فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان



 

مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان


مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان تهران با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ناشران و پدید آورندگان آثار عصر پنج شنبه ۵ اسفند ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.

محسن یگانه کاری، مدیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در حاشیه برگزاری این مراسم با اعلام این که امید می رود با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده نزدیک شاهد گسترش برپایی اینگونه نمایشگاه های کتاب کودک و نوجوان در سراسر کشور باشیم گفت: راه اندازی فروشگاه های دائمی کتاب کودک و نوجوان در تهران و شهرستان ها یک ضرورت است و با این اقدام می توان نقش مؤثری در توسعه فرهنگ کتابخوانی میان نسل آینده ایفا کرد.

وی افزود: در حال حاضر نمایشگاه و کتابفروشی دائمی در شهر تهران و برخی استان ها وجود دارد ولی این کتابفروشی ها ویژه عرضه کتاب کودکان و نوجوانان نیست و با رفع این خلاء می توان برنامه های بلند ارزشمندی را اجرایی کرد.

مدیر اجرایی سومین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان گفت: در صورت برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بصورت دوره ای در سایر استانهای کشور به طور حتم فرصت برای شناسایی افرادی که قصد مشارکت و سرمایه گذاری دارند بیشتر خواهد شد .

وی که در حضور آقای دری معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می گفت از این مقام مسئول درخواست کرد تا با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایطی محیا شود تا بازار مبادله حق چاپ کتاب کودکان و نوجوانان بین ناشران و پدید آورندگان داخلی ، برای نمایشگاه چهارم (سال آینده) راه اندازی شود .

یگانه کاری در ادامه افزود : این مسأله موجب می شود تا فرهنگ مبادله حق چاپ کتاب و گسترش نشر آن میان ناشران داخلی توسعه یافته که از این طریق منافع آن برای مخاطبان نیز خواهد بود.

در ادامه مراسم اختتامیه برگزیدگان طرح ملی رویش دوباره نیز معرفی شده و از سوی انتشارات تیرا و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک مورد تقدیر قرار گرفتند .... / آفتاب


ویدیو مرتبط :
اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرف‌هایی که احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران زد + ضیافت کتاب‌ها در مصلا آغاز شد



حرف‌هایی که احمدی‌نژاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران زد + ضیافت کتاب‌ها در مصلا آغاز شد

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز 10 اردیبهشت با یک ساعت و 10 دقیقه تاخیر برگزار شد.

 

 مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد که مثل چند سال اخیر برای افتتاح نمایشگاه کتاب به مصلا آمده بود، درباره اهمیت کتاب و کتابت و همچنین دانش سخن گفت.

او گفت که انسان خلق شده تا در این عالم با سعادت و عزت زندگی کند؛ امنیت، رفاه، عزت و حقیقت انسان بودن را تجربه کند.

رییس جمهور یادآور شد:«قریب به 10 هزار سال از عمر انسان در زمین می‌گذرد، اما ماموریت و هدف خلق انسان محقق نشده است. جهالت، تعصبات، خودخواهی‌ها و برتری‌طلبی‌ها همه مانع از تعامل انسانی بین آحاد بشر بوده است که همه این‌ها ناشی از جهل نسبت به حقیقت انسان و ماموریت انسان و ظرفیت‌های آسمانی انسان است.»

او توصیه کرد تعصبات و خودخواهی‌ها را از ذهنتان بردارید و چیزی که باقی می‌ماند حقیقت انسانی خواهد بود. 

احمدی‌نژاد تاکید کرد:«همه انسان‌ها بر یک حقیقت خلق شده‌اند و آن فطرت الهی است، ظرفیت انسانی در ابنای بشر به امانت گذاشته شده است که از طریق دانایی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.» 

او همچنین گفت:«اگر کسی بداند راه سعادت انسان خدمت به جامعه بشری است، دیگر سلطه جویی و خودخواهی و برتری طلبی نمی‌کند. در یک کلام همه مشکلات بشری ناشی از جهلاست و راه عبور از جهالت‌ها دانش و دانایی است.» 

رییس جمهور با بیان که دنیای خالی از تعصبات را تصور کنید، گفت:«در این دنیای خالی از تعصب انسان‌ها همه با دانش واندیشه با هم تعامل می‌کنند چنین جهانی چقدر زیبا و دوست‌داشتنی است.بشریت برای رسیدن به سعادت به بمب اتم، جنگ‌ها و اشغالگری‌ها نیاز ندارد، برای رسیدن به امنیت بین‌الملل، لازم نیست زرادخانه‌ها پر شود. رسیدن به سعادت از طریق دانش است.» 

او تاکید کرد که جامعه بشری امروز بیش از هر چیز نیاز به دانش و دانایی دارد و دانایی زمانی می‌تواند در دل جامعه بشری جاری شود که تثبیت شود. 

احمدی‌نژاد کتاب را بهترین ظرف انتقال دانایی دانست و یادآور شد:«جهان زمانی به سعادت می‌رسد که بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این عرصه اتفاق افتد. زمانی به این سعادت می‌رسد که فضای عمومی را که اندیشمندان از آن عبور کرده‌اند، هدایت کنند و این اتفاق خواهد افتاد. امروز میل عظیمی برای عبور از مرزهای غیرواقعی که بین انسان‌ها فاصله می‌اندازد به وجود آمده است.» 

او در ادامه نمایشگاه کتاب را یک میعادگاه و نشانه دانست و افزود:«نمایشگاه کتاب نشانه‌ای از عزم ملت ایران برای پیمون راه سترگ و رسیدن به قله‌های بشری است. از دیر باز ملت ایران فصل مشترک خود با دیگر کشورها را علم و دانایی قرار داده و امروز همین مسیر نورانی را دنبال می‌کند.» 

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک انسان‌ها در پرتو حاکمیت انسان کامل تمام روابط خود را بر پایه اندیشه و حقیقت انسانی تنظیم کنند. 

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با خواندن چند شعر سخنان‌اش را آغاز کرد و در ادامه به ارایه آمار تعداد ناشران و کتاب‌های حاضر در نمایشگاه امسال پرداخت. 

در نمایشگاه کتاب امسال دو هزار 545 ناشر داخلی با 207 هزار عنوان کتاب حضور دارند. همچنین در بخش خارجی یک هزار 600 ناشر از 77 کشور، 250 هزار عنوان کتاب را ارایه می‌دهند.امسال برای اولین بار 102 ناشر الکترونیک نیز به نمایشگاه آمده‌اند. 

یکی دیگر از نکاتی که وزیر ارشاد به آن اشاره کرد نشست‌هایی است که در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود؛ 150 نشست تخصصی و پاسداشت‌هایی برای بزرگان اندیشه و ادب از برنامه‌های نمایشگاه بیست‌و‌ششم کتاب است. حسینی همچنین از اختصاص 60 میلیارد ریال یارانه‌ برای 250 هزار نفر از دانشجویان و طلاب یاد کرد. 

علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد و رییس بیست و ششمین نمایشگاه کتاب نیز در مراسم افتتاحیه آمارهای نشر و عملکرد دولت نهم و دهم در این وادی را تشریح کرد و گفت: «از حدود 820 هزار عنوان کتابی که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منتشر شده، 480 هزار عنوان آن در دولت نهم و دهم انتشار یافته و می‌توان گفت که این دولت فرهنگی‌ترین دولت‌ها بوده است.»

او  برگزاری 25 دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب، برپایی 57 جشنواره کتاب، اهدای 16هزار  سکه بهار به 1813 منتخب، توزیع 850 میلیارد بن کتاب در راستای فرهنگ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را اقدامات ارزنده ارشاد عنوان کرد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت برپاست./خبرآنلاین