فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مریل استریپ منتقدان را به تحسین واداشت



 

 

 

مریل استریپ منتقدان را به تحسین واداشت + عکس

 

به گزارش خبرآنلاین، مریل استریپ روز 14 نوامبر در لندن از پوستر «بانوی آهنین» رونمایی کرد و فیلم برای تعدادی از منتقدان به نمایش درآمد.

کوین ماهر، منتقد تایمز درمورد فیلم نوشت: «استریپ زن درون این شخصیت کاریکاتوری را پیدا کرده است.»

دیوید گریتن، منتقد تلگراف هم درمورد «بانوی آهنین» نوشت: «جوایز به سمت استریپ روانه می‌شوند؛ درخشندگی او تمام فیلم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

زان بروکس، منتقد گاردین درمورد استریپ گفت: «بازی او خیره‌کننده است و بدون نقص» ولی افزود: «اما به نظر می‌رسد استریپ تنها سلاح این فیلم است که برای لحظاتی احمقانه و بی‌معنی می‌شود.»

فیلمنامه «بانوی آهنین» را ابی مورگان، فیلمنامه‌نویس «قاچاق انسان» نوشته که متن سریال سیاسی-اقتصادی «ساعت» را هم برای بی‌بی‌سی نوشته است. فیلم را فیلیدا لوید، کارگردان «ماما میا!» کارگردانی کرده است.

باز بمیگ‌بوی، منتقد دیلی‌میل نیز از بازی «استریپ» تعریف کرد و نوشت: «فقط بازیگری در حدواندازه استریپ می‌تواند تاچر واقعی را روی پرده سینما به تصویر بکشد. بازی او در حد بسیار عالی است، آن‌چنان که نقطه عطفی در معیارهای بازیگری است.»

فیلم داستان زندگی مارگارت تاچر در روزهای پیری و خستگی است که به گذشته فکر می‌کند و اولین سال‌های موفقیت خود در برهم زدن قراردادهای طبقاتی تا رسیدن به مقام نخست وزیری و سپس سقوط سیاسی در سال 1990 را به خاطر می‌آورد.

در «بانوی آهنین» جیم برودبنت در نقش دنیس تاچر، همسر مارگارت و ریچارد ای. گرانت و آنتونی هد در نقش جفری هو و مایکل هسلتین وزیرهای کابینه بازی کرده‌اند.

دوران نخست‌وزیری تاچر از سال 1979 تا 1990 دوران تغیرات اجتماعی و اقتصادی در بریتانیا است. تاچر پس از یک دوره طولانی اعتصاب که به «زمستان نارضایتی» معروف بود روی کار آمد. او به همراه دولت محافظه‌کارش دست به اصلاحات بسیاری زد تا دولت در برابر تورم و اتحادیه‌ها زمین نخورد.

سیاست‌های او موجب چنددستگی شد؛ بخش‌های خدماتی با رشد ویژه روبرو و بسیاری صاحب خانه شدند، اما تولید سقوط کرد و نرخ بیکاری بالا رفت.

از استریپ به عنوان یکی از بخت‌های اصلی بخش بهترین بازیگر زن در جوایز اسکار 2012 یاد می‌شود. او دو بار برای فیلم‌های «کریمر علیه کریمر» و «انتخاب سوفی» برنده اسکار شده و درمجموع با 16 بار نامزدی اسکار رکورددار است.

فیلم «بانوی آهنین» از 30 بطور محدود در آمریکای شمالی اکران می‌شود تا بتواند در گردونه نامزدهای اسکار رقابت کند.

بازی مریل استریپ در نقش مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا در فیلم سینمایی «بانوی آهنین» با استقبال گرم منتقدان همراه شد.... / khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
مریل استریپ در الن شو - ۲۰۱۴ - eng sub

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همکاری مجدد مریل استریپ و استنلی توچی



 

 

همکاری مجدد مریل استریپ و استنلی توچی

 

مریل استریپ و استنلی توچی بار دیگر در یک فیلم کمدی با یکدیگر همکاری می کنند.به گزارش خبرگزاری مهر از امپایر آنلاین این دو بازیگر که سال گذشته برای بازی در فیلم " جولی و جولیا " هر دو نامزد جایزه اسکار بازیگر زن و مرد بودند و سه سال پیش نیز در فیلم " شیطان پرادا می پوشد" نیز همکاری موفقی داشتند به زودی در فیلمی با عنوان "مادر و من" جلوی دوربین می روند.

در این فیلم تینا فی نیز به نقش آفرینی می پردازد.جالب آنکه پروژه " مادر ومن " تازه اولین مراحل پیش تولید را می گذراند و حتی فیلمنامه آن نیز نوشته نشده است. اما استریپ و توچی هر دو علاقه خود را به حضور در آن اعلام کرده اند.

دو استودیوی سونی و تینزل تاون تهیه کنندگی فیلم را بر عهده دارند و به احتمال خیلی زیاد توچی کارگردانی " مادر ومن" را نیز انجام می دهد.به این ترتیب پس از فیلم " قرار ملاقات نامعلوم " در سال ۲۰۰۷ توچی بار دیگر کارگردانی را تجربه می کند.... / خبرگزارى مهر