فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نظر عجیب حاتمی کیا درباره شخصیت ضرغامی!



اخبار,اخبار فرهنگی ,ابراهیم حاتمی‌کیا

 

اخبار فرهنگی - حاتمی‌کیا به ضرغامی: خداحافظ لوطی

در پایان دوره 10 ساله مدیریت عزت‌الله ضرغامی در رسانه ملی، روزنامه «جام جم» از شخصیت‌های مختلف خواسته است تا در یادداشتی نظراتشان را در این‌باره بنویسند.

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینما اینگونه نوشت: «من بچه پامنارم و مهندس ضرغامی بچه نازی‌آباد. هر دو محله‌های قدیمی و لوطی‌پرور که به وقت جنگ نامشان به محله‌های شهیدپرور تغییر یافت. این روزها بازار بدرقه‌های نالوطی زیاد شده. خصلت خوش‌استقبالی و بدبدرقه بودن، رسم جوانمردی نیست.

من به نوبه خودم حرف‌ها دارم که جایش در این روزهای بدرقه نیست اما اگر دفعتا از من بپرسید چه خصلتی از مهندس ضرغامی در روح و ذهنتان ته‌نشین شده، یک صفت به سرعت ظاهر می‌شود؛ لوطی‌صفتی. مهندس ضرغامی را لوطی دیدم. بامرام دیدم. در این ده سال مدیریت، ایشان را ده بار هم ندیدم، ده ساعت هم مراوده نداشتم، اما هر بار دیدم یا نامه‌ای نوشتم از پاسخش بوی لوطی‌صفتی می‌تراوید.

خدا نگهدارتان آقا مهندس. هر جا رفتی دعای خیر ما بدرقه راهت.»
اخبار فرهنگی - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
سکوت حاتمی کیا و بوسه علی رویین تن بر شانه حاتمی کیا!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر حذف‌ شده حاتمی‌کیا درباره «رستاخیز»


حاتمی‌کیا که از انتشار نادرست صحبت‌هایش درباره فیلم «رستاخیز» گله‌مندست متن کامل این بخش از اظهاراتش را در اختیار مهر گذاشت.

خبرگزاری مهر: حاتمی‌کیا که از انتشار نادرست صحبت‌هایش درباره فیلم «رستاخیز» گله‌مندست متن کامل این بخش از اظهاراتش را در اختیار مهر گذاشت.

 ابراهیم حاتمی کیا شب گذشته 4 اسفندماه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از اینکه سخنانش در چند روز اخیر و به ویژه درباره فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش به شکل گزینشی در رسانه ها منتشر می شود، اظهار نارضایتی کرد.

کارگردان فیلم «چ» با ابراز نارضایتی شدید از انتشار گزینشی صحبت‌هایش گفته بود: حرف هایم درباره فیلم «رستاخیز» یا اصلا منعکس نمی‌شود و یا کم رسانه ای می‌شود اما چیز دیگری را که بیان می کنم چنان برجسته می شود که شب حتی تلویزیون چند بار آن را پخش می‌کند و این از حُب علی است یا بغض معاویه؟ این وضعیت مرا اذیت و غصه‌دار می‌کند.

بخشی از اعتراض حاتمی کیا به انعکاس صحبت‌هایش در اختتامیه جشنواره فیلم فجر در شهر قم در تاریخ 2 اسفندماه است که وی برای اولین‌بار نظر خود را درباره فیلم «رستاخیز» اعلام کرد.

دفتر تولید فیلم «چ» متن کامل این بخش از صحبت‌های حاتمی‌کیا در آن مراسم را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است. این متن بدین شرح است:

«در تک تک پلان‌های این فیلم یک انرژی متراکم دیده می‌شود که قصد قربت داشته است و این عرصه،‌ عرصه سختی است و نباید به گونه ای رفتار شود که کسی جرئت ورود به این عرصه را نداشته باشد.

نباید کاری کنیم که دیگر مجال ورود افرادی همچون درویش و کمال تبریزی به وادی های سختی همچون تاریخ تشیع و تاریخ معاصر تنگ شود.

من مطمئنم که برادرم احمدرضا درویش با احترام به نظر علما و انجام اصلاحاتی «رستاخیز» را روانه اکران عمومی خواهد کرد و همه باید به او کمک کنیم و گرنه دیگران درباره ما شیعیان فیلم خواهند ساخت.»