فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مقتل‌خوانی فرزاد حسنی در برج میلاد



اخبار,اخبارفرهنگی,فرزاد حسنی

اخبار فرهنگی - مقتل‌خوانی فرزاد حسنی در برج میلاد

اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر با عنوان «سوگ چامه‌ها» با مقتل‌خوانی بهزاد فراهانی، فرزاد حسنی، بهاره رهنما و با مرثیه‌خوانی حسام‌الدین سراج و رسول نجفیان در برج میلاد ادامه می‌یابد.

برنامه‌های "سوگ چامه‌ها" که از پنجشنبه‌ هفته‌ گذشته - 22 آبان‌ماه - کار خود را آغاز کرده در روزهای آتی علاوه بر مقتل‌خوانی و مرثیه‌خوانی هنرمندان سرشناس، با اجرای نمایش‌هایی به کارگردانی سیما تیر‌انداز، ایوب آقاخانی و آتیلا پسیانی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود.

چهارمین شب از برنامه سوگ چامه‌ها امشب (25 آبان‌ماه) با حضور بهاره رهنما، حسام الدین سراج،رسول نجفیان و ... ادامه دارد. امشب بهاره رهنما، مقتل‌خوانی خیمه‌ بزرگ را برعهده خواهد داشت و حسام‌الدین سراج نیز همراه با ساز رسول نجفیان، مرثیه‌خوانی خواهد کرد. فردا و پس‌فردا شب - 26 و 27 آبان‌ماه - نیز بهزاد فراهانی و فرزاد حسنی مقتل‌خوانی این مراسم را برعهده خواهند داشت. ضمن آن‌که صدیقه بحرانی لالایی‌خوان سریال تاریخی مختار نیز لالایی این سریال را می‌خواند.

همچنین از امشب تا 29 آبان‌ماه نمایش "شیپور" (ساعت 18:30) به کارگردانی ایوب آقاخانی و با حضور برزو ارجمند و نمایش "آب و آیینه" (ساعت 20) به کارگردانی سیما تیرانداز در خیمه‌ "عاشقی" پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

آتیلا پسیانی، هنرمند برجسته‌ تئاتر و سینما نیز در روز‌های 30 آبان و اول آذرماه نمایش "زخمه بر رمل" را اجرا خواهد کرد. همچنین در خیمه‌ "مرثیه‌های عاشورایی" با سرپرستی ناصر فیض، شاعران نامدار، مرثیه‌های عاشورایی با همراه با ساز رسول نجفیان می‌خوانند.

پرفورمنس عاشورایی "پیکر" به کارگردانی یاسر خاسب و نمایش محیطی "راز کهن" به کارگردانی علی براتی، تا اول آذرماه، هر شب در کنار خیمه‌ "زیارت" اجرا می‌شود.

اجرای آیین‌های عاشورایی از دیگر برنامه‌های سوگ چامه‌ها است که هر شب آیین‌های عاشورایی تعدادی از شهرها اجرا و معرفی می‌شود. بر همین اساس امشب 25 آبان آیین "حرت، حرت" - پارچه‌های کهنه مازندران، آیین طفلان کهکیلویه و بویر احمد و آیین "وجه نکوش طلای بکوش (بچه را نکش، خروس را بکش)" از آیین عاشورایی شهر تنکابن از ساعت 18:45 تا 20:15 درفضای باز برج میلاد تهران اجرا می‌شود.

در بخش جنبی برنامه‌ی "سوگ چامه‌ها" نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" به کارگردانی حسین پارسایی در ساعت‌های 18 و 20 در سالن همایش‌های برج میلاد به صحنه می‌رود. فقیه سلطانی، رویا بختیاری و تبسم هاشمی بازیگران این نمایش هستند.

"سوگ چامه‌ها" عنوان اجتماع آیینی اصحاب فرهنگ و هنر است که با هدایت و کارگردانی حسین پارسایی در 10 خیمه‌ برپاشده در برج میلاد برگزار می‌شود.

نقالی، پرده‌خوانی، چاووش‌خوانی، شروه‌خوانی و همچنین اجرای مراسمی چون فانوس‌گردانی، تشت‌گذاری و گهواره‌گردانی از جمله برنامه‌هایی دیگر خیمه‌های "سوگ ‌چامه‌ها" است.

برنامه‌های "سوگ چامه‌ها" تا اول آذرماه هر شب از ساعت 18 تا 22 میزبان عزاداران فرهیخته‌ی حسینی در برج میلاد خواهد بود. ورود برای عموم آزاد است.

 

اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
صحبت های بهاره رهنما درباره مقتل خوانی در برج میلاد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهاره رهنما چرا در برج میلاد مقتل خوانی کرد؟



اخبار,اخبار فرهنگی ,بهاره رهنما

 

اخبار فرهنگی - بهاره رهنما چرا در برج میلاد مقتل خوانی کرد؟

بهاره رهنما' که حین مقتل خوانی در برج میلاد اشک می ریخت، گفت: مقتل خوانی من ادای دین به کودکان بود و خوشحالم که توانستم نذرم را در اینجا ادا کنم.

این بازیگر سینما که در یکی از خیمه های برج میلاد در مراسم 'سوگ چامه ها' حاضر شده بود، افزود: نگران بودم به مراسم نرسم، در راه دعا می کردم سعادت این مقتل خوانی نصیبم شود و بتوانم سهم کوچکی در آیین های عاشورایی داشته باشم.

براساس گزارش روابط عمومی برج میلاد، وی افزود: من سفیر انجمن حمایت از کودکان هستم و دلم می خواست با مقتل خوانی، ارادتم را به کودکان کربلا و کودکان بی پناه امروز نشان دهم.

وی ادامه داد: من نذری داشتم که امسال ادا شد و مقتل خوانی در برج میلاد، ادای دینی است که با روا شدن حاجتم امشب آن را ادا کردم.

رهنما گفت: امیدوارم روزی برسد که هیچ کودکی اسیر تیرهای خشم نباشد و کودکان ما از گزند خرافه و تعصب دور بمانند.

اخبار فرهنگی - ایرنا