فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

من کتایون ریاحی در کنیا هستم+ تصاویر



 

 

من کتایون ریاحی در کنیا هستم+ تصاویر

 

 

بازیگر «یوسف پیامبر(ع)» طی یادداشتی نوشت: هم اکنون من کتایون ریاحی در کنیا هستم، برای آب رسانی و کمک به قحطی زدگان سومالی که بعد از طی روزها گاه هفته ها راهپیمایی ، گرسنه و تشنه خود را به کمپ داداب می رسانند، هر چند که تعدادی هرگز به مقصد نمی رسند.

کتایون ریاحی در پی حضور در سومالی یادداشتی کوتاه درباره این سفر نوشت: هم اکنون من کتایون ریاحی در کنیا هستم، برای آب رسانی و کمک به قحطی زدگان سومالی که بعد از طی روزها گاه هفته ها راهپیمایی ، گرسنه و تشنه خود را به کمپ داداب می رسانند، هر چند که تعدادی هرگز به مقصد نمی رسند.(کمپ داداب بزرگترین کمپ پناهندگان است با حداقل امکانات برای بقا).

 

 

 

 

من کتایون ریاحی در کنیا هستم+ تصاویر

 

 

 

کنیا خود کشور فقیری است و شهرمرزی کوچک داداب که در فاصله کمی با کمپ داداب قرار دارد جز فقیرترین شهرهای کنیاست ولی با این وجود انها میزبان پناهدگان و قحطی زدگان سومالیایی هستند ، نکته تکان دهنده همین بود.

آب ، بزرگترین مشگل صحرای عظیم افریقاست . چیزی که برای ما قابل درک نیست . یک جرعه آب می تواند زندگی ای را نجات دهد. من به شکرانه ابی که در سرزمینمان ایران وجود دارد ، تعدادی تانک آب برای منطقه خریداری کردم ، که به کمک سه إیرانی فعال که چرتی اکتز را در آنجا فعال کرده اند و صلیب سرخ توانستم ، کمک های خود و مهرآفرین را به دست مردم برسانم.

 

 

 

 

من کتایون ریاحی در کنیا هستم+ تصاویر

 

 

 

در یکی از مکانها که به خانه ماما هانی معروف است ، بیشتر کودکانی که به هر دلیل خانواده خود را از دست داده اند به اینجا اورده می شوند. ماما هانی پیرزنی است که با کمک های مردمی بیش از سیصد کودک و نوجوان را که برخی از آنان معلولند را نگهداری می کند .بخشی از هدیه مادران و کودکان مهرافرین در این خانه اهداء شد.

کودکان اینجا سومالیایی و کنیایی ، مسلمان و مسیحی هستند.هر کس به این خانه درآمد، آبش دهید ، نانش دهید وز ایمانش نپرسید..../خبرگزاری سینمای ایران 


ویدیو مرتبط :
مهر کتایون - بنیاد کتایون ریاحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک شباهت ظاهری، دلیل نسبت کذب به کتایون ریاحی! + تصاویر



وقتی عکس همسر یک خواننده لس آنجلسی به بازیگر ایرانی نسبت داده می‌شود!

یک شباهت ظاهری، دلیل نسبت کذب به کتایون ریاحی! + تصاویر

چرا وزارت ارشاد و کمیته فلیترینگ، در مواجهه با این رفتارهای ناپسند برخی انجمن های اینترنتی، فقط نظاره گر از بین رفتن آبروی افراد هستند. اگر قرار باشد سایت ها و انجمن های اینترنتی در بی توجهی مسئولان نظارتی، هر روز برای جلب توجه بازدیدکنندگان، مطالبی را ارائه دهند که خلاف واقع و بازی با آبروی افراد باشد و در مقابل هیچ عکس العملی از سوی متولیان امر شاهد نباشیم قطعا اتفاقات مخرب تری در راه خواهد بود.

طی روزهای اخیر برخی سایت های خبری در اقدامی غیر اخلاقی اقدام به انتشار تصاویری از کنسرت یک خواننده لس آنجلسی کرده و مدعی شدند زنی که در کنسرت این خواننده و کنار او در بالای سن قرار گرفته، کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا در سریال حضرت یوسف (ع) است. 

این در حالی است که با کمی گشت و گذار در فضای مجازی می توان به نکات قابل توجهی درباره این اقدامات غیر اخلاقی دست یافت. تصاویر نشان می دهد زنی که در این کنسرت کنار این خواننده قرار دارد همسر این  خواننده لس آنجلسی است و عده ای فرصت طلب تنها به دلیل شباهتی که بین این دو وجود دارد، عکس همسر این خواننده را  تصویر بازیگر سینما و تلویزیون ایران معرفی کرده‌اند.

 در این بین آنچه مورد سوال اهالی فرهنگ است  این پرسش است که چرا وزارت ارشاد و کمیته  فلیترینگ ، در مواجهه با این رفتارهای ناپسند برخی انجمن های اینترنتی، فقط نظاره گر از بین رفتن آبروی افراد هستند. اگر قرار باشد که سایت ها و انجمن های اینترنتی در بی توجهی مسئولان نظارتی، هر روز برای جلب توجه بازدیدکنندگان ، مطالبی را ارائه دهند که خلاف واقع و بازی با آبروی افراد باشد و در مقابل هیچ عکس العملی از سوی متولیان امر را شاهد نباشیم قطعا اتفاقات مخرب تری در راه خواهد بود.

 

کتایون ریاحی,عمسهای کتایون ریاحی,کتایون ریاحی کنسرت

 

کتایون ریاحی,عمسهای کتایون ریاحی,کتایون ریاحی کنسرت

 

کتایون ریاحی,عمسهای کتایون ریاحی,کتایون ریاحی کنسرت

مقایسه این عکس ها در کنار یکدیگر و کمی گشت و گذار در فضای مجازی نشان می دهد که فقط شباهت همسر این خواننده لس آنجلسی با کتایون ریاحی سبب نسبت دادن عکس های این کنسرت به  این بازیگر شده است. 

کتایون ریاحی چندی پیش در نامه خداحافظی اش از بازیگری نوشت: گویا زمان برآورده شدن آرزوی من و پسرم فرا رسیده و لازم است که زائر سرزمین قصه، راهی شود.

اینک که عازم سفرم، سفری به دیگر سوی زندگی،‌ بر خود لازم می‌دانم تا از دوستانم و استادانم که آنقدر به من نزدیک بودند که در من بودند، تشکر کنم؛ پروانه ماهان، زهرا عروس خوب پدر سالار، خانم بس، فاطمه ملاصدرا، فخرالزمان،‌ مهین مشرقی، تارا، ثریا اردلان .... و زلیخای عاشق.

گر چه همه این عزیزانم عاشق بودند ولی عشق زلیخا خود یک معجزه بود. آنچه می‌بایست از جادوی سینما و بازیگری بیاموزم، ‌آموختم تا شاید ره توشه‌ای برای نوشتن باشد و در پی تجلی معجزه عاشقانه زلیخا در زندگی‌ام. ‌اینک برآنم تا با اعجاز کلمات، ‌پیوندی دیگر با شما نه از جنس نقش آفرینی بلکه با آفرینش نقش داشته باشم .

توضیحات کتایون ریاحی 

البته این بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران با تکذیب چنین عکس‌هایی گفته است: عکس‌های منتشر شده از من در فضای مجازی صحت ندارد. متأسفم از اینکه در جامعه مترقی ایران، برخی از مردم از روی بی‌خبری و بی‌اطلاعی در صدد تخریب چهره‌های شناخته شده هستند./فردانیوز