فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مراسم گل گل چهارشنبه



مراسم گل گل چهارشنبه, آداب و رسوم مردم گیلان

رسم است که به عنوان پایان یافتن مشقات هر سال و فرا رسیدن عید نوروز در شب های چهارشنبه آخر سال ، خار ، بوته ، گون ، لیق ، کلوش ( یعنی همان کاه ، ساقه خشک برنج ) و هر چیز قابل اشتغال را در فواصل معین خرمن کرده و در غروب آفتاب آن را آتش بزنند و زن و مرد و پیر و جوان از روی آتش بپرند و بگوئید :

« گل گل چهارشنبه ، بحق پنجشنبه، زردی بشه ، سرخی بایه ، نکبت بشه ، دولت بایه گل گل چهارشنبه »

 

« یعنی : ای شعله آتش چهارشنبه ، به حق پنجشنبه زردی و ضعف و بیماری و رخت و بدی ها را بربند و نوبت سرخی و نشاط و خرمی فرا رسد ، دوره نکبت و ناکامی و بیچارگی به سرآید و دولت اقبال روی نماید .

 

مراسم گل گل چهارشنبه, آداب و رسوم مردم گیلان

 

این مراسم یکی از سنن باستانی است که به نام « چهارشنبه سوری » معروف است.  دود کردن اسپند هم یکی از رسوم متداول بود که معمولا سعی می کردند از کسی اسپند بخرند که از سادات باشد و مغازه او هم رو به قبله قرار گرفته باشد و هنگام دود کردن اسفند این نغمه را زمزمه می کردند .

« آتیلاکون ، باتیلا کون ، بدی یا ن بیرون کون »

« یعنی اس اسفند بدی ها و پلیدی ها و زشتی ها را از ما و اهل خانه بیرون کن »

منبع:negahmedia.ir


ویدیو مرتبط :
گل گل گل گل گل گل ! ! ! ! ! ! یه رئاله و یا خامس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم افتتاح پروژه گل 3 برگزار شد



 

 

 

مراسم افتتاح پروژه گل 3 برگزار شد

 

با حضور بن‌همام و قطبی

مراسم افتتاح پروژه گل 3 برگزار شد

مراسم افتتاح پروژه گل 3 که شامل افتتاح زمین چمن مصنوعی است صبح امروز با حضور بن‌همام و قطبی برگزار شد.

بن‌همام، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و هیأت همراه پس از این که محل ساختمان جدید سازمان لیگ واقع در میدان شیخ بهایی را افتتاح کردند در کمپ تیم های ملی حاضر و اتاق پزشکی کمپ تیم‌های ملی را افتتاح کردند.

آنها در ادامه برنامه‌های خود ساعت 11 در کمپ تیم‌های ملی در مراسم افتتاح پروژه گل 3 که شامل افتتاح زمین چمن مصنوعی بود شرکت کردند و ساعت 11:15 زمین فوتبال ساحلی کمپ تیم‌های ملی توسط بن همام افتتاح شد.

در این مراسم سرپرستان 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، علی فتح‌الله زاده و حبیب کاشانی، افشین قطبی، سرمربی تیم ملی ایران همراه با مقامات مسئول فوتبال ایران حضور داشتند.