فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

نامزدهای جوایز انجمن منتقدین فیلم لندن معرفی شدند



 

 

نامزدهای جوایز انجمن منتقدین فیلم لندن معرفی شدند

 

انجمن منتقدین فیلم لندن نامزدهای جوایز سال ۲۰۱۲ را با حضور پررنگ نماینده اسكاری سینمای ایران اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انجمن منتقدین فیلم لندن شب گذشته فهرست نامزدهای سی ودومین دوره این جایزه را درحالی اعلام كرد كه فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ۵ بخش نامزد دریافت جایزه شده است.

این فیلم كه نماینده سینمای ایران در جوایز اسكار است، در بخش های بهترین فیلم، بهترین كارگردانی، بهترین فیلم نامه، بهترین فیلم خارجی و همچنین بهترین بازیگر نقش مكمل زن (ساره بیات) نامزد شده است.

«جدایی نادر از سیمین» كه این روزها با درخشش در فصل جوایز سینمایی هالیوود، انتظارها برای موفقیت در جوایز اسكار ۲۰۱۲ را بالا برده است، اواخر هفته گذشته نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز گلدن گلوب شد.

برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین طی هفته های گذشته برنده ی چندین جایزه ی جهانی از جمله بهترین فیلم خارجی سال از نگاه انجمن ملی منتقدین آمریكا و انجمن منتقدین فیلم نیویورك و جوایز فیلم مستقل بریتانیا شده و ماه گذشته در جوایز سالانه آسیا ـ پاسیفیك بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ شناخته شد.

به گزارش اسكرین دیلی، در بخش بهترین فیلم «درخت زندگ» ساخته تنرس مالیك، برنده جایزه نخل طلای كن با بازی «براد پیت» و «شون پن» حضور دارد. فیلم تحسین شده «هنرمند»، «رانندگی» به همراه «دوره گرد، خیاط، سرباز، جاسوس» نیز در این بخش نامزد هستند.

در بخش بهترین فیلم خارجی سال، «اسرار لیسبون» ساخته «رائول روئیز»، كارگردان فقید پرتغالی كه دو روز قبل بهترین فیلم جوایز اسپریت شد، حضور دارد.

«پوستی كه در آن زندگی می كنیم» ساخته پدرو آلمادوار از اسپانیا، «شعر» از كره جنوبی و «چهار بار» از ایتالیا دیگر فیلم های حاضر در این بخش هستند.

در بخش بهترین كارگردانی جوایز انجمن منتقدین فیلم لندن، «مایكل هازاناویكیوس» (هنرمند)، ترنس مالیك

(درخت زندگی)، «لین رامزی» (باید درباره كوین صحبت كنیم) و «نیكلاس ویندینگ رفن» (رانندگی) رقبای اصغر فرهادی هستند.

در بخش بهترین فیلم نامه، مایكل هازاناویكیوس (هنرمند)، كنت لانگرن (مارگارت)، بریج اوكانر (دوره گرد، خیاط، سرباز، جاسوس) و الكساندر پاین (فرزندان) به همراه اصغر فرهادی (جدایی نادر از سمین) چشم به جایزه دوخته اند.

در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن، كریستین دونست (مالیخولیا)، مریل استریپ (بانوی آهنین)، تیلدا سوئینتون (باید درباره كوین صحبت كنیم)، میشله ویلیامز (هفته من با مارلین) و آنا پاكویین (مارگارت) حضور دارند.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز جورج كلونی (فرزندان)، مایكل فاسبندر (شرمساری)، رایان گاسلینگ (رانندگی)، گری اولمدمن (دوره گرد، خیاط، سرباز، جاسوس) و ژان جورادین (هنرمند) تشكیل می دهند.

در بخش بهترین بازیگر نقش مكمل زن، علاوه بر ساره بیات برای فیلم «جدایی نادر از سیمین»، جسیكا چستین و اوكتاویا اسپنسر (كمك) و جكی وینر (پادشاهی حیوانات) حضور دارند.

سی ودومین مراسم سالانه اعطای جوایز انجمن منتقدین فیلم لندن روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) برگزار خواهد شد.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی شهر لندن از بزرگترین چرخ و فلک جهان (چشم لندن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی نامزدهای دریافت جوایز فیلم اروپا



اخبار,اخبار فرهنگی,معرفی نامزدهای دریافت جوایز فیلم اروپا

آلیسیا ویکاندر، شارلوت رمپلینگ و کالین فارل شانس در میان نامزدهای دریافت جایزه فیلم اروپا هستند.

فیلم «جوانی» به کارگردانی پائولو سورنتینو شاید دست خالی از جشنواره کن بیرون آمده باشد، اما هم اکنون در چند رشته نامزد دریافت جایزه فیلم اروپا است. این فیلم در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد (مایکل کین) و بهترین بازیگر نقش اول زن (راشل وایز) نامزد شده و امید زیادی به برنده شدن در هر یک از این شاخه‌ها دارد.

 دیگر فیلمی که امسال در چند رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه است، «لابستر» به کارگردانی یورگوس لانتیموس است. «لابستر» فیلم برنده جایزه هیات داوران شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن است.

رقبای «جوانی» و «لابستر» برای دریافت جایزه بهترین فیلم، «ویکتوریا» به کارگردانی سباستین شیپر آلمانی، «قوچ‌ها» فیلم نماینده ایسلند در اسکار («قوچ‌ها» جایزه نوعی نگاه جشنواره کن را از آن خود کرد.)، «موستانگ» نماینده فرانسه در اسکار و «کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست» به کارگردانی روی اندرسون (نماینده سوئد در اسکار و برنده شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز) هستند.

«45 سال» و «اکس‌ماشنیا» دو فیلمی هستند که بختی برای حضور در رشته‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نیافتند، اما در شاخه بهترین فیلم‌نامه در میان نامزدها حضور دارند.

شاید بسیاری از عدم حضور فیلم تحسین‌شده‌ی «پسر شائول» در میان نامزدهای دریافت جوایز شگفت‌زده شوند، اما حقیقت این است که این فیلم از ابتدا در این رقابت حضور نداشته است. اما از میان فیلم‌های شاخصی که علیرغم حضور نامزد دریافت جایزه نشدند می‌توان به «روزهای طلایی من» به کارگردانی آرنائود دسپچلین، «داستان داستان‌ها» به کارگردانی متیو گارونه، «پدینگتون» به کارگردانی پل کینگ، «گنج» به کارگردانی کورنلیو پورومبیو و «خانم جولی» به کارگردانی لیو اولمن اشاره کرد.

مراسم جایزه فیلم اروپا 12 دسامبر در برلین برگزار خواهد شد. جایزه برتر سال گذشته به پاول پاولیکوسکی رسید که در نهایت با «آیدا» جایزه اسکار را نیز به خانه برد. فهرست زیر نامزدهای دریافت جایزه در دسته‌های مختلف است :

بهترین فیلم اروپایی
«جوانی» به کارگردانی پائولو سورنتینو
«لابستر» به کارگردانی یورگوس لانتیموس
«ویکتوریا» به کارگردانی سباستین شیپر
«موستانگ» به کارگردانی دنیز غمزه
«قوچ‌ها» به کارگردانی گریمور هاکونارسون
«کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست» به کارگردانی روی اندرسون

بهترین کارگردان اروپایی
نانی مورتی برای کارگردانی «مادر من»
یورگوس لانتیموس برای کارگردانی «لابستر»
روی اندرسون برای کارگردانی «کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست»
مالگورزاتا زوموسکا برای کارگردانی «بدن»
پائولو سورنتینو برای کارگردانی «جوانی»
سباستین شیپر برای کارگردانی «ویکتوریا»
بهترین بازیگر مرد اروپایی
مایکل کین برای بازی در «جوانی»
کالین فارل برای بازی در «لابستر»
کریستین فریدل برای بازی در «13 دقیقه»
تام کورتنی برای بازی در «45 سال»
وینسنت لیندون برای بازی در «مرد ساده»

بهترین بازیگر زن اروپایی
مارگریتا بای برای بازی در «مادر من»
لایا کوستا برای بازی در «ویکتوریا»
شارلوت رمپلینگ برای بازی در «45 سال»
آلیسیا ویکاندر برای بازی در «اکس ماشینا»
راشل وایز برای بازی در «جوانی»


بهترین فیلمنامه‌نویس اروپایی
رادو ژوده و فلورین لازارسکو برای فیلمنامه «آفرین!»
الکس گارلند برای فیلمنامه «اکس ماشینا»
اندرو هی برای فیلمنامه «45 سال»
یورگوس لانتیموس و افتیمیس فیلیپو برای فیلمنامه «لابستر»
روی اندرسون برای فیلمنامه «کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست»
پائولو سورنتینو برای فیلمنامه «جوانی»

بهترین فیلم مستند اروپایی
«ایمی»
«رقص با ماریا»
«چهره خاموشی»
«یک داستان عاشقانه سوری»
«توتو و خواهرش»


بهترین فیلم کمدی اروپایی
«عهد جدید نوین» به کارگردانی ژاک ون‌دورمل
«خانواده بلر» به کارگردانی اریک وارتیگ
«کبوتری برای تامل در باب هستی روی شاخه نشست» به کارگردانی روی اندرسون

بهترین انیمیشن اروپایی
«بره ناقلا»
«آواز دریا»
«آداما»

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین