فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

كلاس كارگردانی «ویم وندرس» در كمپ استعدادها



 

كلاس كارگردانی «ویم وندرس» در كمپ استعدادها

 

«ویم وندرس»، كارگردان سرشناس آلمانی در بخش كمپ استعدادهای جشنواره برلین كلاس كارگردانی برگزار خواهد كرد.

برگزاركنندگان شصت ویكمین جشنواره فیلم برلین به عنوان سومین رویداد معتبر سینمایی جهان روز گذشته اعلام كردند، «ویم وندرس» با حضور در بخش كمپ استعدادها، درباره افق های جدید دنیای فیلم های سه بعدی صحبت خواهد كرد.

به گزارش اسكرین دیلی، فیلم «پینا» جدیدترین ساخته ویم وندرس است كه در بخش رقابتی جشنواره برلین نامزد خرس طلا است.

این فیلم در قالب سه بعدی با بودجه ۵۰۰ هزار دلاری در ایتالیا ساخته شده و اولین فیلم سه بعدی هنری است كه با به كارگیری تكنیك های جدید دنیای دیجیتال ساخته شده است.

او به عنوان یكی از چهره های سرشناس سینمای معاصر آلمان، اولین فیلم بلندش را در سال ۱۹۷۰ با نام «تابستان در شهر» ساخت و پس از آن، فیلم های «ترس دروازه بان از ضربه پنالتی» (۱۹۷۲)، «داغ ننگ» (۱۹۷۳)، «آلیس در شهر» (۱۹۷۴)، «حركت غلط» (۱۹۷۵) و «پادشاهان جاده» (۱۹۷۶) را كارگردانی كرد.

این كارگردان ۶۵ ساله یكی از چهره های سرشناس سینمای معاصر آلمان است كه اولین فیلم بلندش را در سال ۱۹۷۰ با نام «تابستان در شهر» ساخت و پس از آن، فیلم های «ترس دروازه بان از ضربه پنالتی» (۱۹۷۲)، «داغ ننگ» (۱۹۷۳)، «آلیس در شهر» (۱۹۷۴)، «حركت غلط» (۱۹۷۵) و «پادشاهان جاده» (۱۹۷۶) را كارگردانی كرد.

«وندرس» در سال ۱۹۸۴ با فیلم «پاریس، تگزاس» جایزه نخل طلا، بهترین فیلم معنوی و جایزه فیپرشی جشنواره كن و همچنین جایزه بهترین كارگردانی جوایز بافتا انگلیس را گرفت و سه سال بعد با فیلم «بهشت برفراز برلین» جایزه بهترین كارگردانی جشنواره كن و بهترین كارگردانی جوایز فیلم اروپا را به دست آورد.

شصت ویكمین جشنواره برلین روز دهم فوریه ۲۰۱۱ با نمایش فیلم «شهامت» به كارگردانی برادران كوئن آغاز خواهد شد كه «جف بریجز»، «مت دیمون» و «جاش برولین» در آن بازی كرده اند.

در دوره آتی جشنواره برلین بخش مرور آثار به مجموعه فیلم های «اینگمار برگمن»، كارگردان نام دار سینمای جهان اختصاص خواهد داشت. جشنواره برلین همچنین قصد دارد با همكاری موزه فیلم برلین نمایشگاهی از زندگی و آثار این كارگردان نا م دار را در حین برگزاری سومین رویداد معتبر سینمایی جهان به نمایش بگذارد.

«ایزابلا روسلینی»، بازیگر سرشناس ایتالیایی امسال ریاست هیات داوران جشنواره برلین را برعهده دارد. سال گذشته «ورنر هرتزوگ»، كارگردان نام دار آلمانی ریاست هیات داوران را برعهده داشت كه در پایان فیلم «عسل» ساخته «سمیح كاپلان اوغلو»، كارگردان سرشناس تركیه موفق به كسب خرس طلا شد.

خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)


ویدیو مرتبط :
خوب اینم یه نوع كلاس درس البته كلاس لرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند



 

 

 

حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند



نوحی برای دبیركلی آسیا كاندیدا شد
حضور ایران در كمپ جهانی موی‌تای در تایلند

از ایران برای حضور در كمپ جهانی موی‌تای كه قرار است به زودی در تایلند برپا شود، دعوت شد.

محمد نوحی رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی كه برای انجام امور مربوط به برنامه ریزی میزبانی مسابقات آسیایی موی تای در ایران به تایلند سفر كرده بود، روز گذشته با تاپ سوان رئیس و استفان فوكس دبیر كل فدراسیون جهانی موی تای دیدار كرد.
در این نشست مقرر شد تا ایران هم در كمپ ویژه موی تای جهان در تایلند حضور یابد و مسابقات قهرمانی آسیای این رشته در قالب دومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی ایران برگزار شود.
ایران یكی از 16 كشور مطرح جهان است كه در این كمپ ویژه شركت خواهد كرد.
تمرینات شركت كنندگان در این اردو از طریق چندین شبكه تلویزیونی پخش شده و در نهایت رزمی‌كاران در یك مبارزه حرفه ای شركت كرده تا به 2 نفر برتر 2 میلیون دلار جایزه نفدی اهدا شود.
یكی از ویژگی های این كمپ رزمی ترویج و ارایه فرهنگ ملی و بومی هر ورزشكار است.
همچنین در این جلسه محمد نوحی برای دبیر كلی موی تای آسیا كاندیدا شد.
دبیر كل فدراسیون جهانی موی تای نیز از میزبانی ایران برای مسابقات آسیایی استقبال كرد و آن را وسیله ای برای گرایش بیشتر جوانان ما دانست.