فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

موافقید یا مخالف؟ / فریبرز عرب نیا چمران حاتمی كیا شد+ اطلاعاتی دیگر درباره پروژه



فریبرز عرب نیا,عکس فریبرز عرب نیا,اخبار هنری

 

فریبرز عرب‌نیا نقش شهید مصطفی چمران را در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌كیا بازی می‌كند.

 

به گزارش «بانی فیلم» ، در حالیكه پیش تولید این پروژه مدتی است آغاز شده، دست‌اندركاران آن با فریبرز عرب‌نیا برای ایفای نقش اصلی «چ» به توافق رسیده‌اند. تست گریم این بازیگر برای نقش شهیدچمران انجام شده تا برای دومین بار همكاری فریبرز عرب‌نیا و ابراهیم حاتمی‌كیا شكل بگیرد. عرب‌نیا سال 69 در فیلم «وصل نیكان» حااتمی‌كیا نقش كوتاهی بازی كرده بود. بعد از بازی عرب‌نیا در نقش مختار در سریال «مختارنامه» این برای دومین بار است كه این بازیگر نقش یك شخصیت واقعی را ایفا می‌كند.

 

به غیراز عرب‌نیا، مریلا زارعی نیز برای بازی در فیلم «چ» قرارداد امضا كرده است. زارعی پیش از این در «دعوت» و فیلم توقیفی حاتمی‌كیا «گزارش یك جشن» بازی كرده بود و برای سومین بار است كه جلوی دوربین این كارگردان می‌رود. سایت این فیلم چند روز قبل بدون اشاره به نام فریبرز عرب‌نیا تصاویر محوی از تست گریم شهید چمران را منتشر و اعلام كرده بود كه حاتمی‌كیا بازیگر این نقش را پیدا كرده است.

 

حاتمی‌كیا و مهدی كریمی تهیه‌كننده این پروژه مشغول مذاكره برای انتخاب بقیه بازیگران و عوامل پشت دوربین «چ» هستند. قرار است با پایان یافتن پیش تولید، این فیلم كلید بخورد. بخش‌هایی از فیلم حاتمی‌كیا در منطقه اورامانات كرمانشاه فیلمبرداری می‌شود. در این فیلم قرار است دو روز و دو شب از زندگی شهیدچمران (از بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358) به تصویر كشیده شود.

 

مجوز ساخت فیلم«چ» به تازگی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شده است.

 

منبع:caffecinema.com


ویدیو مرتبط :
فریبرز عرب نیا در نقش شهید چمران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فریبرز عرب نیا بازی در پروژه «چ مثل چمران» را رها کرده و به تهران بازگشت!



فریبرز عرب نیا,عکس فریبرز عرب نیا,تصاویر فریبرز عرب نیا

عرب نیا که بعد از تستهای متعدد برای ایفای نقش شهید چمران در تازه ترین پروژه حاتمی کیا با عنوان «چ» قرارداد بسته بود به دلیل اختلاف نظرات فراوان با حاتمی کیا که عمده آن به بیان و لحنش در ادای دیالوگ بازمی گشت نتوانست همکاری با وی را ادامه دهد و به همین دلیل کار را نیمه تمام گذاشته و به تهران بازگشت.

به گزارش شبکه ایران همان طور که بسیاری از مخاطبان سینما پیش بینی می کردند فریبرز عرب نبا نتوانست تحت کاریزمای ابراهیم حاتمی کیا کار کند و یکی از شاه نقشهای کارنامه سینمایی اش را از دست داد. عرب نیا که بعد از تستهای متعدد برای ایفای نقش شهید چمران در تازه ترین پروژه حاتمی کیا با عنوان «چ» یا «چ مثل چمران» قرارداد بسته بود به دلیل اختلاف نظرات فراوان با حاتمی کیا که عمده آن به بیان و لحنش در ادای دیالوگ بازمی گشت نتوانست همکاری با وی را ادامه دهد و به همین دلیل کار را نیمه تمام گذاشته و به تهران بازگشت.

فیلبرداری «چ» حدودا دو هفته قبل در منطقه اورامانات کرمانشاه کلید خورده بود اما چند روز قبل به دلیل برخی اختلافات، فیلمبرداری متوقف شده و گروه به تهران برگشته اند. آن طور که «بانی فیلم» گزارش داده ظاهراً چند روز قبل بعد از اختلافی که میان کارگردان و بازیگر نقش چمران روی داده، حاتمی کیا و تهیه کننده نیز تصمیم می گیرند فیلمبرداری را تعطیل و گروه عازم تهران شوند.

عرب نیا در حال خواندن سناریوی «چ مثل چمران»

یکی دو روزی است گروه فیلم «چ» در تهران مستقر و در حال فراهم کردن مقدمات دوباره برای از سرگیری فیلمبرداری هستند. آن طور که از شواهد امر بر می‌آید خروج حتمی فریبرز عرب نیا از پروژه «چ» و جایگزین شدن بازیگر دیگری برای ایفای نقش شهید چمران است. محسن تنابنده، حمید فرخ نژاد و جمشید هاشم پور از جمله گزینه های جایگزین عرب نیا هستند.  اگر این اتفاق بیفتد باید بیشتر سکانس های این فیلم مجددا در اورامانات کرمانشاه جلوی دوربین برود چرا که فریبرز عرب نیا در نقش شهید چمران بازیگر اصلی فیلم «چ» بوده که طی دو هفته گذشته جلوی دوربین حسین جعفریان رفته است. سعید راد و بابک حمیدیان نیز ظاهراً جلوی دوربین «چ» رفته‌اند. هنوز مشخص نیست حاتمی کیا و گروهش چه تاریخی فیلمبرداری را از سر می‌گیرند. مریلا زارعی  و مهدی سلطانی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

حاتمی کیا در این فیلم دو روز از زندگی شهید مصطفی چمران را در سال 1358 به تصویر می‌کشد. برای این پروژه 4 تا 5 ماه فیلمبرداری پیش بینی شده است.‌مهدی کریمی تهیه کنندگی فیلم «چ» را بر عهده دارد. احتمالا فیلم «چمران» با تغییر بازیگر نقش اصلی ادامه خواهد یافت. تغییر بازیگر در فیلم های حاتمی کیا مسبوق به سابقه است. که مهم ترین نمونه آن جایگزینی پرویز پرستویی به جای جمشید هاشم پور در فیلم «روبان قرمز» است. اتفاقی که کمی پیش از آغاز فیلمبرداری رخ داد.... / inn.ir