فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نظر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره «دید در شب» رشیدپور / انگلیسی ظریف بهتر از فارسی شکسته من است



اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رشیدپور

آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا درباره برنامه «دید در شب» و گفت و گوی رشیدپور با ظریف نوشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین مهمان برنامه «دید در شب» با اجرای رضا رشیدپور بود.

از قرار معلوم این برنامه علاوه بر ایران در کشورهای خارجی نیز تماشاگر داشته و یکی از تماشاگران آن آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امورخارجه آمریکا بوده است.

ایر پس از دیدن این برنامه در فیسبوک نوشت : «با خبرشدم که جناب آقای رضا رشیدپور در برنامه محبوب القلوبش «دید درشب» در مصاحبه با جناب آقای دکتر ظریف اشاره ای گذرا به بنده کرده, و از دکتر ظریف پرسید آیا وزارت خارجه ایران قصد دارد سخنگوی انگلیسی زبان داشته باشد. دکتر ظریف درست جواب داد و گفت که نیازی نیست چون ایشان همین کار را می کند. اما وجه تمایز بین ما این است که ان کل شغل من است و ایشان وظایف خیلی سنگین تر از آن دارد, و افزون بر ان زیان انگلیسی ایشان خیلی بهتر از فارسی شکسته پیکسته من است. و نگفته نماند ایشان هم دسترسی به همه رسانه های آمریکایی دارد اما رسترسی من به رسانه های فارسی نسبتا محدود است.»

 

اخبارفرهنگی و هنری,خبرهای فرهنگی و هنری,رشیدپور

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
خبرنگاری که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را کلافه کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا:ما دیگر به دنبال تسلیم ایران نیستیم!



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا,آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا :ما دیگر به دنبال تسلیم ایران نیستیم!

ما نمی خواهیم اراده مان را بر ایران تحمیل کنیم. این‌که مذاکره نیست. مذاکره همان بده و بستان است و هر دو طرف مواضع خود را دارند، از این نظر ما آماده‌ایم با ایران مذاکره کنیم. این هزینه‌ای ندارد. این به نفع هر دو ما است که مذاکره کنیم. و اگر طرف ایرانی هم می‌خواهد مذاکره کند، عالی‌ست!

آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا گفته است که این کشور آماده احتمال مذاکره مستقیم با ایران است.  به گزارش «تابناک»، وی در مصاحبه ای که با خبرگزاری آلمان دویچه وله انجام داده است، به سخنان نوروزی رهبر انقلاب واکنش نشان داده است.

وی در پاسخ به پرسشی که آیت الله خامنه‌ای گفته است، «به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم، اما مخالفتی هم ندارم». شما در این مرحله مذاکره‌ مستقیم بین ایران و آمریکا تا چه حد امکان‌پذیر می دانید گفته است که  اوباما، جان کری و دیگران مسئله‌ مذاکرات دو طرفه را مطرح کرده‌اند. ما آماده‌ این احتمال هستیم. ما آماده هستیم که با ایران مذاکره کنیم.   

وی ادامه داده است که ولی فراتر از این موضوع، در مورد مسئله‌ هسته‌ای و برنامه‌ی هسته‌ای ایران و نگرانی‌های فزاینده‌ جامعه بین‌المللی درباره‌ ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ی هسته‌ای ایران در چارچوب گروه ۱ + ۵، در مورد این موضوع کار می‌کنیم. ما واقع‌بین هستیم. همان‌طور که آقای اوباما اظهار کرده‌اند، ترجیح همه‌ی ما یعنی جامعه‌ی بین‌المللی، این است که از طریق دیپلماسی به توافقی برسیم و ما روی این موضوع تمرکز می‌کنیم. 

وی همچنین اضافه کرده است که این‌که مثلا ما می‌خواهیم ایران را به زانو درآوریم و ایران خودش را تسلیم کند، این طور نیست. ما فقط دنبال آن هستیم که ایران مثل تمام کشورهای عضو ان پی تی (پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) در مورد برنامه‌ هسته‌ای‌اش به وظیفه‌اش عمل کند. یعنی پای حرفش بایستد. ما دنبال تسلیم یا تعظیم ایران نیستم. 

وی همچنین درباره این پرسش که تا چه حد امکان‌پذیر است که سران ایران و آمریکا دور یک میز بنشینند و احتمالا بخواهند تمام مشکلاتی که وجود دارد را حل کنند، گفته است که هر کشور و هر مملکتی منافع و مصالح عالی خودش را دارد. برخی در ایران معتقدند ما می‌خواهیم اراده‌ی‌مان را بر ایران تحمیل کنیم، این طور نیست، این‌که مذاکره نیست. مذاکره همان بده و بستان است و هر دو طرف مواضع خود را دارند، ولی مذاکره معنایش این است که تبادل نظر و مصالحه شود. از این نظر ما آماده‌ایم با ایران مذاکره کنیم. این هزینه‌ای ندارد. این به نفع هر دو ما است که مذاکره کنیم. و اگر طرف ایرانی هم می‌خواهد مذاکره کند، عالی‌ست. 

وی در مورد مذاکرات ایران و 1+5 در شانزدهم فروردین در قزاقستان هم گفته است که همان طور که می‌دانید ما دورهم جمع شدیم و پای میز مذاکره در آلماتی رفتیم. این مذاکرات سودمند و مفید بود. بعد از آن هم در شهر استانبول کارشناسان ما باهم در مورد جزییات بسته‌ پیشنهادی ما، ملاقات و مذاکره کردند و در مورد جوانب و ابعاد مختلف و جزییات پیشنهاد ما توضیح دادند.

بعد از آن، همان گونه که قرار شده، ما در آلماتی دوباره باهم ملاقات خواهیم کرد، در سطح مدیران سیاسی، تا بیشتر روی این موضوع صحبت کنیم. چیزی که مهم است این‌که ما باید از این روند نتیجه‌ ملموسی به‌دست آوریم. یعنی هر دو طرف اظهار کرده‌اند که گفت‌وگو فقط برای گفت‌وگو مطلوب ما نیست. ما باید به سوی راه‌حلی درازمدت و جامع حرکت کنیم. 

اما ظاهرا این مقام آمریکایی به سخن رهبر انقلاب به دقت گوش نداده اند. رهبر انقلاب در آن سخنرانی اظهار داشتند که اگر آمریکائیها واقعاً تمایل به حل موضوع هسته ای ایران دارند ، راه حل آن نیز آسان است و باید به حق غنی سازی هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز اعتراف کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه اجرای مقررات نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز می تواند نگرانی ها را  از بین ببرد ، خاطرنشان کردند : تجربیات و شرایط صحنه نشان می دهد که آمریکائیها بدنبال حل این موضوع نیستند و می خواهند با باقی ماندن آن، بهانه ای برای فشار به ملت ایران و به قول خودشان فلج کردن ملت داشته باشند .گر آمریکائیها صادقانه می خواهند ، قضایا تمام شود ، راه حل پیشنهادی ما این است که در گفتار و عمل ، دست از دشمنی با ملت ایران بردارند. 

رهبر انقلاب همچنین تصریح کرده بودند که ما بارها گفته ایم که بدنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آمریکائیها می گویند باور نمی کنیم. در این شرایط چرا ما باید حرف آمریکا را در مورد صادقانه بودن پیشنهاد مذاکره ، باور کنیم.

برداشت ما این است که پیشنهاد مذاکره یک تاکتیک آمریکائی برای فریب افکار عمومی دنیا و مردم ایران است و اگر اینگونه نیست ، باید آمریکائیها این موضوع را در عمل ثابت کنند./تابناک