فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نظر رهبر انقلاب درباره بازی "فردین" در فیلم برزخی ها


روایت مهدی کلهر از اظهار نظر مقام معظم رهبری که باعث اکران فیلم برزخی ها شد.

روایت مهدی کلهر از اظهار نظر مقام معظم رهبری که باعث اکران فیلم برزخی ها شد.

 مهدی کلهر مشاور رسانه ای سابق رییس جمهور در گفت وگویی با ماهنامه سینما رسانه روایتی از اظهار نظر مقام معظم رهبری درباره اکران کردن فیلم برزخیها بازگو کرده است .

آقای کلهر گفته : روزی که ما جلوی فیلم برزخی ها را گرفتیم ،وزیر وقت که آقای معادیخواه بود رفت پیش حضرت آقا که آن زمان رییس جمهور بودند . با من تماس گرفت وگفت : آقای خامنه ای می گویند به دلیل بازی کردن فردین نباید جلوی فیلم گرفته بشه .اگه فیلم اشکالی داره . اشکالش را برطرف کنید و فیلم رونشون بدید .بازی کردن فردین اشکالی نداره .....

 کلهر درادامه می گوید:این نگاه بسیار کارشناسانه و دقیق به آثار فرهنگی وهنری بود . غیر از اینکه از نظر دینی وفقاهتی کاملا عالمانه  بود .معتقدم بعد از سی سال هنوز متخصصان فرهنگ وهنر عقب تراز این دید هستند .

منبع: قدس انلاین


ویدیو مرتبط :
رهبر -نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده ی هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر رهبر انقلاب درباره فیلم مجید مجیدی


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هنر یکی از ناب ترین راه های انتقال پیام اسلام است و حمایت نظام از پروژه محمد(ص) یکی از بهترین اقدامات نظام است. طاهری گفت: مقام معظم رهبری فیلم محمد (ص) را کامل دیده و مورد تأیید قرار داده اند.

خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هنر یکی از ناب ترین راه های انتقال پیام اسلام است و حمایت نظام از پروژه محمد(ص) یکی از بهترین اقدامات نظام است.

سید علی طاهری ساخت فیلم محمد(ص) به کارگردانی مجید مجیدی را یکی از بهترین اقدامات نظام در حمایت از سینمای کشور از ابتدای انقلاب تا کنون دانست و گفت: یکی از بهترین اقداماتی که نظام از ابتدای انقلاب تا کنون انجام داده حمایت از ساخت چنین فیلمی است که برای ساخت آن از آقای مجیدی تشکر می کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فیلم مقطع سنی 7 تا 14 سالگی پیامبر اسلام(ص) را به تصویر کشیده که امیدواریم بعد از کسب این موفقیت بتواند در آینده درباره تمامی زندگی حضرت فیلمسازی شود.

او در ادامه هنر را یکی از مهم ترین ابزارها برای انتقال پیام اسلام ناب به دنیا دانست و گفت: امیدواریم هم مجید مجیدی مورد تشویق و حمایت نظام قرار گیرد هم بقیه هنرمندان با ساختن چنین فیلم هایی واقعیت های اسلام و ایران را به جهانیان منتقل کنند.

طاهری همچنین درباره برخی انتقادات از سوی الازهر مصر گفت: پیش از این آنها فیلمی را با عنوان "الرسالة" را با همکاری آمریکا ساخته بودند که نسبت به فیلم کنونی محمد(ص) خیلی ضعیف تر است لذا طبیعی است مخالفت ها و انتقادهایی داشته باشند اما نسخه کنونی ایرانی کاملا قدرت برتر خود از لحاظ محتوایی و تکنیکی را نشان داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره ایراد برخی کشورها نسبت به نقش آفرینی کودکی به جای پیامبر گفت: احتمالا به خاطر اینکه در آن سن حضرت محمد(ص) هنوز به پیامبری نرسیده بودند به تصویر کشیدن ایشان از لحاظ مراجع شیعه ایرادی ندارد.

طاهری در پایان خبر داد: مقام معظم رهبری فیلم محمد (ص) را کامل دیده و مورد تأیید قرار داده اند.