اخبار بین الملل - ایسنا