فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ملکه جدید اسکیت روی یخ را بشناسید!+عکس



اخبارفرهنگی - ملکه جدید اسکیت روی یخ را بشناسید!+عکس

از همان بدو تولد معلوم بود که قهرمان المپیاد خواهد شد.

نوزاد هفت ماهه به نام آدلینا، اراده ای بسیار قوی برای ادامه حیات داشت. بعدها این اراده را در حین تمرین اسکیت روی یخ و پرش های متعدد و چرخش حول خود نشان داد. باور داشت که موفق می شود، شخصیت محکم و اراده قوی او را به درجه عالی قهرمانی المپیک رساند.

اخبار,اخبارفرهنگی,ملکه جدید اسکیت روی یخ

آدلینا سوتنیکوا در تاریخ کشو اولین زن قهرمان المپیک در رشته اسکیت یک نفره روی یخ است. آدلینا از سن چهار سالگی کفش اسکیت را به پا کرد. در سن دوازده سالگی اولین پیروزی خود را در مسابقات قهرمانی روسیه کسب کرده و سپس در تمام مسابقاتی که حضور یافت، پیروزمندانه بیرون آمد. او را ووندرکینگ می نامیدند، زیرا در سن سیزده سالگی پرش های فوق العاده ای را به نمایش گذاشت که حتی ورزشکاران بزرگتر از او نیز به سختی از عهده چنین پرش هایی برمی آمدند.

آدلینا در سن کم موفقیت ها و مدال های بسیار بدست آورد، اما هدف اصلی او همیشه کسب مدال طلای المپیک بود. این دختر با قاطعیت و سختکوشی برای دستیابی به این هدف تلاش می کرد. حتی شکست های کوچک او در طول زندگی نتوانستند او را در مسیر پیروزی متوقف سازند.

چند شکست در مسابقات جهانی اروپا و دنیا، حرکات مشکل پرشی، دلسردی ها و اشک ها نتوانستند او را مایوس کنند و آدلینا تسلیم نشد. حتی سخت ترین لحظات دندان هایش را به هم می فشرد و به مربی می گفت که در هر صورت او برنده المپیک است.

یک سال قبل از شروع واقعی زندگی ورزشی، طرفدارانش تصویری از سوتنیکوا را دیدند. زمان رشد فیزیکی او به پایان رسیده بود و آدلینا شکوفا شده بود، با این حال سبکی وزن یک دختر بچه را هنوز داشت و می توانست همچون گذشته از عهده انجام حرکات دشوار برآید.

آدلینا پیش از بازی های المپیک اطمینان داشت که ن تنها در مسابقه انفرادی که حتی در مسابقات تیمی نیز حضور خواهد داشت. به این ترتیب او اطمینان داشت که به جای یک مدل، دو مدال خواهد گرفت. اما زمانی که او را در میان ذخیره ها قرار دادند، بسیار دلسرد شد. یولیا لیپینیسکایا ورزشکار فیگوریست پانزده ساله در این مسابقه حضور یافت و مدال طلای را از آن تیم ملی روسیه کرد.

با این حال، آدلینا تسلیم یاس نشد و خیلی زود قاطعیت همیشگی در وجودش نمایان شد. تمام تمرکز خود را روی برنامه انفرادی گذاشت. در زمان انجام حرکات، یخ ها زیر پایش صدا می دادند. مربی با افتخار به شاگردش نگاه می کرد و تماشاچیان نفس ها را حبس کرده و هر حرکت را با دقت نگاه می کردند. مربی حرکات موزون چند روز پیش از شروع بازی گفته بود که نمی تواند در ورزشگاه حاضر شود، زیرا اطمینان کافی ندارد.

اما انچه که انتظار می رفت رخ داد. در مبارزه ای سخت با قوی ترین فیگوریست های دنیا شامل کارالینا کاستنر از ایتالیا، یون کیم دختر روس کره ای تبار بسیار قوی تر ظاهر شدند.به گزارش دیلی خبر اما پیروزی ادلینا از این بابت اهمیت داشت که تمام مهارت و توانایی اش را به نمایش گذاشت و پیروزی او به خاطر پایین بودن امتیازات حریفان نبود. مبارزه زیبای سه ملکه را میلیون ها تماشاچی از تلویزیون و سالن پر جمعیت «کاخ آیسبرگ» تماشا می کردند.

این مبارزه با پیروزی آدلینا ملکه جدید اسکیت روی یخ، ستاره هفده ساله روس به پایان رسید، کسی که با استعداد فوق العاده و توانایی باورنکردنی به چنین موفقیتی دست یافت.

امروز آدلینا دوباره روی یخ است. هر روز تمرین می کند و خود را برای پیروزی های بعدی آماده می سازد. در حقیقت، این فقط نمایش ساده روی یخ نیست. نام آدلینا را روی یخ های زمین اسکیت ثبت کرده اند.

اخبارفرهنگی - دیلی خبر

 


ویدیو مرتبط :
چند عکس خوشگل از ملکه یخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدل ملکه انگلیس را بشناسید /عکس


یک روزنامه نگار انگلیسی به نام "لیز جنز" که با ملکه "الیزابت دوم" شباهت زیادی دارد، برای اینکه طعم قدرت یک زن در سیاست را بچشد، مانند ملکه انگلیس لباس می پوشد

صبح بخیر: یک روزنامه نگار انگلیسی به نام "لیز جنز" که با ملکه "الیزابت دوم" شباهت زیادی دارد، برای اینکه طعم قدرت یک زن در سیاست را بچشد، مانند ملکه انگلیس لباس می پوشد و بدین ترتیب توجه بسیاری از مردم این کشور را به خود جلب کرده است.

به گزارش صبح بخیر این روزنامه نگار موهای خود را به شکل موهای ملکه درآورده و همانند الیزابت دوم کلاه نیز بر سر دارد.