فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«معمای شاه» به دادگاه لاهه رفت / فرجام مصدق



اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,معمای شاه

تصویربرداری «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی به ماجرای دادگاه لاهه مصدق رسید.

به گزارش مهر،علی لدنی تهیه کننده «معمای شاه» درباره روند تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی گفت: پنجشنبه ۹ اردیبهشت اصغر معینی در نقش دکتر مصدق به همراه بازیگران مکمل به لوکیشن دادگاه لاهه می روند و احتمال می رود تصویربرداری این قسمت ۲ روز طول بکشد.

وی افزود: لوکیشن دادگاه لاهه سازمان صنایع دفاع واقع در خیابان پاسداران است و دکور این بخش به طور کامل توسط گروه طراحی صحنه ساخته شد. هفته آینده دوباره به شهرک سینمایی غزالی بازمی‌گردیم و صحنه هایی دیگر از زندان قصر را ضبط خواهیم کرد و اواخر هفته نیز بخش های مربوط به محاکمه مصدق جلوی دوربین می رود.

روز ۳۱ تیر ۱۳۳۱ دادگاه لاهه در جریان اختلاف میان ایران با انگلستان درباره پرونده ملی شدن صنعت نفت به حقانیت ایران و صلاحیت نداشتن دادگاه بین‌المللی برای بررسی شکایت لندن از تهران رای داد. نطق مصدق در این دادگاه نظر دنیا را به خود جلب کرد.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه»، تاریخ معاصر را به تصویر کشیده و داستان آن درباره جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی است.

ساعت اصلی پخش این اثر تاریخی جمعه‌ها ساعت ۲۲ به صورت همزمان از شبکه‌های یک سیما و HD است. بینندگانی که امکان تماشای سریال در این ساعت را ندارند، می‌توانند با چند ساعت تأخیر، ساعت ۱/۳۰ بامداد روز شنبه این اثر را تماشا کنند. معمای شاه روز شنبه هر هفته ساعت ۹/۳۰ و ۱۴/۴۰ تکرار خواهد داشت.

 


ویدیو مرتبط :
تصاویری از دکتر مصدق در دادگاه لاهه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«مصدق» هم درگیر «معمای شاه» می شود


مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در حال تصویر‌برداری شخصیت دکتر مصدق در احمد‌آباد قزوین و شهرک سینمایی است.

مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در حال تصویر‌برداری شخصیت دکتر مصدق در احمد‌آباد قزوین و شهرک سینمایی است.

علی لدنی تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» در خصوص مراحل تصویر‌برداری بیان کرد: در حال حاضر مشغول تصویر‌برداری تصاویر مربوط به شخصیت دکتر مصدق هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون در حال تصویر‌برداری تصاویر مربوط به تبعید، خانه و وقایع مربوط به دکتر مصدق در احمد‌آباد قزوین و شهرک سینمایی هستیم.

لدنی در مورد بازخورد تماشاچیان از چند قسمت پخش شده بیان کرد: خداراشکر تا به اینجای پخش سریال با استقبال خوبی از جانب مردم و منتقدین مواجه بوده‌ایم. من در همین جا از همه مردم و منتقدین تشکر می‌کنم.

وی در خصوص اضافه شدن بازیگران جدید به «معمای شاه» اظهار داشت: به طور حتم شاهد اضافه شدن بازیگران جدید به مجموعه تلویزیونی خواهیم بود. اما باید کار همچنان پیش رود تا بازیگران به تناسب به کار اضافه شوند.

علی لدنی عنوان کرد: ما در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به طور کامل طبق متن و سند‌های تاریخی موجود حرکت کرده و پیش رفتیم.

وی در پایان تأکید کرد: تصویر‌برداری این مجموعه تلویزیونی به طور حتم تا شهریور سال آینده به اتمام خواهد رسید