فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مقبره "دراکولا" در ایتالیا کشف شد



 اخبارفرهنگی -  مقبره "دراکولا" در ایتالیا کشف شد

 پژوهشگران استونیایی بر این باورند که احتمالا آنها موفق به کشف محل قبر "دراکولا" شده باشند. این مکان برخلاف آنچه که قبلا تصور می شد درایتالیا قرار دارد نه در آلپ ترانسیلوانی در کشور رومانی.

به گزارش آریا به نقل ازآژانس دوغان نیوز؛ تصور می شود که شخصیت ولاد سوم شاهزاده والاچیا در اروپای شرقی قرن 15، الهام بخش  داستان وهمی دراکولا نوشته برام استوکر در سال 1897 باشد.این فرد پس از مرگش به عنوان ولاد سیخ کش  معروف شد؛این مشخصه برای این حاکم از آنرو در سراسر اروپا معروف شد که دشمنان خود را به سیخ می کشید.عثمانی ها دشمنان اصلی ولاد بودند.

ولاد(دراکولا) در سال 1431 میلادی متولد شد.کنت ولاد تپس عضوی از یک خانواده اشرافی متعلق به فرقه دراگون بود؛فرقه ای که برای محافظت از مسیحیت در اروپای شرقی در برابر گسترش عثمانی تاسیس شد.پدرش با نام مستعار"دراکول" یعنی" اژدها" معروف بود لذا بعدا فرزندش ولاد جوان به نام دراکولا یعنی پسر اژدها معروف شد.


در سال 1476،ولادتپس در جنگ ناپدید شد؛در حالی که بعضی از منابع مدعی مرگ او شدند؛پژوهشگران مدعیند که در واقع توسط ترک ها به زندان افتاد و در مکانی به زنجیر کشیده شد.
دختر او ماریا،در این بین به دربار ناپل آورده شد که خانواده حاکم در آنجا با خانواده او همپیمان بودند.ماریا در آنجا پذیرفته شدو نهایتا با یک نجیب زاده ناپلی ازدواج کرد.


پژوهشگران دانشگاه تالین می گویند آنها شواهدی یافته اند که حکایت از زندانی شدن کنت دارد؛جسد او به دخترش در ایتالیا برگردانده شد و سپس در کلیسایی در ناپل مدفون شد.


محققان ادعا می کنند که یک سنگ قبر تازه را در پیازاسانتاماریا لانوای ناپل یافته اند که می تواند آرامگاه نهایی او(دراکولا)باشد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مقبره  دراکولا


سنگ قبر توسط دانشجویی اهل ناپل بنام اریکا استلا کشف شده که در حال نوشتن پایان نامه اش پیرامون تاریخ کلیسا بود.استلا عکس را در اینترنت به اشتراک گذاشت و کارشناسان پس از مدتها تحقیق با سطحی از یقین آن را تعیین هویت کرده اند.


رافائلو گلینی،محقق تاریخ قرون وسطی اظهار داشته که این آرامگاه قرن 16 با تصاویر و نمادهای ترانسیلوانیایی پوشیده شده و نمی تواند آرامگاه یک نجیب زاده ایتالیایی باشد.


گلینی به خبرنگاران گفت: وقتی شما به حجاری ها و نقوش برجسته بنگرید؛سمبولیسم کاملا آشکار است.اژدها به معنای دراکولا و دو اسفنیکس هم نمایانگر شهر تپس است.در این نمادها نام دراکولا درج شده است.
اخبار فرهنگی - آریا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر



اهرام مصر,کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر,قدمت مقبره‌ی کشف شده در مصر

کشف مقبره‌ی 4500 ساله در مصر

گروهی از باستان‌شناسان اهل کشور «چک» موفق به کشف مقبره‌ای 4500 ساله در منطقه‌ی جنوبی اهرام مصر شدند.

به گزارش ایسنا ، یک گروه از باستان شناسان اهل کشور چک موفق شدند در نزدیک منطقه‌ی جنوب اهرام بزرگ مصر در قاهره‌، مقبره‌ی بزرگی متعلق به 45 قرن پیش کشف کنند.

به گزارش شبکه‌ی خبری «اسکای نیوز» عربی امارات‌، براساس تحقیقات وزارت گردشگری و حفاظت از آثار باستانی مصر‌، این مقبره متعلق به «شبسسکاف آنخ» طبیب بزرگ مصر باستان است. وی در زمان ساخت اهرام مصر (حدود 4500 سال پیش) زندگی می‌کرد.

«علی الاصفر»، نایب رئیس بخش آثار باستانی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: صاحبان این مقبره‌ی بزرگ،‌ تعدادی از طبیبان برجسته و عالی رتبه عصر پادشاهی خاندان پنجم فرعونی(حدود سال‌های 2494 تا 2345 قبل از میلاد) هستند.

این مقبره که در منطقه‌ای تاریخی به نام «جبانه ابوصیر» واقع شده است به طول 21 و عرض 14 و ارتفاع چهارمتر‌، دارای دو ورودی و یک کتیبه بالای هر مقبره است.این کتیبه‌های حاوی اطلاعاتی شامل نام لقب و شغل هر فرد است.

در این مقبره بزرگ‌، چندین طبیب در کنار دو کاهن که برای پادشاهان خاندان پنجم فراعنه کار می‌کردند‌، دفن شده‌اند. «میروسلا بارتا» سرپرست این گروه چکی گفت: ساخت این مقبره‌ی بزرگی در نیمه‌ی عصر حکومت خاندان پنجم آغاز شده است./ایسنا