فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مردم این شهر در تریلی تئاتر اجرا می‌کنند!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مردم این شهر در تریلی تئاتر اجرا می‌کنند!

یکی از فعالان تئاتر استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: ناچاریم نمایش‌های‌مان را در تریلی یا خیابان اجرا کنیم!

صادق‌بندی کارگردان و بنیان‌گذار انجمن نمایش در شهر «لیکک» از توابع استان کهکیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گویی با ایسنا، به مشکلات تئاتر در این ناحیه اشاره کرد و گفت: تئاتر در استان کهکیلویه و بویراحمد سال‌هاست که با مشکلات زیادی مواجه است. متاسفانه امکانات تئاتر در این استان تنها در مراکز استان خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شهر ما زادگاه مدیر مرکز هنرهای نمایشی هم است ولی یک سالن تخصصی برای تئاتر و حتی سالن‌ اجتماعات نداریم و ناچاریم کارهای‌مان را در تریلی یا خیابان اجرا کنیم. در این وضعیت، سوله‌های ورزشی بهترین جایی بوده است که گروه‌ها در آنجا اجرا رفته‌اند و بابت آن هم کرایه‌های بسیار سنگینی از ما گرفته‌اند.

بندی اظهار تاسف کرد: عده‌ای فکر می‌کنند همه چیز تئاتر متعلق به خودشان است و عده‌ای دیگر فقط باید نگاه کنند، البته این مسئله‌ای است که تنها به استان ما مربوط نمی‌شود و یک مشکل سراسری است.

این کارگردان تئاتر در ادامه با اشاره به مشکلات جشنواره استانی در این ناحیه اضافه کرد: امسال 37 کار برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی کهکیلویه و بویراحمد آماده شده بود، اما از میان آن‌ها تنها 8 کار توسط هیأت بازبینی به جشنواره راه پیدا کرد که از بین آن‌ها 6 کار از یاسوج و 2 کار هم از دهدشت و گچساران بود.

وی افزود: از شهرستان ما هم نمایشی برای شرکت در جشنواره استانی ارائه شد؛ کاری که آقای اردشیر صالح‌پور مشاورش بودند اما نتوانست به جشنواره راه پیدا کند. واقعا راه‌یابی به جشنواره کهکیلویه و بویراحمد از رفتن به جشنواره فجر هم سخت‌تر شده است!

بندی درباره مشکلات دیگر تئاتر در استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلات دیگر در استان ما این است که بچه‌ها دچار خود بزرگ‌بینی می‌شوند و چون بعضی‌ها یکی دوبار به فجر رفتند، فکر می‌کنند سطح‌شان از بقیه بالاتر است. دیگر اینکه برخی شهرستان‌های استان‌ ما چون تازه تأسیس هستند، هیچ سهمی از تئاتر مملکت ندارند و هیچ بودجه‌ای دریافت نکردند. شهر ما با اینکه زادگاه مدیر مرکز هنرهای نمایشی هم است اما کوچکترین بودجه‌ای برای تئاتر دریافت نکرده است.

بنیان‌گذار انجمن نمایش شهر لیکک، اظهار تاسف کرد: عده‌ای می‌خواهند تنها نام خودشان در تئاتر باشد، چون از این طریق پول خوبی به دست می‌آورند و می‌توانند در جشنواره‌های مختلف شرکت کنند.

صادق بندی در پایان صحبت‌هایش به ایسنا گفت: تئاتر میراث پدری کسی نیست. واقعا هنوز شعار «تئاتر برای همه»، محقق نشده است و تنها عده‌ای خاصی هستند که از تئاتر استفاده می‌کنند. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
تئاتر دیدنی که در تئاتر شهر اجرا شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ یادبود حمید سمندریان در تئاتر شهر


گردهمایی هنرمندان تئاتر کشور در مجموعه تئاتر شهر با یاد استاد حمید سمندریان عصر روز پنج شنبه برگزار شد.