فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

كیهان كلهر در جشنواره ی موسیقی «پراگ» سازش را به صدا درمی آورد



 

 

كیهان كلهر در جشنواره ی موسیقی «پراگ» سازش را به صدا درمی آورد

 

«كیهان كلهر» ـ نوازنده برجسته كمانچه ـ امسال در پانزدهمین دوره از جشنواره موسیقی «پراگ» برنامه اجرا می كند. «كیهان كلهر» ـ نوازنده برجسته كمانچه ـ امسال در پانزدهمین دوره از جشنواره موسیقی «پراگ» برنامه اجرا می كند.

كیهان كلهر در پانزدهمین دور از جشنواره موسیقی «پراگ» كه هر ساله میزبان جمعی از استادان و نوازندگان موسیقی است، به همراه ستاره های كلاسیك، مبتكر، خلاق عرصه موسیقی در سراسر جهان، از روز نوزدهم سپتامبر (۲۸ شهریور) روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش روزنامه نیویورك تایمز، بنابر برنامه ریزی های جشنواره قرار است ۱۰ اجرای موسیقی به همراه تعدادی كارگاه آموزشی برای كودكان برگزار شود.

در بخش « چهره های پرفروغ» این جشنواره تعدادی از نوازندگان كهنه كار عرصه موسیقی برنامه دارند.

بنابراین گزارش، كارگاه های آموزش موسیقی برای كودكان با مضمون موسیقی بومی، فلامنكو و پركاشن آفریقایی در روزهای دوم و سوم اكتبر (۱۰ تا ۱۱ مهرماه ) برگزار خواهند شد.

جشنواره ی «پراگ» ۲۱ نوامبر ـ ۳۰ آبان ماه ـ به پایان می رسد.

كیهان كلهر به همراه « اردال از زنجان» هنرمند ترك اخیرا در ایران برنامه داشت.... /خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
عالیم قاسم اف و كیهان كلهر - جشنواره موسیقی مورکان لند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوستر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد






 

 

در پوستر امسال ۲۵ شمسه به عنوان نماد بیست و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر دیده می شود.


منصور شیروانیان درتوضیح کم و کیف طرح این پوستر گفت : پوستر بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر فضایی ایرانی دارد و استفاده از نقش مایه ها، رنگ ها و قلم های ایرانی اسلامی به آن هویت داده است.


وی در پاسخ به این سئوال که چرا تصویری از یک ساز موسیقی ایرانی در طراحی پوستر استفاده نشده گفت : در این پوستر ۲۵ شمسه به عنوان نماد جشنواره بین المللی موسیقی فجر دیده می شود که علاوه برگوشزد کردن بیست و پنجمین سال برگزاری جشنواره در شکل کلی به صورت سازی درآمده که نشان از موسیقایی بودن جشنواره است.

 

شیروانیان در ادامه افزود : این ساز طراحی شده از یک فرم کلی تبعیت می کند و نمونه آن در اکثر فرهنگهای موسیقایی جهان وجود دارد و درعین حال نماد بین المللی بودن جشنواره نیز هست و سبب پیوند عناصر مختلف پوستر شده است و پیچکی که از دسته ساز بالا رفته نشان رشد و شکوفایی جشنواره در طول این بیست و پنج سال است.

 


طراح بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر درخصوص پنج خط حامل در زمینه پوستر گفت : این پنج خط در زمینه پوستر نماد دیگری از موسیقی است و تایپوگرافی کلمه (فجر) از جدا شدن و به اوج رفتن یکی از همین خطوط به وجود آمده و علاوه بر این در مجموع عبارت فجر و چهارخط دیگر خود تداعی گر یک ساز زهی ایرانیاست .