فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مهتاب کرامتی و زندگی خصوصی ...



قضاوت كردن و سوء‌تفاهم‌‌هایی كه پیش می‌آید و تفكراتی كه در ذهنمان داریم اگر باز نشود و راجع به آن صحبت نشود می‌تواند فاجعه به بار بیاورد

 

موضوع كلیت فیلم زندگی خصوصی خانم و ‌آقای میم راجع به بدبینی بود كه این روزها بین طبقات متوسط شهری خیلی اتفاق می‌افتد و باعث سست شدن روابط می‌‌شود. به نظرتان چقدر از طلاق‌های جامعه امروز ما با این شك و بدبینی برمی‌گردد؟

مهتاب کرامتی و زندگی خصوصی

یک بازی خوب از آقای حاتمی کیا

 

قضاوت كردن و سوء‌تفاهم‌‌هایی كه پیش می‌آید و تفكراتی كه در ذهنمان داریم اگر باز نشود و راجع به آن صحبت نشود می‌تواند فاجعه به بار بیاورد. اتفاقی كه در مورد زندگی خصوصی آقا و خانم میم پیش آمد این بود که قرار نیست كه آقا كاری انجام دهد و قرار نیست اتفاق بیرونی به وجود بیاید، در واقع محسن مهراد در درون ذهن خودش مشكل دارد. خودش تغییرات به وجود می‌آورد، می‌خواهد كه همسرش تغییر كند، می‌خواهد كه وارد یك دنیای دیگر شود اما بعد شك می‌كند، به خودش به اطرافیانش و این كنكاش درونی خودش است و در نهایت چون به نتیجه نمی‌رسد دچار معضل می‌شود.

 

در جامعه فعلی ما كه نسبت به گذشته تغییرات زیادی رخ داده و خانم‌ها نسبت به گذشته بیشتر وارد جامعه شده‌اند طبیعتا ضریب خطا هم بالاتر رفته است. فكر می‌كنی سینما بتواند با پرداختن به این مسائل اطلاع‌رسانی كند؟

 

طبعا همین‌طور است اگر تغییر واقعی نباشد، اگر قرار است كه این اطمینان به طور واقعی اتفاق نیفتد این مشكلات به وجود می‌آید. دیرزمانی است خانم‌ها وارد اجتماع شده‌اند. كوچك‌ترین نگاه غیری می‌تواند باعث سوءتفاهم و شك شود و این مسئله می‌‌تواند معضل بزرگی پیش آورد به همین خاطر باید اطمینان وجود داشته باشد باید یاد بگیریم قضاوت نكنیم و شاید روراست بودن با ذات و خواسته خودمان خیلی بتواند به ما كمك كند.

 

رسالت سینما در مقابله با این مسئله چیست؟ فكر می‌كنی اصلا می‌تواند كمكی انجام دهد.

 

فیلم زندگی خصوصی آقا و خانم میم نمی‌خواهد راه‌حل ارائه دهد بلكه فقط می‌خواهد یك تلنگر به آدم‌ها بزند كه فكر كنند و خودشان را در این شرایط قرار بدهند. اما این فیلم دنبال راه‌حل نیست با اینكه فیلم اجتماعی است و می‌تواند دنبال راه‌حل هم برود. این فیلم شما را به تفكر وامی‌دارد اما راه‌حلی ارائه نمی‌دهد و دركل این فیلم خیلی به جزئیات توجه دارد، یعنی اگر بخواهی داستان را یك خطی تعریف كنی شاید داستان خیلی مفصلی نباشد ولی قصه درعرض شكل می‌گیرد، توجه به جزئیات و دیالوگ‌هایی كه با همدیگر ردوبدل می‌شود و قضاوت‌هایی كه درمورد همدیگر می‌كنند، تمام اینها فیلم را شكل داده است.

 

بازی ابراهیم حاتمی‌كیا خیلی موردتوجه منتقدان قرار گرفت. نظر شما راجع به بازیگری او چیست؟

 

به نظر من آقای حاتمی‌كیا بازی خیلی خوبی ارائه دادند، همه‌چیز به اندازه و درست بود.

مهتاب کرامتی و زندگی خصوصی

 

یک بازی خوب از آقای حاتمی کیا

 

 

جایگاه روح‌ا... حجازی در بین كارگردان‌هایی كه با آنها كار كردید كجا قرار دارد؟

 

جایگاه خیلی خوبی دارد. البته هر بازیگری آخرین فیلمش را خیلی دوست دارد. من هم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را خیلی دوست دارم. این فیلم جزو آن دسته از فیلم‌هایی است كه توانسته هم نظر منتقدان را جلب كند و هم تماشاگران را اما به نظر من روح‌ا... حجازی كارگردان تیزهوشی است كه راه خیلی طولانی را در سینما درپیش‌رو دارد و حالا حالاها جا دارد كه ما فیلم‌های بسیار خوبی از او ببینیم

 

این فیلم در كجای كارنامه كاری شما قرار می‌گیرد. آیا می‌تواند نقطه عطف بازی اجتماعی شما باشد؟

 

برای من جایگاه خیلی خوبی دارد. نمی‌توان گفت نقطه عطف اما به نظر من فیلمنامه زندگی خصوصی آقا و خانم میم این اجازه را به بازیگر می‌دهد كه بازی در سكوت، بازی با نگاه‌‌ها و دیالوگ‌‌گویی‌ها درست را با شخص مقابلش داشته باشد.

 

صورت طبیعی بهتر است

 

خیلی‌ها فكر می‌كنند با هفت قلم آرایش زیباتر به نظر می‌رسند در صورتی كه آراستگی با میكاپ متفاوت است. من كسانی را می‌بینم كه بعضی مواقع با خودم می‌گویم اینهایی كه با این ظاهر به خیابان می‌روند وقتی به یك مهمانی دعوت می‌شوند با چه ظاهری می‌روند. خب این سلیقه است شاید بعضی‌ها بپسندند اما من به هیچ وجه نمی‌توانم با این تیپ قیافه‌ها كنار بیایم. به نظر من سادگی خیلی خوب است. خود من هیچ‌وقت موهایم را رنگ نكرده‌ام. من اهل آن نیستم كه بخواهم در چهره‌ام تغییر و تحول ایجاد كنم در عین حال سعی می‌كنم همیشه آراسته و مرتب باشم. اگر قرار است لباس بپوشم سعی می‌كنم طوری بپوشم كه همه چیز با هم هماهنگ باشد. قرار نیست نوع پوششم توی ذوق بزند یا ظاهرم مثل فلش برق بزند. در كل نمی‌خواهم با ظاهرم جلب‌توجه كنم. البته نمی‌توان به دخترخانم‌‌ها گفت چرا با این شكل و شمایل خودتان را درست می‌‌كنید چون همه چیز به سلیقه برمی‌گردد.

 

تا به حال دخترهای جوان از شما پرسیده‌اند كه چطور می‌توانی ظاهر آراسته داشت؟

 

نه فكر نمی‌كنم به نفع‌شان باشد این سؤال را از من بپرسند برای اینكه هیچ كاری نباید انجام دهند تا مثل من باشند. به همه می‌گویم سادگی می‌تواند از همه چیز زیباتر باشد اگر قرار باشد یك بازیگر نقشی را بازی كند كه احتیاج به گریم یا آرایش مضاعف داشته باشد، اجازه بدهد گریمور این كار را انجام دهد ولی اگر قرار باشد تو دیده شوی بهتر است با همان خودت دیده شوی. بعضی‌ها آنقدر ظاهرشان را دستكاری می‌كنند كه دیگر تو ظاهر واقعی‌شان را نمی‌بینی و كاملا یك فرد دیگر از خود می‌سازند. در بیشتر مواقع چهره طبیعی خانم‌ها زیبا‌تر از چهره آرایش‌ كرده‌شان است.

 

ازدواج من

 

من سال‌ها پیش ازدواج كردم. زندگی خیلی خوبی هم داشتم. درواقع چون در سن پایین ازدواج شكل گرفت موفقیتآمیز نبود. اما هنوز از حال هم باخبر هستیم. اما خب این بزرگ شدن ما در 2 روند متفاوت شكل گرفت و درنهایت مسیر ما از هم جدا شد.

 

تعداد زیادی از سوپراستارهای سینمایی ایران مجرد هستند فكر می‌كنید دلیل این ازدواج‌گریزی بین جوانان اهالی سینما چیست؟

 

شاید به این دلیل كه در ایران اگر قرار است، موفق باشید باید خیلی تلاش كنی و خیلی زمان بگذاری. شاید همه‌چیز خیلی سخت‌تر به دست بیاید، بنابراین شغل شما انرژی مضاعفی از شما می‌گیرد كه زمانی برای ایجاد یك رابطه عاطفی باقی نمی‌‌گذارد. البته به نظر من عشق می‌تواند انسان را روئین تن كند، بنابراین حیف است كه از آن فرار كرد.

 

قضاوت نمی‌كنم

 

اگر بتوانید یك ویژگی را در خودتان تقویت كنید دوست دارید كدام خصوصیت بازیگریتان را افزایش بدهید؟

 

دوست ندارم چیزی را تغییر بدهم فقط تمام تلاشم را می‌‌كنم كه به ورطه قضاوت دچار نشوم. مرتب با خودم تكرار می‌كنم كه كسی را قضاوت نكنم. برای اینكه اگر ما اطرافیان و اتفاق‌ها را قضاوت كنیم.یك فاجعه اتفاق می‌افتد و اینكه همیشه می‌تواند جای ما آدم‌ها با هم عوض شود و چه بسا ما بدتر عمل كنیم.

 

هر افراطی نابودكننده است

 

به نظر من انسان طالب زیبایی است، ولی افراط می‌تواند نابودكننده باشد، مثلا به من گفتند برو بوتاكس تزریق کن. من می‌گویم اگر قرار باشد بوتاكس به من كمك‌ كنند كه من چهره‌ام را حفظ كنم، این كار هیچ اشكالی ندارد. اما افراط نمی‌كنم بلكه سعی می‌‌كنم همین ظاهر را نگه دارم اگر كه بتوانم.

ورزش خیلی فشرده و تخصصی انجام نمی‌دهم اما پیاده‌روی و تردمیل همیشه در برنامه روزانه‌ام قرار دارد. شنا را خیلی دوست دارم. اما افراطی ورزش نمی‌‌كنم. اگر شبی مهمانی باشم و غذا زیاد بخورم (چون به نظر من یكی از لذت‌های زندگی غذا خوردن است) قطعا سعی می‌كنم فردای آن روز پرخوری‌ام را جبران كنم تا همیشه وزنم ثابت بماند. من خیلی روی این موضوع تاكید می‌كنم زیرا ثابت ماندن وزن به شما كمك می‌كند كه همیشه اندامتان را حفظ كنید و مهم‌تر از همه سلامت‌تان را تضمین كنید و در درجات پایین‌تر مثلا این مسئله كمك‌تان می‌كند كه اگر یك لباس را خریدید كه دوستش دارید بتوانید همیشه از آن استفاده كنید و مجبور نشوید آن را به دلیل اضافه‌وزن و كاهش وزن بیرون بیندازید. بسیاری از دوستان رژیم‌های عجیب می‌گیرند و در یك زمان محدود خیلی لاغر می‌شوند اما بعد اضافه وزن پیدا می‌كنند و از حالت اولیه خودشان چاق‌تر می‌شوند. خب این مسئله به سلامت آنها صدمه می‌زند.

مهتاب کرامتی و زندگی خصوصی

یک بازی خوب از آقای حاتمی کیا

 

نوشابه فقط یک قلپ!

 

نوشابه به طور كامل از زندگی من حذف شده است. بعضی مواقع دلم می‌خواهد نوشابه بخورم اما متاسفانه هرچیز خوشمزه‌ای ضرر دارد.

 

نوشابه نمی‌خرم كه در خانه باشد و وسوسه‌ام كند ولی اگر خیلی هوس كنم در حد یك قلپ می‌خورم كه فقط مزه آن را چشیده باشم و خیلی خودم را محدود نكنم كه عطش آن باقی بماند. در مورد شیرینی و شكلات هم همین‌طور، فقط یك ذره می‌خورم كه ولعم نسبت به‌آن از بین برود. این قضیه هم به تثبیت وزنم كمك می‌‌كند.

 

تغذیه سالمی كه مدیون مادرم هستم

 

در كل این روال زندگی یعنی زیاد نخوردن و سبزیجات را به صورت سالم خوردن (نه سرخ كرده)   را مدیون مادرم هستم، مثلا قورمه‌سبزی مادر من با تمام قورمه‌سبزی‌ها متفاوت است به هیچ عنوان سیاه‌رنگ نیست. سبزی آن خیلی سرخ نمی‌شود زیرا مادرم آن را بخارپز می‌كند. ما غذای فریزری نمی‌خوریم تا آنجایی كه امكان دارد سعی می‌كنیم غذا را به صورت تازه صرف كنیم.

 

چیزهایی كه رعایت می‌كنم

 

خوردن فست‌فود خیلی لذیذ است اما سعی می‌كنم خوردن این نوع غذاها را محدود كنم. اگر یك شب فست‌فود بخورم فكر می‌كنم باید تا چند روز تقاص خوردن آن را پس بدهم. من سر سفره هیچ وقت آب نمی‌خورم. بهتر است كه 03دقیقه قبل از غذا آب بخورم تا اذیت نشوم.این را به یاد داشته باشید اگر 03دقیقه قبل از خواب آب خورده شود از سكته قلبی جلوگیری می‌شود.

 

صبحانه را فراموش نكنید

 

خیلی‌ها به دلیل تنبلی‌شان صبحانه نمی‌خورند. اما خوردن صبحانه به شما كمك می‌كند در طول روز كمتر غذا بخورید. من نتیجه گرفته‌ام كه خوردن صبحانه خیلی كمك می‌كند به ثابت نگه داشتن وزن و مهم‌تر از آن سلامت. به همین دلیل اگر قرار باشد در یك وعده پرخوری كنم آن وعده حتما صبحانه خواهد بود.

 

اهمیت حفظ عادات غذایی

 

نگه داشتن عادت غذایی برای ما بازیگران خیلی مهم است. به‌خصوص در پروژه فیلمبرداری كه هستیم نمی‌توانیم آنطور كه خودمان می‌خواهیم غذا بخوریم. من سعی می‌كنم در اینطور مواقع غذای رژیمی بخورم یا برنج غذا را نخورم یا سعی كنم نان و پنیر با گوجه و خیار بخورم. در آفریقا نوع خوراك‌شان باب طبع ما ایرانی‌ها نبود به همین دلیل من در آن سفر خیلی زیاد لاغر شدم.

 

تمرین کنید که آرام غذا بخورید

 

كاری را كه از دوستم یاد گرفته‌ام و خیلی سخت است آرام غذا خوردن است. آرام غذا خوردن كمك می‌كند كه همیشه فرم بدن یك‌طور باقی بماند، برای اینكه همیشه بعد از 20 دقیقه مغز فرمان می‌دهد كه تو سیری. حالا اگر در این 20 دقیقه حجم كمتری غذا خورده باشی خیلی موفق‌تری. فرانسوی‌ها بیشتر موقع غذا خوردن حرف می‌زنند و معاشرت می‌كنند اما ما ایرانی‌ها عادت داریم تندتند غذا بخوریم. خب فرهنگaما اینطور است كه غذای سرد دوست نداریم. البته نوع تغذیه ایرانی سنتی خیلی می‌تواند به سلامت ما كمك كند. سبزی خوردن، سالاد، ماست اینها غذاهایی هستند كه به سلامت ما كمك می‌‌كند.

اگر كارگردانی به شما بگوید برای یك فیلم باید 30-20 كیلوگرم وزن اضافه داشته باشی آن موقع چه كار می‌كنید؟

خیلی به این پیشنهاد فكر می‌كردم و شاید حتی آن را قبول نمی‌كردم برای اینكه با بالا رفتن سن كاهش وزن خیلی مشكل می‌شود. در سن كم اگر شما 2 روز غذا نخورید خیلی راحت وزن‌تان به حالت عادی برمی‌گردد. متابولیسم بدن در سن بالا،‌ با سن كم خیلی فرق دارد و به نظر من این تغییر وزن در سن و سال من كمی دشوار است. فكر می‌كنم در چنین شرایطی بر سر دوراهی قرار می‌گیرم كه آیا نقش را قبول كنم یا نه. نمی‌‌دانم شاید این پیشنهاد را قبول نكنم. اما در عین حال تغییر وزن اینچنینی می‌تواند خیلی جالب باشد؛ به هر حال تو می‌توانی یك مدت هرچه دلت می‌خواهد بخوری و این قانون‌شكنی بسیار جذاب است.

مهتاب کرامتی و زندگی خصوصی

یک بازی خوب از آقای حاتمی کیا

 

دغدغه بالا رفتن سن

 

نمی‌توانم بگویم به بالا رفتن سن فكر نمی‌كنم اگر اینطور بگویم دروغ گفته‌ام. می‌دانم دغدغه بالا رفتن سن خانم‌‌ها به‌خصوص در بین سینماگرها خیلی اهمیت دارد. به خصوص در ایران كه فیلمنامه‌‌ها بیشتر داستان‌های مردانه‌ دارد كه به زن‌ها كمتر توجه می‌شود. اما من در كنار بازیگری به كارهایی كه به آن علاقه‌مند بودم را شروع كردم، مثل کار یونیسف و تبعات دیگر آن. این كار به من آرامش می‌دهد كه اگر قرار باشد به دلیل بالا رفتن سنم كمتر فعالیت سینمایی داشته باشم كارهای جالبی برای انجام دادن داشته باشم، یعنی اینطور نیستم كه بخواهم به طور كامل زندگی‌ كاری‌ام را تحت‌الشعاع قرار دهم.vv

 

دغدغه بالا رفتن سن

 

نمی‌توانم بگویم به بالا رفتن سن فكر نمی‌كنم اگر اینطور بگویم دروغ گفته‌ام. می‌دانم دغدغه بالا رفتن سن خانم‌‌ها به‌خصوص در بین سینماگرها خیلی اهمیت دارد. به خصوص در ایران كه فیلمنامه‌‌ها بیشتر داستان‌های مردانه‌ دارد كه به زن‌ها كمتر توجه می‌شود. اما من در كنار بازیگری به كارهایی كه به آن علاقه‌مند بودم را شروع كردم، مثل کار یونیسف و تبعات دیگر آن. این كار به من آرامش می‌دهد كه اگر قرار باشد به دلیل بالا رفتن سنم كمتر فعالیت سینمایی داشته باشم كارهای جالبی برای انجام دادن داشته باشم، یعنی اینطور نیستم كه بخواهم به طور كامل زندگی‌ كاری‌ام را تحت‌الشعاع قرار دهم.

 

800جفت کفش؟ چرا؟

 

برای من همیشه لباس پوشیدن و نوع پوشش اهمیت ویژه‌ای داشته اما این اهمیت باعث نشده است كه بخواهم خیلی زود ولخرجی كنم یا خیلی زیاد خرید كنم. من همیشه محدود خرید می‌كنم ولی لباس‌هایی را می‌خرم كه بتوانم طولانی‌‌مدت از آن استفاده كنم. كیفیت خوب، جنس مرغوب و تركیبی كه كمی كلاسیك باشد را می‌پسندم تا بشود همیشه از آن استفاده كرد. همین چكمه‌ای كه پای من می‌بینید را چند سال است كه می‌پوشم. جنس آن خیلی خوب است و فرمش هم كلاسیك است.

 

دلیلی ندارد كه 800 جفت كفش بخرم و هر كدام یك مدل داشته باشد و یك‌ماه بپوشم اما سال بعد دیگر نشود از آن استفاده كرد. به مد توجه می‌كنم ولی خیلی خودم را در آن غرق نمی‌كنم فرم كلاسیك و لباس‌هایی كه جنس خوبی دارد می‌تواند كاری كند كه همیشه از آن استفاده كنی. درست است كه مجبور هستید پول بیشتری برای آن پرداخت كنید اما از آن كیفیت، می‌توانید بیشتر استفاده كنید.

 

اهمیت به مد و رنگ‌ها

 

در دوره‌ای كه تولیدی لباس داشتم خیلی به موضوع مد اهمیت می‌دادم همیشه حواسم را جمع می‌كردم كه در هر فصلی چه رنگی مد است و خیلی برایم مهم بود كه مدهایی كه خارج از ایران بورس بود را بتوانم ایرانیزه كنم و در ایران بیشتر از آن استفاده كنم. برای اینكه ممكن است ما از خیلی از چیزها خوش‌مان بیاید ولی هیچ‌وقت جایی را نداشته باشیم كه از آن استفاده كنیم. خیلی از لباس‌های خانم‌ها معمولا در كمد باقی می‌ماند برای اینكه جای پوشیدن آن را پیدا نمی‌كنند. در حال حاضر خیلی كمتر به موضوع مد اهمیت می‌دهم. یكسری رنگ‌ها همیشه مد هستند آنها را ترجیح می‌دهم. بعضی از رنگ‌ها هم به شما یك انرژی می‌دهد كه به نظر من به مد مربوط نیست. البته شاید زیاد دیده شدن آن رنگ است كه شما دلتان می‌خواهد آن رنگ لباس را داشته باشید.

 

اولین درآمدم در 15سالگی‌ام بود

 

همیشه تدریس خصوصی و شاگرد خصوصی داشتم. اولین درآمدم در 15سالگی‌ بود كه مراقب كنكور بودم. به همین دلیل فكر اینكه روزی كار نكنم هم برایم محال است.

 

من مهتاب كرامتی یك مهرماهی صلح‌طلب هستم. خیلی به‌ندرت ممكن است اتفاقی پیش بیاید كه جنجال به پا كنم. وقتی از رفیقم دلخور می‌شوم كاملا آن را عنوان می‌كنم و به نتیجه می‌رسانم. یك روز سكوت می‌كنم و بعد تمام می‌شود. درواقع به هیچ‌عنوان دلخوری‌ام را در دلم نگه نمی‌دارم.

 

كار كردن با خانم‌ها سخت است!

 

بعد از اتمام تحصیلم، ازدواج كردم. همزمان با ازدواجم كار طراحی لباس را شروع كردم، همیشه هم با دوست خوبم ندا معارفی كه هنوز هم این كار را ادامه می‌دهد به صورت شریكی شوی لباس برگزار می‌كردیم. كار طراحی انجام می‌دادیم. در ابتدا مقطعی شو برگزار می‌كردیم بعد این مكان تبدیل شد به مكانی دائمی برای مزون لباس. در كنار آن مزون در هر فصل شوی مانتو و لباس می‌گذاشتیم. بعد دیدیم این كار كمی سخت است برای اینكه كار كردن با خانم‌ها همیشه مشكل است. متاسفانه باید اعتراف كنم هركسی نمی‌تواند با خانم‌ها كار كند به همین دلیل كار را كمی صنعتی‌تر گسترش دادیم و تولیدی لباس زدیم.

 

برای خریدهایتان برنامه‌ریزی كنید

 

من می‌توانم دیدی داشته باشم كه هر آنچه كه می‌بینم را بخواهم و وقتی به خیابان می‌روم هرچه دیدم را بخرم. قطعا كیفیت این اجناس پایین می‌آید. برای اینكه بودجه‌ای كه من دارم بودجه محدودی است. بهتر این است كه بگویم در این فصل من احتیاج به یك بارانی، یك چكمه، یك كفش اسپرت و یك لباس شب دارم این طبقه‌بندی می‌تواند شما را وادار كند كه برنامه‌ریزی كنید. البته خرید كردن برای خانم‌ها واقعا جالب است و می‌گویند از نظر روانشناسی برای خانم‌ها خیلی خوب است كه بروند خرید كنند و من هم می‌گویم خرید كردن خیلی خوب است اما هركسی باید محدودیت‌هایی برای خود بگذارد. اگر شما بدانید كه در این فصل چه می‌خواهید و این هنر را داشته باشید كه هركدام از لباس‌هایتان را بتوانید با هم هماهنگ كنید این مسئله می‌تواند خیلی به شما كمك كند. اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید ممكن است یكدفعه متوجه شوید 8جفت كفش قهوه‌ای خریده‌اید كه 5 تا از آنها را هیچ‌وقت نپوشیده‌اید. خب این می‌تواند بودجه شما را از بین ببرد درصورتی كه اگر شما انتخاب‌های درستی انجام دهید و این نگاه را داشته باشید كه اگر یك پلیور بخرید كه هم می‌توان با شلوار جین و هم با شلوار رسمی‌تر بتوان پوشید خیلی به نفع شماست.

 

دوستانی كه هیچ‌وقت از دست‌شان نمی‌دهم

 

من به تعداد انگشتان دستم رفیق دارم و در انتخاب آنها بی‌نهایت توجه دارم، یعنی برای رفاقت‌ها و دوستانم اولویت‌بندی دارم. یك تعداد از آدم‌ها خیلی به من نزدیكند آنها از سدهای متفاوتی رد شده‌اند تا به من رسیده‌اند، من آن دوستان را دیگر از دست نخواهم داد. برای اینكه تجربه سالیان زیاد، خوبی، بدی‌، خوشی، ناراحتی و خوشحالی تمام اینها ثابت كرده است كه می‌توان روی بعضی از آدم‌ها حساب كرد. آنها را من به هر طریقی كه شده از دست نمی‌دهم. ممكن است كدورت پیش بیاید، دعوا و اختلاف داشته باشیم، ممكن است تفاوت سلیقه وجود داشته باشد ولی دلیل بر این نیست كه بخواهم رفاقت و دوستی‌ام را به هم بزنم. من هم برای آنها همینطور هستم. ضمن اینكه به هیچ عنوان منِ بازیگر آن رفیق‌ها را ندارم. من به عنوان مهتاب كرامتی آن دوستانم را دارم. بعد از این رفقا به معاشران و بعد به آشناها می‌رسیم. من به همه نمی‌گویم رفیق.

 

وقتی دعوایمان میشود سکوت میکنیم

 

خانم سمیرا اعلایی، شما به عنوان نزدیك‌ترین دوست و مدیربرنامه‌های مهتاب كرامتی سال‌ها كنار هم بوده‌اید اتفاقی كه معمولا پیش نمی‌آید خیلی كم پیش می‌آید 2 نفر بتوانند سال‌ها رابطه دوستی و كاری‌شان را همزمان ادامه دهند. دوام رابطه شما چطور اتفاق افتاده است.

 

من و مهتاب از دوستان خانوادگی هم بودیم بعد همكاری‌مان را شروع كردیم. نكته این است كه من آدم رفیق‌بازی بودم اما درست مثل مهتاب دوستانم را از فیلترهای مختلف رد می‌كردم و بعد رفاقت نزدیك برقرار می‌كردم. من و مهتاب دوست و آشنا زیاد داریم اما رفیق‌های صمیمی ما تعدادشان تغییر نمی‌كند.طبیعی است كه من و مهتاب با هم مشاجره و اختلاف نظر پیدا می‌كنیم. اما از روش یك روز سكوت استفاده می‌كنیم و روز بعد همه دلخوری‌ها را فراموش می‌كنیم. اما كار را از دوستی‌مان جدا می‌بینیم. كار كار است و رفاقت رفاقت. در واقع بین رابطه كاری و رفاقت‌مان یك خط‌كشی وجود دارد. البته از یك جایی به بعد شناخت من و مهتاب آنقدر نسبت به هم زیاد شد كه دیگر می‌دانیم كدام‌مان مقصر هستیم و بحث و كل‌كل‌مان را ادامه نمی‌دهیم.

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
مهتاب کرامتی عزیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهتاب کرامتی، زندگی خصوصی و آقای کارگردان



مهتاب کرامتی، زندگی خصوصی و آقای کارگردان
فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» از چند روز پیش دیروز در سینمای منتخب تهران روی پرده سینماها رفته است. اولین اظهار نظر مهتاب کرامتی در خصوص همبازی شدن او و حمید فرخ نژاد با ابراهیم حاتمی کیا را بخوانید.
مقابل دوربین رفتن کارگردان ها یکی از سنت های جالب تاریخ سینما بوده است. آلفرد هیچکاک عادت داشت در همه فیلم هایش به عنوان سیاهی لشکر مقابل دوربین برود. کارگردانانی مثل سیدنی پولاک، رومن پولانسکی و کوئنتین تارانتینو علاوه بر بازی در فیلم های خودشان، در آثار فیلمسازان دیگر هم بازی کرده اند.
پدیده بازیگر – کارگردان هم طی چندین دهه نقشی مهم داشته اند؛ رابرت ردفورد، کلینت ایستوود، وارن بیتی، جرج کلونی، کوین کاستنر، مل گیبسن و اخیرا بن افلک بازیگرانیهستند که روی صندلی کارگردانی نشستند و اتفاقا فیلمسازان موفقی هم بودند.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

اما در سینمای ایران به جز بهروز افخمی که مانند هیچکاک در فیلم های خودش نقش های چند ثانیه ای داشته، فیلمسازانی مثل سعید ابراهیمی فر و همایون اسعدیان، محمد علی نجفی و مانی حقیقی فیلمسازانی بودند که بدون آنکه بازیگر حرفه ای باشند، در سال های اخیر در آثار فیلمسازان دیگر بازی کرده اند.
اما بازی ابراهیم حاتمی کیا در «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» از همه این تجربه های اخیر ایرانی عجیب تر است.
فیلمساز معتبر سینمای ایران احتمالا از سال ها قبل نامزد بازیگری بوده و نکته جالب آن است که این اتفاق در فیلم یک کارگردان امتحان پس نداده رخ داده و اتفاقا حاصل قابل قبولی هم دارد. البته حاتمی کیا یک بار در «بوی پیراهن یوسف» - در نقش حبیب، یک رزمنده که دچار موج گرفتگی شده – مقابل دوربین رفته بود.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

با اینحال در تدوین نهایی بخش عمده بازی خود را حذف کرد و در نسخه ای که از این فیلم همه جا دیده شده، نقش کوتاهی دارد. انتشار فیلمنامه این فیلم نشان داد که یک سکانس طولانی به حبیب اختصاص داشته است. او در دیگر فیلم خود «دعوت» هم در نقش یک فیلمساز ظاهر شد.
با اینحال فیلم تازه اکران شده روح الله حجازی، تجربه کامل بازیگری است؛ در نقش دکتر گوهریان، مرد مرموز و با نفوذی که وارد زندگی زوج اصلی فیلم می شود و حسادت مرد (با بازی حمید فرخ نژاد) را بر می انگیزد.

حاتمی کیا در حالی مقابل فرخ نژاد و مهتاب کرامتی قرار گرفته که تجربه هدایت این دو بازیگر را در آثار خودش داشته است؛ فرخ نژاد در فیلم های «ارتفاع پست» و «به رنگ ارغوان» و سریال «حلقه سبز» بازیگر حاتمی کیا بود و کرامتی هم در سریال «خاک سرخ» با این فیلمساز همکاری کرده بود.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

شاید از بداقبالی این دو بازیگر باشد که در یک فیلم خوب، بازی های فراتر از انتظار داشته اند اما بازی آنها تحت الشعاع حضور جذاب و رازآمیز حاتمی کیا قرار گرفته است. حاتمی کیا در مقابل دو ستاره مهم سینمای ایران کم نیاورده و بازی کنترل شده و درستی دارد. ریسک و سنت شکنی او در همکاری با یک فیلمساز جوان فرجام خوشایندی داشته و باید دید وسوسه بازیگری در ادامه چه تاثیری بر کارنامه حرفه ای این فیلمساز مهم و همیشه خبرساز سینمای ایران می گذارد.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

روایت مهتاب کرامتی از بازی مقابل حاتمی کیا را بخوانید:
خیلی جذاب، خیلی عجیب!
این اولین اظهار نظر مهتاب کرامتی بازیگر فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» در خصوص همبازی شدن او و حمید فرخ نژاد با ابراهیم حاتمی کیا را بخوانید.

فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» از چند روز پیش دیروز در سینمای منتخب تهران روی پرده سینماها رفته است. جدا از کیفیت فیلم که مورد تایید اکثر منتقدان سرشناس سینماست نکته جذاب این فیلم، اولین حضور ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سرشناس سینما به عنوان بازیگر مکمل در این فیلم است.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

هر چند حاتمی کیا در دو فیلم «بوی پیراهن یوسف» و «دعوت» که خودش کارگردانی آنها را به عهده داشته است، در تایم بسیار کوتاهی جلوی دوربین قرار گرفته اما این فیلم اولین تجربه حرفه ای حاتمی کیا در زمینه بازیگری است. تجربه ای که بعید است با همه واکنش های مثبتی که از سوی اهالی سینما برایش به همراه داشته ادامه دار باشد اما در همین حضور هم نکته جالبی وجود دارد و آن این است که حاتمی کیا همبازی دو بازیگری شده که قبلا آنها را در مقام کارگردان هدایت کرده است.
مهتاب کرامتی که در سریال «خاک سرخ» نقش اصلی را به عهده داشت و حمید فرخ نژاد که در دو فیلم سینمایی «ارتفاع پست» و «به رنگ ارغوان» و سریال «حلقه سبز» با حاتمی کیا همکاری داشته است. مطمئنا تقابل این بازیگران با حاتمی کیا بسیار جالب بوده است.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

مهتاب کرامتی مدتی پیش با ماهنامه دیار هنر گفت و گوی مفصلی انجام داده که در بخشی از این گفت و گو درخصوص این تجربه صحبت کرده است که به نوعی اولین اظهار نظر او در خصوص همبازی شدن با حاتمی کیا محسوب می شود. کرامتی در پاسخ به این سوال که بازی کردن در مقابل حاتمی کیا چه حسی داشته است، گفته: «هم خیلی جذاب بود و هم خیلی عجیب، فکر میکنم خود آقای حاتمی کیا هم دقیقا همین حس را داشتند.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

این اتفاق آنقدر جالب و جذاب بود که گاهی بیشتر از خود فیلم به آن پرداخته می شد. آقای حاتمی کیا دیرتر از ما به گروه ملحق شدند و عما بازیگرانی که دیرتر وارد یک گروه می شوند، کارشان برای هماهنگ شدن کمی از بقیه سخت تر است، ضمن اینکه این اولین بازی آقای حاتمی کیا جلوی دوربین بود که همین مسئله کار را برای ایشان خیلی سخت تر می کرد، اگر انتخاب درستی نبودند یا فیلم خوب از کار درنمی آمد خیلی ضربه می خوردند ولی خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفت.»
البته به گفته کرامتی جدا از این استرس و حساسیت به وجود آمده، حضور حاتمی کیا در این فیلم اتفاقات جذاب و بانمکی هم داشته است: «البته نکات بامزه ای هم در طول کار پیش می آمد. مثلا آقای حمید فرخ نژاد که قبلا سابقه همکاری با آقای حاتمی کیا را داشتند بارها به آقای حاتمی کیا می گفتند «آخیش، دلم خنک شد.

مهتاب کرامتی,فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم,ابراهیم حاتمی کیا

حالا بهتر می فهمی وقتی پشت دوربین دائم به ما می گفتی این کار را انجام دهید یا آن کار را انجام ندهید چه بلایی سر بازیگر می آید و چقدر کار ما سخت است« و آقای حاتمی کیا هم می گفتند «حالا شما را درک می کنم که چقدر کار سختی دارید.» در کل که تجربه بسیار خوب و شیرینی بود.»
فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را سید روح الله حجازی به عنوان دومین اثرش بر اساس فیلمنامه ای از علی طالب آبادی کارگردانی کرده و محمدرضا شفیعی هم به عنوان اولین تجربه سینمایی اش آن را تهیه کرده است. داستان این فیلم درباره زندگی زوجی به نام محسن و آواست. محسن آدم بلندپروازی است که به واسطه شرایط کاری جدید تصمیم به تغییر در رفتار و سبک زندگی خودش و همسرش آوا می گیرد. این تغییرات به ظاهر مدرن، زندگی آنها را با چالش هایی جدی مواجه می کند..../هفت صبح