فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

موضوع جنجالی اسید پاشی در سه فیلم جشنواره فجر!



اخبار,اخبار فرهنگی,اسید پاشی

بدون شک سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور برخی آثاری که به سراغ موضوعاتی مثل موضوع اسیدپاشی رفته‌اند، یکی از ملتهب‌ترین دوره‌های خود را در پیش رو دارد.

سه فیلم در جشنواره فجر 34 با تم اسیدپاشی
موضوع اسیدپاشی از جمله سوژه‌های ملتهبی است که سینماگران تاکنون کمتر به سراغش رفته‌اند، ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که در جشنواره فیلم فجر، یکی از موضوعات مورد علاقه کارگردانان جوان پرداختن به موضوع جنجالی اسیدپاشی است.


رضا درمیشیان کارگردان فیلم توقیفی «عصبانی نیستم» که با ساخت این فیلم حواشی بسیاری را به وجود آورد، یکی از اولین کسانی بود که دست بر روی این موضوع جنجالی گذاشت و با روایت ماجرای پسر جوانی است از طبقه پایین اجتماع که عاشق دختری از طبقه مرفه می‌شود و رساندن داستان این دو به نقطه جدایی، زمینه اسیدپاشی شخصیت پسر فیلم به شخصیت دختر آن را فراهم می‌کند تا یک بار دیگر با استفاده از زوج باران کوثری و نوید محمدزاده داستانی ملتهب را به تصویر بکشد.


مریم پالیزبان، اردشیر رستمی، نظام الدین کیایی، حسین پاکدل، رضا بهبودی، بهناز جعفری، مهدی کوشکی، نادر فلاح، ستاره پسیانی، بهرنگ علوی، بهرام افشاری، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، سجاد تابش و یسنا میرطهماسب دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند که بر اساس شنیده‌ها یکی از گزینه‌های احتمالی برای حضور در بخش اصلی جشنواره امسال خواهد بود.

باید منتظر بود و دید که آیا «لانتوری» درمیشیان نیز همچون «عصبانی نیستم» تبدیل به یکی از فیلم‌های پرحاشیه جشنواره خواهد شد یا خیر؟


غیرمجاز دومین فیلم این لیست سه تایی است که البته با اطلاعات فعلی این تعداد فیلم را در خود گنجانده است و احتمال دارد که فیلم‌های دیگری نیز پیرامون این موضوع تلخ در جشنواره فجر امسال حضور داشته باشند.

فیلم سینمایی «غیرمجاز» سومین تجربه کارگردانی حسن یکتا پناه است که داستانی که تاکنون از آن رسانه‌ای شده است، روایتگر ماجرایی اپیزودیک با محوریت زندگی دختری به نام توکا است که برای یافتن نامزدش از شهرستان به تهران می‌آید و در خلال این سفر متوجه ازدواج همسرش با فرد دیگری می‌شود و ماجراهایی در زندگی او رخ می‌دهد که در نهایت ارتباطی با ماجرای اسیدپاشی دارد.
این فیلم که از جمله اولین آثاری بود که برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شده است، از بازی بازیگرانی چون میلاد کی‌مرام ، لیلا زارع و پریوش نظریه بهره برده است و سعی کرده با انتخاب اسمی حساسیت‌زا توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند.


سومین فیلم این لیست «این زن حقش را می‌خواهد» نام دارد که چهارمین تجربه سینمایی محسن توکلی محسوب می‌شود و پیش از این «پانسیون» نام داشت.
البته ماجرای این فیلم کمی با دو اثر قبلی تفاوت دارد؛ داستان این فیلم زندگی دختری را روایت می‌کند که به صورتش اسید پاشیده می‌شود و این دختر می‌کوشد با کار کردن و پس‌انداز دستمزدش، هزینه لازم برای پرداخت دیه قصاص اسیدپاش را فراهم کند.


میترا حجار، کامران تفتی، لعیا زنگنه، افسانه پاکرو، روشنک عجمیان، مینا جعفرزاده، رسول توکلی و رضا آشتیانی بازیگران این فیلم هستند.
البته تا زمانی که این فیلم‌ها دیده نشوند، نمی‌توان در مورد میزان التهاب آن‌ها و اهداف دقیق سازندگانش از تولید این آثار اظهار نظر کرد ولی بدون شک سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور این آثار و سایر آثاری که به سراغ این گونه موضوعات رفته‌اند، یکی از ملتهب‌ترین دوره‌های خود را در پیش رو دارد.
اخبار فرهنگی - سوره سینما


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی الهام چرخنده در مورد اسید پاشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حوزه هنری سه نماینده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دارد



 

حوزه هنری سه نماینده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دارد

 

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی امسال با سه فیلم سینمایی "یه حبه قند"، "سیب و سلما" و "پرنده باز" در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری امسال سه فیلم سینمایی از تولیدات حوزه هنری آماده رقابت در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند. هر سه فیلم مراحل پایانی تولید را پست سر می گذارند و به زودی آماده نمایش می شوند.

فیلم سینمایی "یه حبه قند" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی با فیلمنامه محمدرضا گوهری بر اساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین ساخته شده و در داستان آن آمده است: سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی درهم می شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان به یاری مادر شتافتند.

بازیگرانی مانند رضا کیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، نگار عابدی، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل الهی، ریما رامین فر، پونه عبدالکریم زاده، امیرحسین آرمان و با حضور سعید پورصمیمی و سهیلا رضوی در فیلم تازه میرکریمی ایفای نقش کرده اند. این فیلم هم اکنون مراحل تدوین و تنظیم موسیقی را پشت سر می گذارد.

فیلم سینمایی "سیب و سلما" ساخته حبیب الله بهمنی را مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کرده است. این فیلم داستان طلبه جوانی است که سیبی را می خورد و پس از خوردن سیب به دنبال مالک اصلی سیب و طلب رضایت از او می گردد و....

هادی دیباجی، سوگل قلاتیان، اسماعیل خلج، داود فتحعلی بیگی، بهروز بقایی، محمدعلی سلیمان تاش، زویا امامی، آرزو الی زاده، صادق بهاری، آرمان ضیایی مهر، مسعود چوبین، سهیلا چوبین و با حضور جعفر دهقان از بازیگران اصلی این اثر سینمایی هستند."سیب و سلما" مراحل پایانی تدوین را سپری می کند.

فیلم سینمایی "پرنده باز" به کارگردانی عطاءالله سلمانیان داستان مردی است که عازم مکه می شود و با نگاهی که به یکی از مراحل حج دارد، رویدادهایی را پدید می آورد. حسین یاری، ماه چهره خلیلی، هوشنگ توکلی، علی اوسیوند، رضا فیاضی و مهران رجبی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.هر سه فیلم با سرمایه گذاری سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری ساخته شده اند و قرار است برای اولین بار در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شوند.... / خبرگزارى مهر