فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ماهواره خوب و ماهواره بد! (طنز)



اخبارفرهنگی,اخبار بازیگران,ماهواره

ماهواره خوب و ماهواره بد!

ماهواره خوب همان ماهواره‌ای است که از سکوهای کشور ما به هوا فرستاده می‌شود تا برای جهان برنامه برون‌مرزی پخش کند؛ بلکه آنها را آدم کند. اما ماهواره بد همان ماهواره‌ای است که از پشت بام‌ها به زمین فرستاده می‌شود تا نتواند بیرون از مرزها، برنامه پخش کند و آدمها را سرگرم کند!

ماهواره خوب همان ماهواره‌ای است که صدا و سیما از روی آن برنامه های درجه 1 آن‌ور آبی را کپی می کند و آنها را به شکل درجه 3 ارائه می دهد. ماهواره بد همان ماهواره ای است که مردم اصل برنامه های درجه 1 آن‌ور آبی را از آن می بینند!

ماهواره خوب همان ماهواره ای است که 30 هزار نفر نیرو در شبکه هایش دارد و ماهواره بد همان ماهواره ای است که هر شبکه آن فقط 30 نفر نیرو دارد. با این وجود همیشه این ماهواره های بد هستند که مثل سپاه کفر تهاجم و نفوذ می کنند!

ماهواره خوب همان ماهواره ای است که در برنامه های تلویزیونی‌اش عروسک ها محبوب تر از آدمها هستند و ماهواره بد همان ماهواره ای است که در آن آدم، آدم است!

ماهواره خوب همان ماهواره ای است که بودجه شبکه هایش از قبض برق گفته تا تبلیغات انحصاری و بودجه دولتی و اسپانسر تامین می شود اما باز کسی برنامه هایش را نمی بیند و ماهواره بد همان ماهواره ای است که بدون این چیزها، برنامه می سازد و مردم آن را می بینند.

ماهواره بد شبکه هایش پارازیت دارند، خودش جریمه دارد، سایتش فیلتر می شود و تلفن هایش در مسابقات مسدود می شود و اگر هم کسی با آنها مصاحبه کند ممنوع الکار می شود ولی باز مثل کنه به مخاطبانش می چسبد. اما ماهواره خوب نه پارازیت دارد، نه فیلتر می شود و نه مسدود می شود و نه جریمه دارد اما باز مثل تفلون به مخاطبانش نمی چسبد.

ماهواره بد تبلیغات سینما پخش می کند و میان برنامه هایی با موضوع صرفه جویی در آب و محیط زیست پخش می کند اما ماهواره خوب، سینما و موسسه رسانه های تصویری را هووی خودش می داند و کاری به کارشان ندارد.

ماهواره خوب جایزه های 200- 300 هزار تومانی دارد اما ماهواره بد جایزه های 50 هزار دلاری دارد.

ماهواره خوب برنامه ها و سریال های مناسبتی بدون ارتباط با مناسبت می سازد اما ماهواره بد فقط برنامه های مناسب می سازد.

ماهواره خوب مردم را کچل می کند و از تماشاگران به عنوان دکور و یا برای سلام دادن و عالی گفتن استفاده می کند و به ظاهر خیلی احترام می گذارد اما ماهواره بد فقط با کیفیت برنامه هایش به مردم احترام می گذارد.

ماهواره خوب در اخبارش صادقانه می گوید از کدام کشورها و چه چیزهایی خوشش می آید اما ماهواره بد آب زیر کاه است و آدم نمی فهمد اخبارش چه جهتی دارد!

ماهواره خوب چیزهایی را که برای آدم مفید نیست سانسور می کند اما ماهواره بد اسمش روش است؛ فقط چیزهای بد پخش می کند!

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ماهواره- طنز- mahvare کلیپ ماهواره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کتاب مانند شاه کلید است/ «خوب، بد، جلف» یک طنز خوش ساخت است



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,رهنما

بهاره رهنما به فواید کتابخوانی اشاره کرد و از اکران «خوب، بد،جلف» در عید فطر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهاره رهنما بازیگر و نویسنده  در رابطه با کتابخوانی گفت: همیشه در حال کتابخوانی هستم. عادت من این است که در کیف، دفتر کار یا خودرو کتاب بگذارم و مطالعه کنم. خواندن کتاب جزو برنامه همیشگی زندگی من است و این طور نیست که بخواهم برایش تلاش کنم.

وی در مورد تاثیر کتابخوانی بر زندگی و در بازیگری اظهار داشت: در کل هر کتابی یک لایه به ابعاد روحی انسان اضافه می‌کند. در بازیگری هم کتاب خیلی می‌تواند موثر باشد. من هنگام تدریس بازیگری از کتاب‌های مختلف وام می‌گیرم. آثار بزرگ مانند شاه کلید هستند، چون شخصیت‌هایشان با جزئیات زیادی همراه است که در خلق شخصیت و البته تیپ به ما کمک می‌کند.

رهنما درباره بهترین کتابی که خوانده است، گفت: کتابی که بیشتر از بقیه دوست داشتم، مجموعه داستان های کوتاه میلان کوندرا بوده است.

بازیگر فیلم «دایره زنگی» راجع به آخرین فعالیت سینمایی خود اظهار داشت: فیلم «خوب، بد، جلف» را آماده نمایش دارم که احتمال اکران آن در عید فطر می‌رود. این فیلم اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم‌خانی است، که کاری طنز و خوش ساخت است و من در قسمت پایانی فیلم نقش کوتاهی را بازی می‌کنم.

شایان ذکر است که «خوب، بد، جلف» فیلمی کمدی به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی است که بازیگرانی چون مانی حقیقی، حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مجید مظفری، نیوشا ضیغمی، رضا رویگری، آزاده صمدی، نسیم ادبی، رضا کریمی، امیر مهدی ژوله و ... در آن حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند. اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد، مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

عوامل فیلم «خوب، بد، جلف» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کنندگان: محسن چگینی، عبدالله اسکندری، سرمایه‌گذار: سید محمد امامی، محسن چگینی، طراح گریم: عبداله اسکندری، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، صدابردار: داریوش صادق‌پور، مدیر تولید: رضا کریمی، کارگردان صحنه‌های اکشن: دهقان محمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: زینب نصراللهی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: رعنا امینی، منشی صحنه: نائله شریفی، مشاور رسانه‌ای: آریان امیرخان، عکاس: محمد بدرلو، دستیار دوم کارگردان: عباس خدری، دستیارسوم کارگردان: آرش چگینی، دستیار اول فیلمبردار: بهمن نادیاب، دستیاران صحنه: محمدرضا غفارزاده، جواد بهبودی، دستیار لباس: نسیم لطیفی، مدیر تدارکات: پوریا عطابخشی، دستیاران تدارکات: مجید رنجبر، مهدی سعدی، مجری طرح: مؤسسه تصویر غزال.