فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!



این درست که پرداخت متفاوت و سناریوهای ماجراجویانه، سهم عمده ای در مطرح شدن تخت گاز داشته است، اما خیلی ها باور دارند که نیمی از موقعیت برنامه، صرفا به مجری های خاص آن مربوط می شود.

این درست که پرداخت متفاوت و سناریوهای ماجراجویانه، سهم عمده ای در مطرح شدن تخت گاز داشته است، اما خیلی ها باور دارند که نیمی از موقعیت برنامه، صرفا به مجری های خاص آن مربوط می شود. آن قدری که به تصور اغلب مخاطبان، با رفتن سه مجری مطرح تخت گاز، محال است که دیگر این برنامه رنگ روزهای خوش گذشته اش را ببیند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مجری برنامه تخت گاز

 

این موضوع وقتی مشخص تر شد که بعد از اخراج کلارکسون، تومارهایی با چند صد هزار امضا منتشر شدند. همه هم با یک مضمون: «آن ها نباشد، ما هم نیستیم.»


جرمی کلارکسون

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مجری برنامه تخت گاز

 

جرمی کلارکسون (متولد آوریل 1960)، کارش را با روزنامه نگاری در یک نشریه محلی در شمال انگلستان شروع کرد. جرمی از سال 1984شروع به نوشتن برای نشریات مربوط به ماشین و موتور کرد. با این که تحصیلات خاصی نداشت، اما قلم و توانایی اش در نقد ماشین های آن دوره، خیلی زود اسمش را سر زبان ها انداخت، تا این که وارد تخت گاز شد. نقطه عطف شهرت او هم همین اتفاق بود. کلارکسون سال ها مجری و سازنده پرمخاطب ترین برنامه بی بی سی بود، هرچند هنوز کار نوشتن را هم ترک نکرده. او در مجله «تخت گاز» ستون ثابتی دارد و در روزنامه های «سان» و «ساندی تایمز» هم می نویسد.


کلارکسون از نظر سیاسی، طرفدار سرسخت آزادی های فردی و از منتقدان تندروی دولت های حزب کارگر- تونی بلر و گوردون براون- است. او در سال 2005 موفق به دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد شد. می گویند خودش عاشق مرسدس بنز است، اما در عین حال در فهرست ماشین هایش، از بی ام و، فراری، فورد، استون مارتین، لامبورگینی و فولکس واگن هم اسم برده اند.

 

کلارکسون را در بی بی سی به خُلق و خوی تند و زبان تلخش می شناسند. رفتاری که درنهایت کار دستش داد. درگیری فیزیکی او با تهیه کننده برنامه شبکه سر یک همبرگر ناقابل، حکم اخراج را به دستش داد. می گویند قرار است از سال آینده، برنامه ای به نام House of Cars در شبکه نتفلیکس (Netflix) راه بیندازد.


ریچارد مارک هموند

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مجری برنامه تخت گاز

 
مرد کوتاه قد و خوش نقش تخت گاز، هم زمان با کلارکسون وارد برنامه شد، البته با فعالیت در زمینه هایی بسیار گسترده تر. هموند سابقه همکاری با بیشتر شبکه های رادیویی و تلویزیونی بی بی سی را دارد و درواقع یک جورهایی، قوی ترین مجری و تهیه کننده برنامه های مستند علمی این شبکه محسوب می شود. آقای «همستر»- لقبی که به خاطر جثه اش، در تخت گاز به او داده اند- متولد سال 1969 است و تحصیل کرده دانشگاه هنر و فناوری. او در سال 2002 وارد تخت گاز شد و در سال 2003 به عنوان اولین مجری، روی صندلی برنامه مستند Brainiac Science Abuse نشست.

 

در این برنامه هم اعلام کردند که هموند دیگر با شبکه «اسکای وان» کار نمی کند، چرا که بی بی سی با پرداخت مبلغی سنگین، او را به صورت انحصاری برای خودش برداشته است. از آن زمان به بعد، هموند مجری و تهیه کننده کلی از برنامه های لایف استایل بی بی سی شد. بعد از اخراج کلارکسون، هموند هم اعلام کرد دیگر در تخت گاز نمی ماند و هرجا کلارکسون باشد، او هم همان جا خواهدبود.


جیمز دنیل می

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مجری برنامه تخت گاز

 

هم ستون نویس ثابت بخش خودروی «پلی تلگراف» است، هم نویسنده بیشتر ایپزودهای تخت گاز. طبعا بیشترین شهرتش را هم از حضور در همین برنامه و لقبی که اطرافیان به او داده اند، دارد. جیمز می، عاشق ماشین های پرسرعت است. آدم کم حواسی هم هست و اهل احتیاط زیاد در رانندگی و حتی زندگی.

 

برای همین به او لقب «کاپیتان کُند» داده اند. جیمز دنیل می (متولد 1963) اهل موسیقی است و عاشق پیانو. حتی در کالج «پندل»، به تحصیل در رشته موسیقی پرداخته. بعد از آن، برای مدتی کوتاه در بیمارستانی در چلسی کارهای اداری کرده و حتی زمانی در خدمات شهری مشغول بوده، تا این که در دهه 1980، در یک نشریه تخصصی مهندسی مشغول به کار می شود.


زندگی او زمانی زیرورو شد که او را به عنوان نویسنده در مجله خودرویی پذیرفتند. او بعد از رسیدن به برنامه تخت گاز، تهیه کنندگی و اجرای چند برنامه ویژه معرفی خودروهای روز را در بی بی سی و شبکه اسکای به عهده گرفت. مرد آرام تخت گاز، با بیرون آمدن کلارکسون اعلام کرده دیگر قصد ماندن در تخت گاز را ندارد.


استیگ

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مجری برنامه تخت گاز

 

اگر از بیننده های تخت گاز باشید، حتما تا امروز با شخصیت عجیب داستان آشنا شده اید. راننده ای حرفه ای که به صورت ناشناس، در کنار سه مجری برنامه ایفای نقش می کند، در آخر برنامه ها سراغ خودروهای آزمایشی می رود و چند بازی پیست اتومبیل رانی را طی می کند. کسی که به او «استیگ» می گویند؛ همیشه با لباس اتومبیل رانی سفیدش در پیست حاضر می شود و کارهای تاحدی غیرممکن را با خودروها انجام می دهد. او که از سال 2003 به تخت گاز آمده، هنوز اسم و رسم مشخصی ندارد.


فقط همین قدر می دانیم که می گویند تا امروز، سه استیگ در تخته گاز حاضر شده اند. این کاراکتر که ساخته جرمی کلارکسون و اندی ویلمن تهیه کننده برنامه است، تنها وظیفه دارد پشت رل ماشین هایی که در برنامه آزمایش می شوند، بنشیند و زمان آنها را در پیست آزمایشی ثبت کند. استیگ، مسوول آموزش مهمانان برنامه برای راندن در پیست آزمایشی و تبت رکورد با اتومبیل نه چندان گران تخت گاز هم هست، اما در این میان مهم ترین مساله، هویت استیگ هاست.


اولین استیگ که سرتا پا سیاه می پوشید، زود لو رفت. او کسی غیر از «پری مک کارتی» نبود. استیگ دوم هم خودش را زود لو داد. «بن کالینز» نتوانست جلوی دوربین خودش را بگیرد و ماجرا را فاش کرد. برای همین هم خیلی زود از بی بی سی اخراج شد. درباره استیگ سفیدپوش سوم حرف و حدیث زیاد است، تا این که یک روز سخنگوی برنامه اعلام کرد استیگ برنامه فراری، مایکل شوماخر معروف بود، اما استیگ های دیگر نه.


مجری تازه تخت گاز چه کسی است؟

 

اخبار,اخبار فرهنگی,مجری برنامه تخت گاز

 

وقتی مسوولان بی بی سی می خواستند مجری تازه را معرفی کنند، در یک بلاتکلیفی عجیب مانده بودند؛ «چطور او را معرفی کنیم تا با آن یکی اشتباه گرفته نشود؟» آن ها کسی را به عنوان جایگزین جرمی کلارکسون معرفی کرده بودند که هم نامش هم در هالیوود وجود داشت: «کریس آوانز». با انتشار اسم او، خیلی ها تصور می کردند که بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا»، جای کلارکسون عزیزشان را گرفته. اما واقعیتش، او فقط هم نام مجری تازه است.


کریس آوانزی که بی بی سی برای اجرای تخت گاز رو کرده، یکی از شخصیت های شبکه های رادیویی و تلویزیونی است که قرار است تولید فصل 23 این مجموعه را شروع کند، آن هم با قراردادی سه ساله که هنوز کسی از رقمش خبری ندارد، البته انتخاب او برای جایگزینی کلارکسون، کار ساده ای نبود. بی بی سی با احتیاط نام او را اعلام کرد، ولی باز خیلی ها به خاطرش سروصدا راه انداختند. آوانز عشق ماشین است و البته سرعت. این را دو پانچ روی گواهی نامه اش می گوید.

اخبار فرهنگی - مجله دانستنیها


ویدیو مرتبط :
نظر جرمی کلارکسون مجری برنامه تخت گاز درباره پیکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا فعالیت مجری‌برنامه تخت‌گاز تعلیق‌شد؟



اخبار,اخبار فرهنگی ,مجری برنامه تخت گاز

شبكه بی‌بی‌سی همکاری با جرمی کلارکسون مجری نام آشنای برنامه پربیننده تخت گاز این شبکه را به دلیل "درگیری با تهیه‌کننده برنامه" به طور موقت به حال تعلیق درآورده است.

به گفته بی‌بی‌سی، کلارکسون تا زمان مشخص شدن "نتیجه تحقیقات" در مورد "مشاجره" او با تهیه کننده برنامه به طور موقت از کار خود برکنار شده است. در بیانیه کوتاه این شبكه رسانه‌ای آمده است:" هیچ فرد دیگری به غیر از جرمی کلارکسون از کار معلق نشده است." به همین دلیل، این هفته قسمت تازه‌ای از برنامه پرطرفدار تخت گاز در بریتانیا پخش نخواهد شد.

پیش از این در ماه مه اعتراض‌هایی مبنی بر نژادپرستانه بودن سخنان کلارکسون در جریان فیلم‌برداری این برنامه مطرح شده بود. در پی این اعتراض‌ها، کلارکسون گفت که بی‌بی‌سی به او هشدار جدی نسبت نحوه رفتارش داده است. جرمی کلارکسون در آن زمان گفته بود که بی‌بی‌سی به او هشدار داده که در صورت تکرار "یک حرکت توهین ‌آمیز در هر جا و در زمان" او را اخراج خواهد کرد. بی‌بی‌سی جزئیات بیشتری در مورد حادثه‌ای که به تعلیق همکاری با آقای کلارکسون منجر شده منتشر نکرد و گفته است در این مورد هیچ‌گونه اظهارنظر بیشتر نمی‌کند.

کلارکسون هم در این زمینه سکوت کرده است اما او ماه پیش در صفحه توییترش نوشته بود: "نیازمندیم: مجری تازه برای تخت گاز. داوطلبان باید پیر، بدلباس و ملانقطی باشند اما قادر باشند به موقع سر کار بیایند." برنامه تخت گاز از سال ۲۰۰۲ با اجرای جرمی کلارکسون، ریچارد همون و جیمز می پخش می‌شود. تخمین زده می‌شود که این برنامه هر هفته نزدیک به ۳۵۰ میلیون نفر در ۱۷۰ کشور بیننده دارد. مجری برنامه تخت گاز در سال‌های گذشته بارها به دلیل جنجال‌های مختلف دادگاهی شده است.


اخبار فرهنگی - بهار