فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مهم ترین فیلم های سینمایی تابستان 2013



تابستان امسال شاهد اکران انیمیشن ها و فیلم های ابرقهرمانی خواهیم بود. فیلم هایی که بودجه های ساخت آنها نجومی است، البته هنوز بودجه نجومی فیلم "نبردناو" (Battleship) را فراموش نکرده ایم!

با فیلم های قوی و پربیننده ای که امسال تابستان اکران می شوند، واقعاً سخت است که بگوییم کدامشان واقعاً ارزش دیدن دارند. بنابراین در اینجا به 25 مورد از آنها اشاره می کنیم.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

25. "The Mortal Instruments: City of Bones”
تاریخ اکران: ا شهریور
فیلم های کمی توانسته اند جای فیلم های تخیلی "هری پاتر" و "گرگ و میش" را بگیرند. ولی این فیلم که از روی سری کتاب های پرفروش کاساندرا کلیر ساخته شده، شانس خوبی برای پر کردن جای آنها را دارد. لیلی کالینز نقش زن جوانی را بازی می کند که متوجه می شود می تواند شیاطینی که در میان انسان ها راه می روند را ببیند. او به گروهی از شکارچیان سایه ها می پیوندد تا از دنیای انسان ها دفاع کند. این فیلم هم اکشن و هم رمانتیک است و در آن گرگینه ها و چیزهایی دیگری که طرفدارای فیلم های تخیلی عاشقش هستند را دارد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

24. "World War Z”
تاریخ اکران: 31 خرداد
یک داستان حماسی دیگر در مورد زامبی هایی که می خواهند انسان ها را نابود کنند؟ بله، به نظر می رسد که داستان تاحدودی همینطور باشد. ولی تأخیر در اکران، نویسندگان جدید و پایان کاملاً جدید فیلم، همه اینها باعث شدند که دقیقاً ندانیم آخر داستان چه می شود. اینکه بازیگر تراز اولی همچون برد پیت را در چنین فیلمی ببینیم و اینکه بودجه 170 میلیون دلاری برای فیلمی در مورد زامبی ها خرج شده است، نشان می دهد که این فیلم ارزش دیدنش را دارد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

23. "One Direction: This is us”
تاریخ اکران: 8 شهریور
اگر اعضای گروه بیتلز توانستند در یک فیلم بازی کنند، چرا این گروه نتواند؟ این فیلم درست مثل فیلم های کیتی پری و جاستین بیبر، یک مستند سه بعدی از کنسرت ها و پشت صحنه آنها است.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

22. "2 Guns”
تاریخ اکران: 11 مرداد
دنزل واشینگتن و مارک والبرگ یک بانک را می زنند، ولی بعداً مشخص می شود که هر دوی آنها مأمور مخفی هستند ولی برای آژانس های مختلفی کار می کنند. عملیات آنها بد پیش می رود و ناگهان آنها هدف آدم بدها قرار می گیرند. از آنجائیکه واشینگتن در فیلم هایش با افراد جوانتر همیشه موفق بوده است (فیلم های همچون "Unstoppable” و "Safe House”) و والبرگ هم وقتی یک بازیگر قوی در مقابلش داشته باشد، خیلی خوب ظاهر می شود، امیدواریم که این فیلم بسیار موفق باشد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

21. "Kick-Ass 2”
تاریخ اکران: 25 مرداد
این فیلم که داستان آدم بی عرضه ای است که تبدیل به ابرقهرمان می شود، ولی این بار دختری با لقب Hit Girl هم به او می پیوندد. این دفعه جیم کری به عنوان کلنل استارز و استرایپز هم هست که صحنه های بسیار جالبی را در فیلم خلق کرده است.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

20. "You’re Next”
تاریخ اکران: 1 شهریور
برای تابستان امسال چند فیلم ترسناک هستند که نوبت اکران دارند. ولی وحشتناک ترین آنها می تواند این فیلم کم هزینه باشد که سال گذشته در جشنواره فیلم تورنتو شرکت کرد. یک گروه نقابدار و تبر به دست به خانواده ای که تازه دور هم جمع شده اند حمله می کنند. آنها در چنگ این نقابداران گیر افتاده اند. فیلم از جایی هیجان انگیز می شود که مشخص می شود یکی از اعضای خانواده خودش یک قاتل حرفه ای است.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

19. "After Earth”
تاریخ اکران: 10 خرداد
وقتی همه انسان ها در یک فاجعه از بین بروند، تنها افرادی که باقی می مانند نقش اول فیلم می شوند. در فیلم "Oblivion” تام کروز آخرین انسانی بود که بر روی زمین باقی مانده بود و امسال تابستان نوبت ویل اسمیت و پسرش جیدن است. سفینه آنها 1000 سال پس از آنکه دنیا ویران می شود و موجودات خطرناک و گرسنه انسان، در زمین ساکن می شوند، دچار نقص می شود.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

18. "The Kings of Summer”
تاریخ اکران: 10 خرداد
چه کسی گفته همه فیلم های تابستان باید فیلم های پرفروشی پر از جلوه های ویژه و هزینه های بالا باشند؟ فیلم مذکور یک کمدی بامزه در مورد این است که تابستان را چطور باید گذراند. داستان آن در مورد سه پسر نوجوان است که در جنگل برای خودشان خانه ای می سازند.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

17. "This is the End”
تاریخ اکران: 22 خرداد
وقتی پایان دنیا می رسد، دوست دارید عزیزانتان کنارتان باشند. و اگر دوستان شما همه ستاره های هالیوود باشند، آن وقت است که فاتحه تان خوانده است. حداقل این داستان فیلم مذکور است که ست روجن در کنار هنرپیشه هایی همچون جیمز فرانکو، جونا هیل، کریگ رابینسون و دنی مک براید ظاهر می شود.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

16. "White House Down”
تاریخ اکران: 7 تیر
هیچکس بهتر از رولاند امریچ چشم اندازها را نابود نمی کند و محبوب ترین مکان برای نابود کردن برای او، پلاک 1600 خیابان پنسیلوانیا است. در فیلم "روز استقلال" او (Independence Day)، بیگانگان کاخ سفید را خراب کردند و در فیلم "2012" او، یک ناو هواپیمابر رویش افتاد. حالا او یک فیلم کامل درباره خراب کردن کاخ سفید ساخته است و جیمی فاکس نقش رئیس جمهور در خطر را بازی می کند و چنینگ تیتوم پلیس واشینگتن دی. سی. است که تنها امید آقای رئیس جمهور است.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

15. "The Hangover Part III”
تاریخ اکران: 3 خرداد
قسمت اول این کمدی فوق العاده خنده دار با آن حالت اسرار آمیزش در دل بینندگان جا باز کرد، ولی مشکل قسمت دوم این بود که درست مثل قسمت اول، همان هیجان ها و مزه پرانی ها را داشت. داستان قسمت سوم دوباره در لاس وگاس اتفاق می افتد و این گروه از دوستان بعد از جشن مجردی از خواب بیدار می شوند. همه اعضای گروه همیشگی حضور دارند و جان گودمن هم به عنوان شخصیت منفی به داستان اضافه شده است. فیلمسازان آن می گویند این آخرین قسمت سری "خماری" است و امیدواریم که بهترین آنها باشد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

14. "The Great Gatsby”
تاریخ اکران: 20 اردیبهشت
در این فیلم لئوناردو دی کاپریو نقش گتسبی را بازی می کند. این داستان اقتباسی از رمان کلاسیک اسکات فیتزجرالد است. بهترین دوست او، توبی مگوایر در کنار کری مولیگان در این فیلم بازی می کنند. کارگردان این فیلم باز لوهرمان است و اگر فکر می کنید فیلم "مولن روژ" او عالی بود، باید صبر کنید و ببینید او با جلوه های سه بعدی چه می کند.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

13. "Despicable Me 2”
تاریخ اکران: 12 تیر
گرو، آدم بده کچل و بدلهجه و بینی دراز دوباره برگشته است. او حالا سه دخترخوانده دوست داشتنی دارد. خانواده جدید او دیدگاه جدیدی در مورد زندگی به او داده است و او به گروه ضد بدها می پیوندد تا سعی کند دنیا را نجات دهد. استیو کارل، کریستن ویگ و ال پاچینو صداپیشگان این انیمیشن هستند (این اولین کار انیمیشنی ال پاچینو است).

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

12. "The Wolverine”
تاریخ اکران: 4 مرداد
این پنجمین بار است که هیو جکمن در نقش یکی از قهرمانان کمپانی مارول ظاهر می شود و این بار درست شبیه کاراکتری است که 13 سال پیش بازی کرد. در این فیلم، گرگینه در ژاپن با یکی از رؤسای گروه های تبهکاری یاکوزا و نینجاهایش مبارزه می کند. این فیلم بر اساس یکی از محبوب ترین قسمت های کتاب های مصور ساخته شده است.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

11. "The Lone Ranger”
تاریخ اکران: 12 تیر
اگر نویسندگان، تهیه کننده، کارگردان و ستاره فیلم "دزدان دریایی کارائیب" جای کشتی های داستانشان را با لوکوموتیوهای بخار عوض کنند چه می شود؟ داستان قهرمان وسترن این فیلم و همراه وفادار و بومی آمریکایی اش همین است. ارمی هامر نقش رنجر و جانی دپ نقش تونتو را بازی می کند. این فیلم هم اکشن است و هم شوخی های "دزدان دریایی" را دارد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

10. "Before Midnight”
تاریخ اکران: 3 خرداد
اکثر سازندگان فیلم های کمدی رمانتیک در پایان فیلم زوج را به هم می رسانند تا پایان خوشی رقم بزنند، در حالیکه در روابط دنیای واقعی اینطور نیست. این فیلم هم به همین دلیل فیلم خوبی است. زوج این داستان 18 سال پس از آشنایی شان و 9 سال پس از رسیدن به هم، حالا دو دختر کوچک دارند. ولی در آخرین روز تعطیلاتشان در یونان، بالاخره به این می اندیشند که "خوشبختی برای ابد" چه معنایی دارد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

9. "Fast & Furious 6”
تاریخ اکران: 3 خرداد
ماشین ها، جرم، همه چیز دوباره برگشته است. لتی (میشل رودریگز) از گور بلند شده و نسبت به عشقش، دام (وین دیزل) کینه ورزی می کند. این فیلم حداقل به دو دلیل ارزش دیدنش را دارد: اینکه بفهمیم لتی چطور زنده ماند و چرا به دام کینه دارد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

8. "The World’s End”
تاریخ اکران: 1 شهریور
سایمون پگ (بازیگر) و ادگار رایت (کارگردان) قبلاً در دو فیلم با هم همکاری داشتند و این دو فیلم در لیست خنده دار ترین فیلم قرار گرفتند ("Shaun of the Dead” و "Hot Fuzz”). بنابراین هیجانزده ایم که سومین فیلم آنها را هم ببینیم. داستان این فیلم درباره گروهی از دوستان قدیمی است که دور هم جمع می شوند و اتفاق ناگواری برایشان می افتد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

7. "The Heat”
تاریخ اکران: 7 تیر
موفقیت غافلگیر کننده "Identity Thief” در بهار گذشته نشان داد که فیلم "Bridesmaids” خوش شانسی نبود و ملیسا مک کارتی بازیگر قوی و خوبی است. او در این فیلم به همراه ساندرا بولاک یک تیم دونفره پلیس می سازند تا رئیس مافیای مواد مخدر را دستگیر کنند.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

6. "Elysium”
تاریخ اکران: 18 مرداد
نیل بلومکامپ، نویسنده و کارگردان این فیلم داستانی تخیلی تعریف می کند. در آینده، ثروتمندان در یک ایستگاه فضایی شیک زندگی می کنند که الیزیوم (بهشت) نام دارد و فقرا در زباله دانی زمین زندگی می کنند. مت دیمون در این فیلم تنها امیدش سوار شدن به الیزیوم است که به شدت تحت محافظت است. تنها چند روز از زندگی او باقی است و ... احتمالاً این فیلم پرفروش خواهد بود.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

5. "Pacific Rim”
تاریخ اکران: 21 تیر
روبات های عظیم الجثه با هیولاهای عظیم الجثه مبارزه می کنند.
کارگردان فیلم، گیلرمو دل تورو، داستانی عجیب درباره موجودات عظیمی به نام "کایجو" می گوید که از یک دروازه چندبعدی خارج می شوند. این دروازه از اقیانوس سر بر آورده است. برای مبارزه با آنها، انسان ها باید "جایگر"هایی (روبات های عظیم) بسازند که هر کدام دو خلبان نیاز دارند. جلوه های این فیلم غیر قابل توصیف است و تماشای آن قطعاً سرگرمی خوبی در تابستان خواهد بود.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

4. "Iron Man 3”
تاریخ اکران: 11 اردیبهشت
همه منتظر قسمت سوم فیلم "مرد آهنی" هستند. رابرت داونی جی. آر. تابستان امسال برای چهارمین بار زره معروفش را می پوشد تا با یکی از شرورترین انسان های سری کتاب های "مرد آهنی" به نام "ماندارین" (با بازی بن کینگزلی) مبارزه کند. بعد از فیلم "انتقامجویان" این فیلم بیشتر داستانی شخصی دارد و مرد آهنی این بار زره های بیشتری دارد. نظرات منتقدین پیشاپیش مثبت است و کمپانی مارول نشان داده که می داند چطور برای یک فصل، یک فیلم پرفروش بسازد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

3. "Monsters University”
تاریخ اکران: 31 خرداد
هنرمندان انیمیشن کمپانی پیکسار در چهاردهمین فیلم انیمیشن خود به مدرسه برمی گردند. مایک (با صدای بیلی کریستال) و سالیوان (جان گودمن) سال اول دانشگاه را می گذرانند. در این فیلم می بینیم که این دو از اول بهترین دوست یکدیگر نبوده اند. این دو رقابت می کنند تا در کلاس بهترین باشند و در مسابقات سالانه ترسناک ترین ها شرکت می کنند. این فیلم، فیلم جالب و خنده داری برای همه سنین خواهد بود.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

2. "Star Trek Into Darkness”
تاریخ اکران: 25 اردیبهشت
فیلم "Star Trek” سال 2009 جی.جی. ابرامز ثابت کرد که فیلم جذابی است و دنباله آن بیش از انتظارات ما است. خدمه "اینترپرایز" به وطن فرا خوانده شده اند، ولی در میانه راه متوجه می شوند که در بین آنها نیرویی توقف ناپذیر وجود دارد و منبع وحشت و تهدید برای همه است. کاپیتان کرک در دنیای جنگی، در تعقیب مردی است که سلاح مخرب و خطرناکی دارد.

فیلم های ابرقهرمانی , هری پاتر

1. "Man of Steel”
تاریخ اکران: 24 خرداد
از آنجائیکه فیلم سوپرمن چندان موفق از آب در نیامد، ما سعی می کردیم محتاطانه نسبت به فیلم "مرد فولادی" خوش بین باشیم. به نظر می رسد که زک اسنایدر کارگردان ("300”) و تهیه کننده کریستوفر نولان ("Dark Knight”) قهرمانی جدید با زره آبی آفریده اند که ویژگی های محبوب ما را دارد. جالب است که این کاراکتر اخیراً 75 ساله شده است. هنری کاویل، نقش اصلی را دارد و بازیگران این فیلم اکثراً اسکار برده هستند: ایمی ادامز، مایکل شانون، راسل کرو، لارنس فیشبورن و کوین کاستنر.
منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
نکته مهم در فیلم سینمایی پونی کوچولو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهم‌ترین فیلم های جهان در پاییز 2013



مهم‌ترین فیلم های جهان در پاییز 2013

تازه‌ترین فیلم‌های رابرت ردفورد، تام هنکس، جرج کلونی، براد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو پاییز امسال روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

 «شتاب» (Rush)، ران هوارد / 27 سپتامبر (5 مهر)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 
فیلم جدید ران هوارد داستان جیمز هانت (کریس هِمس‌ورث) و نیکی لودا (دانیل برول)، دو رقیب مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک است. اولیویا وایلد نقش سوزی میلر همسر هانت را بازی می‌کند. آیا «شتاب» می‌تواند به اندازه فیلم «جایزه بزرگ» (1966) هیجان‌انگیز باشد یا مانند «روزهای تندر» (1990) فیلمی ملال‌آور است؟


«جاذبه» (Gravity)، آلفونسو کوارون / 4 اکتبر (12 مهر)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

جرج کلونی و ساندرا بولاک در فیلم جدید آلفونسو کوارون بازی می‌کنند. «جاذبه»‌ درباره دو فضانورد است که پس از حادثه‌ای ویرانگر باید راهی برای بقا در فضا پیدا کنند. این فیلم اولین بار در دنیا در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز امسال در بخش خارج از مسابقه روی پرده رفت و با استقبال منتقدان روبرو شد. جاستین چانگ در ورایتی درباره «جاذبه» نوشت: «این فیلم منتقدان و تماشاگران در سراسر جهان را شگفت‌زده می‌کند.» کوارون کارگردان فیلم‌هایی چون «و مادر تو هم» و «فرزندان بشر» است.


«کاپیتان فیلیپس» (Captain Phillips)، پل گرین‌گرس / 11 اکتبر (19 مهر)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

تام هنکس که سعی کرده در این فیلم ظاهری جدید داشته باشد، نقش کاپیتان کشتی آمریکایی «ام‌وی مرسک آلاباما» را بازی می‌کند که سال 2009 توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شد. سبک کارگردانی پل گرین‌گرس باعث شده «کاپیتان فیلیپس» چیزی متفاوت با یک فیلم ماجرایی درباره نجات در دریا باشد.

فیلم از روی داستانی واقعی ساخته شده است. گرین‌گرس دو فیلم مجموعه سینمایی «بورن» با بازی مت دیمن را کارگردانی کرد و سال 2007 برای فیلم «یونایتد 93» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.

 

«رکن پنجم» (The Fifth Estate)، بیل کاندون / 11 اکتبر (19 مهر)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

بندیکت کامبربچ در این فیلم نقش جولیان آسانژ مغز متفکر سایت ویکی‌لیکس را بازی می‌کند. آنتونی مکی، استنلی توچی، لورا لینی و دانیل برول دیگر بازیگران «رکن پنجم» هستند. این فیلم را بیل کاندون کارگردانی کرده که با فیلم‌هایی چون «خدایان و هیولاها»، «کینزی» و «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: طلوع» شهرت دارد.


«حقوقدان»/«مشاور» (The Counselor)، ریدلی اسکات / 25 اکتبر (3 آبان)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

میشائل فاسبندر، براد پیت، خاویر باردم، پنه‌لوپه کروز، کامرون دیاز در فیلم جدید ریدلی اسکات بازی می‌کنند. داستان درباره وکیلی است که در مرز مکزیک زندگی می‌کند. او می‌کوشد مقدار زیادی کوکائین به ارزش 20 میلیون دلار را جابجا کند، اما به تدریج در دنیای قاچاقچیان مواد مخدر گیر می‌افتد. فیلمنامه «حقوقدان» را کورمک مکارتی («پیرمردها کشوری ندارند» و «جاده») نوشته است.


«همه چیز از دست رفته» (All Is Lost)، جی. سی چاندور / 25 اکتبر (3 آبان)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 
رابرت ردفورد در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که وقتی قایق بادبانی‌اش در اقیانوس هند در بین می‌رود، به تنهایی برای بقا مبارزه می‌کند. «همه چیز از دست رفته» عملا برای ردفورد یک نمایش تک‌نفره است.

بازی او مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. نویسنده هالیوود ریپورتر درباره او نوشت: «ردفورد که نمی‌تواند از کاریزمای همیشگی خود فاصله بگیرد، این نقش را کاملا طبیعی و بدون هر کار نمایشی بازی می‌کند.» «همه چیز از دست رفته» دومین فیلم چاندور پس از فیلم «Margin Call» است.


«بازی اندر» (Ender's Game)، گاوین هود / 1 نوامبر (10 آبان)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

رمان تحسین‌شده «بازی اندر» نوشته اورسن اسکات کارد (1985) بالاخره به پرده بزرگ راه پیدا کرد. آسا باترفیلد نقش اندر ویگین را بازی می‌کند، یک پسر خجالتی، اما فوق‌العاده توانا که برای مقابله با یک نژاد بیگانه متخاصم توسط ارتش بین‌المللی آموزش می‌بیند.

 

هریسن فورد به نقش سرهنگ گراف، یک افسر ارشد بسیار محترم و مربی اندر ظاهر شده و بن کینگزلی در نقش مازر راکهام، فرمانده ناوگان بین‌المللی که برای جنگ با بیگانه‌ها شهرت دارد، بازی کرده است. طرفداران ماجراهای علمی تخیلی مدت‌ها منتظر این فیلم بودند. هیلی استاینفلد، آبیگیل برسلین، وایولا دیویس و نانسو آنوزی از دیگر بازیگران «بازی اندر» هستند. گاوین هود سال 2005 با فیلم «تسوتسی» از آفریقای جنوبی برنده اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.


«تور: دنیای تاریک» (Thor: The Dark World)، آلن تیلور / 8 نوامبر (17 آبان)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

کریس هِمس‌ورث در تازه‌ترین فیلم شرکت مارول بار دیگر در نقش تور، ‌خدای اسکاندیناویایی ظاهر شده است. این بار ابرقهرمان قصه‌های مصور باید جهان را از دست مالِکیت، رهبر «اِلف‌های تاریک» که یک نژاد باستانی ستیزه‌جو هستند، نجات بدهد.

 

ناتالی پورتمن، تام هیدلستن، استلان اسکارسگارد، ایدریس البا، کریستوفر اکلستن، رنه روسو و آنتونی هاپکینز از دیگر بازیگران فیلم «تور: دنیای تاریک» هستند. اولین فیلم «تور» سال 2011 به کارگردانی کنت برانا ساخته شد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. تور در اساطیر اسکاندیناوی خدای تندر و آذرخش است. این شخصیت اولین بار سال 1962 در قالب یک قصه مصور معرفی شد.


«گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street)، مارتین اسکورسیزی / 15 نوامبر، 24 آبان

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 

مارتین اسکورسیزی و لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم «گرگ وال استریت» برای پنجمین بار همکاری کرده‌اند. این فیلم داستان واقعی جردن بلفورت کارگزار بورس اهل لانگ آیلند را به تصویر می‌کشد که زندگی‌اش با حرص و افراط‌کاری آمیخته شد، اما در نهایت به دام افتاد.

 

او سال 1998 به جرم جعل اوراق بهادار و پولشویی محکوم شد و 22 ماه را در زندان فدرال گذراند. ترنس وینتر فیلمنامه «گرگ وال استریت» را اقتباس کرده که روایتی از ظهور و سقوط دراماتیک بلفورت در وال استریت، همین طور سبک زندگی پرآشوب و زندگی شخصی پرتلاطم او شامل اعتیادش به مواد مخدر و الکل است. متیو مکاناهی، جونا هیل، ژان دوژاردن و راب راینر از دیگر بازیگران «گرگ وال استریت» هستند.


«بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن»، فرانسیس لارنس / 22 نوامبر (1 آذر)

 

فیلم های سینمایی,بهترین فیلم های سینمایی سال 2013,فیلم سینمایی شتاب

 
در «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» (The Hunger Games: Catching Fire) که قسمت دوم سه‌گانه «بازی‌های گرسنگی» است، کاتنیس (جنیفر لارنس) که اکنون دیگر مشهور است و پیتا پس از پیروزی در هفتاد و چهارمین دوره «بازی‌های گرسنگی» که باعث ایجاد شورش در مناطق پانم شده، خود را رودرروی «کنگره» می‌بینند.

 

تعدادی از بازیگران فیلم اول شامل دانلد ساترلند، لنی کراویتس و استنلی توچی نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند و فیلیپ سیمور هافمن و جفری رایت هم در «بازی‌های گرسنگی: آتش گرفتن» بازی می‌کنند. مجموعه «بازی‌های گرسنگی» بر مبنای سه‌گانه ادبی پرفروش سوزان کالینز ساخته شده است.../khabaronline.ir