فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

موسیقی سنتی از جمهوری آذربایجان تا برج میلاد


حدوداً 8 سالی است درسرزمینی که قرابت فرهنگی با کشورش داشته باشد اجرا نداشته است. حال می‌خواهد پس از مدت‌ها موسیقی سنتی جمهوری آذربایجان را از آن سوی رود اردس در ایران که زمانی تمدن پدری آن سرزمین بود به گوش دوستدارانش برساند.


ویدیو مرتبط :
موسیقی موغام به سبک آذربایجان قدیم-موسیقی سنتی ترکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برج میلاد با موسیقی پاپ آشتی می‌کند؟


نزدیک به یک سال از تصمیم مدیران برج میلاد مبنی بر کم‌رنگ شدن موسیقی پاپ در سالن همایش‌ها این مرکز می‌گذرد. حالا باید دید که برگزاری سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر می‌تواند مقدمه‌ی حضور دوباره‌ی پاپ‌خوان‌ها را در برج میلاد فراهم کند؟

خبرگزاری ایسنا: نزدیک به یک سال از تصمیم مدیران برج میلاد مبنی بر کم‌رنگ شدن موسیقی پاپ در سالن همایش‌ها این مرکز می‌گذرد. حالا باید دید که برگزاری سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر می‌تواند مقدمه‌ی حضور دوباره‌ی پاپ‌خوان‌ها را در برج میلاد فراهم کند؟

 نیمه‌ی دوم سال 92 بود که به‌تدریج اجرای موسیقی پاپ در سالن‌ همایش‌های برج میلاد تهران کم شد و حضور خوانندگان پاپ در این سالن رنگ باخت. پس از این تصمیم مدیران برج میلاد‌، خوانندگان پاپی که اتفاقا تعداد مخاطبان‌شان قابل توجه بود، به سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی نقل مکان کردند که اگرچه سالن بزرگ‌تری است، اما از نظر کیفیت و قابلیت، در رتبه‌ی پایین‌تری نسبت به سالن برج میلاد قرار دارد.

فرزاد هوشیار - مدیرعامل برج میلاد - در گفت‌وگویی که مدت‌ها بیش درباره‌ی همین موضوع با رسانه‌ها داشت‌، اعلام کرد که دلیل این تصمیم در اولویت قرار گرفتن موسیقی سنتی برای مجموعه است و با توجه به ویژگی‌هایی که این سالن دارد و این‌که حمایت کمتری از موسیقی سنتی می‌شود‌، حضور اهالی موسیقی اصیل ایرانی در این سالن در اولویت است.

اما مدیرکل دفتر موسیقی در نشستی که دی‌ماه امسال داشت، اعلام کرد: از سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر به بعد، کنسرت‌ها دوباره در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهند رفت و این، حاصل تفاهم‌نامه‌ای است که با برج میلاد و نیروی انتظامی امضا شده است.

حالا با آغاز سی‌امین جشنواره‌ی موسیقی فجر، 13 گروه موسیقی پاپ در قالب این جشنواره و در همین سالن روی صحنه خواهند رفت و خوانندگان پاپ باز هم تجربه‌ی اجرا در این سالن را پشت سر خواهند گذاشت. حالا باید دید که مدیران برج میلاد قصد آشتی کردن با این ژانر موسیقایی را دارند و آیا جشنواره‌ی موسیقی فجر فصل جدیدی را برای هنرمندان موسیقی پاپ رقم خواهد زد؟

در بخش پاپ سی‌امین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، فریدون آسرایی، مازیار فلاحی، گروه «چارتار»، سیروان خسروی، احسان خواجه‌امیری، شهرام شکوهی، فرزاد فرزین، محسن یگانه، گروه «دنگ‌شو»، بابک جهانبخش، بنیامین بهادری، گروه «سون» و محمد علیزاده از 23 بهمن تا 1 اسفند روی صحنه خواهند رفت.