فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

معرفی فیلم های روی پرده سینمای جهان


در اكران سینمایی این هفته هم فیلم موزیكال دیده می‌شود و هم كمدی، درام، دلهره‌آور و مستند و علاوه بر آثاری كه در این ستون معرفی شده‌اند.

شرق: در اكران سینمایی این هفته هم فیلم موزیكال دیده می‌شود و هم كمدی، درام، دلهره‌آور و مستند و علاوه بر آثاری كه در این ستون معرفی شده‌اند، كمدی‌هایی مثل «خواهر خواهر من»، درام‌هایی مثل «پاتانگ بادبادك» و «آمریكانو»، تریلر/ترسناك «شكنجه شده» و مستند «مارینا آبراموویچ: هنرمند حاضر است» نیز به روی پرده رفته‌اند.



 راك دوران‌ها

 Rock of Ages

 غیرمتعارف‌ترین نقش‌ها برای مجموعه‌ای از ستاره‌های سینما در نقش مكمل این فیلم موزیكال در نظر گرفته شده كه داستان آن درباره جوان‌هایی است كه در هالیوود رویای تبدیل شدن به ستاره موسیقی راك را دنبال می‌كنند. تام كروز، آلك بالدوین، كاترین زیتا جونز، مالین آكرمن، مری جی بلایج، پل جیاماتی، راسل برند، دیه‌گو بونه تا و جولین هوگ در این فیلم 123دقیقه‌ای دارای درجه پی. جی13 كه آدام شنكمن («اسپری مو»، «داستان‌های پیش از خواب») كارگردانی كرده است، حضور دارند.





 فرازمینی

 Extraterrestrial

 كمدی علمی-تخیلی «فرازمینی» را ناچو ویگالندو نوشته و كارگردانی كرده و محصول كشور اسپانیاست. در این داستان وقتی خولیو (خولیان ویلاگران) در آپارتمانی از خواب بیدار می‌شود كه متعلق به او نیست، درمی‌یابد كه همزمان باید با مسایل شخصی پیچیده و نوظهور، فرود یك بشقاب‌پرنده و احتمالا به پایان رسیدن جهان دست و پنجه نرم كند. میشل جنر وكارلوس آرسس از دیگر بازیگران این فیلم اسپانیایی‌زبان هستند.





 زنی در طبقه پنجم

 The Woman in the Fifth

 تام ریكز (ایتان هاوك) نویسنده‌ای آمریكایی است كه به پاریس می‌رود و شغل به ظاهر آرام و بی‌دردسر سرایداری یك ساختمان را پیشه می‌كند تا به نگارش رمان خود برسد اما ورود یك زن مرموز (كریستین اسكات تامس) و قتل‌هایی كه اتفاق می‌افتد، آغاز دردسرهای تازه برای اوست. نویسنده و كارگردان این درام دلهره‌آور محصول مشترك انگلستان، فرانسه و لهستان با زمان نمایش 85 دقیقه، پاول پاولیكوفسكی است.





 این پسر من است

 That’s My Boy

 دانی (آدام سندلر) وقتی خیلی جوان بوده پدر شده اما پسرش تاد (اندی سمبرگ) را برای سال‌ها ندیده است. وقتی او در آستانه ازدواج تاد سر و كله‌اش پیدا می‌شود، زندگی پسرش را زیر و رو می‌كند، با این حال سعی می‌كند با او ارتباط تازه‌ای برقرار كند تا شاید كوتاهی‌های گذشته‌اش جبران شود. این كمدی را دیوید كاسپ نوشته و شان اندرز كارگردانی كرده است. جیمز كان، سوزا ساراندون و ویل فورته از دیگر بازیگران فیلم هستند.





 تحریر: میدان آزادی

 Tahrir: Liberation Square

 رویدادهای سال گذشته در قاهره كه به سرنگون شدن حكومت حسنی مبارك در مصر منجر شد، دستمایه این فیلم مستند قرار گرفته كه یك باستان‌شناس به نام استفانو ساوونا كارگردانی كرده است. فیلمساز با یك دوربین دیجیتال كوچك به درون جمعیت تظاهرات‌‌كنندگان میدان تحریر قاهره رفته و زندگی و روابط تعدادی از تظاهرات‌كنندگان و سخنرانان را از نزدیك مورد بررسی قرار داده است. زمان نمایش فیلم 91 دقیقه، به زبان عربی و محصول فرانسه و ایتالیاست.


ویدیو مرتبط :
10 فیلم برتر تروریستی سینمای جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی فیلم های برتر روز سینمای جهان


سینمای جهان در دو هفته گذشته شاهد اكران آثار مطرح متعددی بود كه تعدادی از آنها را در این مطلب معرفی كرده‌ایم.

روزنامه شرق : سینمای جهان در دو هفته گذشته شاهد اكران آثار مطرح متعددی بود كه تعدادی از آنها را در این ستون معرفی كرده‌ایم. فیلم‌های دیگری هم بودند كه مجال معرفی آنها را نداشتیم؛ از جمله «كیسه‌ای پر از چكش»، «بونسای»، «عشق خطرناك»، «چشمان اژدها»، «آشیان ساختن»، «فیلی كید»، «جاده»، «قطعات كوچك زیبای متحرك» ، «اِل گرینگو»، «دختر مترقی» و «ساده‌لوح».

پلیس
Polisse



برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره كن پارسال، به كارگردانی خانم مِیوِن لوبسكو با فیلمنامه‌ای كه كارگردان همراه با امانوئل باركو نگاشته، فیلمی است درباره یگان حفاظت از كودكان پلیس پاریس و كشمكش‌های روزمره آنها. در این فیلم كه عنوانش را از كل نگارش غلط یك كودك از واژه «پلیس» گرفته است كارن ویار، جویستار، مِیون، ماریا فوآ، نیكلا دووشل و امانوئل باركو حضور دارند. زمان نمایش فیلم 127 دقیقه است و در آن به زبان‌های فرانسه، ایتالیایی، رومانیایی و عربی صحبت می‌شود.



رزمناو
Battleship



اكشن علمی- تخیلی «رزمناو» كه از یك بازی ویدیویی اقتباس شده، داستان نبرد میان ناوگان‌های چند كشور و یك ناو زره‌پوش از سیاره‌ای دیگر در دریا، هوا و خشكی و تلاش انسان‌های درگیر برای بقا در این شرایط را به تصویر كشیده است. فیلم را پیتر برگ، سازنده «هنكاك» و «قلمرو پادشاهی» كارگردانی كرده است. تیلور كیتش، بروكلین دكر، آلكساندر اسكارسگارد، ریانا، آسانو تادانوبو و لیام نیسن از بازیگران این اثر 131 دقیقه‌ای هستند.



حالا كجا برویم؟
?Where Do We Go Now



این كمدی/درام محصول مشترك لبنان، فرانسه، مصر، ایتالیا و برنده جایزه منتخب تماشاگران در جشنواره‌های سن سباستین، اسلو و تورنتو سال 2011 را خانم نادین لباكی بازیگر، نویسنده و كارگردان لبنانی ساخته است. در روستایی دورافتاده كه اقوام و مذاهب مختلف دوشادوش یكدیگر زندگی می‌كنند، آتش اختلاف‌های فرقه‌ای برپا می‌شود و زنان روستا از هر دو طرف دست به یكی می‌كنند تا صلح برقرار شود. نادین لباكی، لیلا فواد، كلود مسوبا و آنتوانت النوفیلی در این فیلم 110 دقیقه‌ای بازی كرده‌اند.



جام
The Cup



درام استرالیایی «جام» براساس یك داستان واقعی ساخته شده كه در جریان مسابقات سواركاری سال 2002 ملبورن اتفاق افتاده است. حادثه‌ای مرگبار برای یكی از دو برادر سواركار مدعی قهرمانی اتفاق می‌افتد و برادر دیگر با كمك یك مربی سعی می‌كند برای زنده نگه داشتن یاد برادرش افتخار كسب كند. برندان گلیسن، استیون كوری و دنیل مك فرسن در این فیلم به كارگردانی سایمون وینسر حضور دارند. زمان نمایش فیلم 107 دقیقه است.



ای كاش
(I Wish (Kiseki



كیوچی 12ساله كه والدینش طلاق گرفته‌اند و با پدربزرگ و مادربزرگ در شهری در جنوب ژاپن زندگی می‌كند، از برادر كوچك‌ترش كه با پدر در شمال كشور زندگی می‌كند، دورافتاده است و آرزو دارد كه روزی خانواده‌اش به هم بپیوندند. قطار سریع‌السیری كه دو شهر را به هم مرتبط می‌كند، كیوچی را به این فكر می‌اندازد كه شاید این قطار به شكلی معجزه‌آسا او را به آرزویش برساند. هروكازو كوریدا فیلم را كارگردانی كرده است و كوكی مائه دا، اوشیرو مائه دا و ریوگی هایاشی از بازیگران فیلم هستند.