فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مهتاب كرامتی: همیشه دوست دارم با مستقل‌ها كار كنم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نشست خبری جشنواره فیلم كوتاه مستقل «خورشید»

مهتاب كرامتی: همیشه دوست دارم با مستقل‌ها كار كنم

نشست خبری دومین جشن فیلم كوتاه مستقل «خورشید» با حضور مهتاب كرامتی‌ ـ مدیر هنری این جشن ـ و مهدی یارمحمدی ـ دبیر جشن ـ برگزار شد.

در ابتدای این نشست كه ـ 23 مرداد ماه ـ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، یارمحمدی با ارائه توضیحاتی هدف از برپایی جشن فیلم كوتاه مستند خورشید را شناسایی و حمایت از بهترین فیلم‌های مستند كوتاه و ایرانی و تقدیر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش از سینما دانست و گفت: آثار شركت كننده در این جشن در چهار بخش مسابقه فیلم‌های مستقل، ‌حمایتی، آماتور‌ و تولید فیلم‌های مستند به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان كرد: در بخش مسابقه فیلم‌های مستقل، كلیه آثار مستقل با موضوع آزاد در قالب‌های داستانی‌، مستند‌، تجربی و پویا نمایی كه افراد حقیقی و بدون حمایت مراكز دولتی آن را ساخته باشند، ‌داوری خواهند شد و در بخش مسابقه فیلم‌های حمایتی‌، فیلم‌های كوتاه با موضوع آزاد كه با مشاركت بخش خصوصی تولید شده باشند‌، شركت دارند.

یارمحمدی بخش مسابقه فیلم‌های آماتور را شامل فیلم‌های غیرحرفه‌ای ساخته شده توسط دانش آموزان ‌،هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی و دانشجویان سینما با موضوع آزاد عنوان كرد و گفت: این فیلم‌ها با هر فرمت اعم از موبایل‌ و دوربین‌های غیر حرفه‌ای و در زمانی كمتر از 10 دقیقه می‌توانند با هم به رقابت بپردازند و این بخش فرصتی برای شناسایی استعدادهای نو در زمینه تولید فیلم‌های كوتاه و خلاق است.

وی افزود: همچنین در بخش مسابقه، تولید فیلم مستند پایگاه حمایت از فیلم كوتاه مستقل با همراهی و همكاری خانم فیلم آسما با هدف ایجاد فرصت حمایت از تولید طرح‌های مستند فیلمسازان مستقل برای تمامی فیلمسازانی كه فیلم آنها به بخش‌های مسابقه راه یافته باشد این امكان را مهیا می‌كند تا طرح‌های پیشنهادی مستند خود را با زمان تقریبی 30 دقیقه جهت تولید به دبیرخانه جشن تحویل دهند كه این طرح‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت و تعداد 10 طرح برگزیده امكان تولید دریافت خواهند كرد.

مهتاب كرامتی هم با اشاره به علت حضورش در این جشن گفت: پرونده كاری‌ام نشان داده همیشه دوست دارم با مستقل‌ها كار كنم و دغدغه حمایت از فیلمسازان مستقل كوتاه و مستند از مدت‌ها قبل در من وجود داشت و پس از آشنایی با پایگاه حمایت از فیلم كوتاه مستقل و شناخت اهداف فرهنگی و حمایتی این مجموعه و تلاشی كه متولیان این پایگاه برای پشتیبانی از سینمای مستقل كوتاه و مستند به عمل می‌آورند‌، قبول كردم حضور داشته باشم و اگر این حضور مثبت باشد در سال‌های دیگر هم همكاری خواهم كرد.

وی آثار رسیده به دبیرخانه جشن را 369 فیلم عنوان كرد و گفت:‌ این تعداد نشانگر استقبال خوب فیلمسازان فیلم كوتاه و مستند از این جشن است.

این بازیگر ادامه داد: هیات انتخاب این دوره از جشن متشكل از فرید فرخنده كیش‌، مهدی یارمحمدی‌ و محمد میركانی‌ از بین فیلم‌های رسیده 71 عنوان را شایسته حضور در این جشن دانسته‌اند كه فیلم‌های راه یافته 25 مرداد از طریق سایت جشن به نشانی www.shorttilmsupport.com معرفی خواهند شد.

مدیر هنری دومین جشن فیلم كوتاه مستقل خورشید درباره حمایت از برگزیدگان این جشن اظهار كرد: تلاش كرده‌ایم كه به نفع شایسته‌ای از فیلم‌های برگزیده وكارگردانان این فیلم‌ها تقدیر كنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تداخل حضورش در فیلم«فرزند چهارم» و برپایی این جشن گفت: من بعد از اینكه سفیر یونیسف شدم یاد گرفتم زمانم را مدیریت كنم. ضمن اینكه سحرخیزی‌ام باعث شده تایم بیشتری داشته باشم و برای این جشن هم خیلی وقت است كه كارم را شروع كرده‌ام و مشكلی پیش نمی‌آید. ضمن اینكه این جشن آنلاین است و باعث می‌شود هر لحظه در جریان كارها قرار بگیرم.

یارمحمدی با اشاره به آنلاین بودن این جشن گفت: از آنجا كه این جشن اولین وتنها جشنواره آنلاین فیلم كوتاه در ایران است تلاش كرده‌ایم تا از فضاهای مجازی بیشتری بهره گیری كنیم كه نمایشگاه آنلاین فیلم‌های كوتاه شركت كننده در جشن از جمله نوآوری‌های ما است. همچنین به جای اكران فیلم‌های كوتاه در سالن نمایش ‌، فیلم‌های راه یافته در نمایش آنلاین در سایت پایگاه آپلوت می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آنها را تماشا كنند.

وی در پایان سخنانش از روزنامه اقتصادی آسیا‌، كانون فیلم آسمان‌، موسسه فرهنگی هنری ویلافرهنگ‌ و شركت تك دانه به عنوان حامیان این دوره جشن نام برد.

دومین جشن حمایت از فیلم كوتاه مستقل «خورشید» شهریور ماه برگزار خواهد شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
كلیپ زیبایی از فیلم بیست با بازی مهتاب كرامتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فابرگاس:‌ آرسنال را همیشه دوست دارم


هافبک چلسی از علاقه به تیم سابق خود سخن گفت و عنوان کرد می‌خواهد با آبی‌های لندن به قهرمانی‌های زیادی برسد.

خبرگزاری ایسنا: سسک فابرگاس در این فصل عملکرد خوبی در چلسی داشته است و توانسته با 7 پاس گل بهترین پاسور لیگ برتر باشد.

هافبک اسپانیایی چلسی پس از پیروزی تیمش برابر آرسنال گفت: احترام زیادی برای آرسنال قائل هستم. آنها خیلی به من لطف کردند. 8 سال خیلی خوب را در آرسنال پشت سر گذاشتم و بدون کمک آنها نمی‌توانستم به این جایگاهی که هستم برسم. با هواداران آرسنال سال‌های خوبی داشتم که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم. در فوتبال امروزی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که بازیکنی پس از سال‌ها برابر تیم سابق خود به میدان می‌رود.

فابرگاس ادامه داد: همیشه گفته‌ام که آرسنال را دوست دارم و هواداران این تیم در قلب من هستند ولی در حال حاضر در تیم بسیار خوب چلسی هستم و با مربی خیلی خوب و بازیکنان بزرگی اینجا کار می‌کنم. هواداران چلسی بسیار خوب هستند و من از بودن در این تیم خیلی خوشحالم.

فابرگاس در پایان درباره اهداف خود در این تیم گفت: تشنه موفقیت هستم. می‌خواهم با چلسی افتخارات زیادی کسب کنم و به قهرمانی‌های زیادی برسم. مطمئن هستم در آینده با این تیم به قهرمانی می‌رسم.