فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

كتاب جدید بوش به حواشی حادثه ۱۱سپتامبر پرداخته است



 

كتاب جدید بوش به حواشی حادثه ۱۱سپتامبر پرداخته است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گلوبال اند میل، چهل و سومین رئیس جمهور آمریكا «جورج دبلیو بوش» در تازه ترین كتاب خود كه به تازگی منتشر و روانه بازار كتاب جهان كرده، مدعی شده كه سكوت چند ساله خود را شكسته و ناگفتنی هایی از دوران ریاست جمهوری خود و حادثه یازدهم سپتامبر را با مخاطبانش طرح كرده است.

این ادعا در حالی مطرح شده كه به گفته برخی از رسانه ها وی در این كتاب هم چون گذشته از حیرانی و سرگردانی خود از حمله به برج های دوقلو صحبت كرده و همچون آثار قبلی به حواشی موضوع پرداخته و نكته تازه ای برای طرح درباره این موضوع ندارد.

«بوش» در بخش های مختلف این كتاب بارها به فیلمی استناد می كند كه لحظه شنیدن خبر توسط «بوش» را در دوران ریاست جمهوری وی به تصویر كشیده است.

او در این باره می گوید: حیرت و نگرانی من از شنیدن این خبر به وضوح در این تصاویر مشخص است.

وی در كتابش آورده است كه در لحظه شنیدن این خبر در جمع كودكان یك مهدكودك بودم و برای آنها كتابی داستانی را می خواندم كه این خبر را به من اطلاع دادند. آن لحظه واقعا مرحله دشواری بود كه در جمع كودكان عكس العملی مناسب از خود بروز دهم تا باعث وحشت آنها نشوم.

وی در تازه ترین اثرش برای چندمین بار مدعی شده است كه من هم مانند همه جهان از حمله ای كه به برج های مركز جهانی شد در حیرت فرو رفتم و این حیرت همچنان با من است.

وی در سالهای گذشته چندین اثر درباره دوران ریاست جمهوری و حمله به برج های دوقلو منتشر كرده است اما هر بار به حواشی موضوع پرداخته و اطلاعات دقیقی به مخاطب ارائه نمی كند.

با این حال گویا مردم غرب هم ادعای بوش در این كتاب را باور نكرده اند و در پیام های كه در ذیل این خبر در سایت آمده است این موضوع را بیان كرده اند.

هامر یكی از خوانددگان این سایت نوشته است: هی پسر به عراق برو و در گوشه خیابان بایست و با منتقدان خود صحبت كن.

در پیام یكی از دیگر از خوانندگان آمده است:من چگونه می توانم ناامیدی مردم آمریكا را از انتخاب بوش نشان دهم... او نماینده ویژگی هایی غیرانسانی بود.... / خبرگزارى فارس 


ویدیو مرتبط :
صندوق اهدای كتاب در نمایشگاه كتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه ‎مغز متفکر حادثه ۱۱سپتامبر+عکس



 

 

محاکمه مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر, خالد شیخ محمد

 

 

قرار است محاکمه مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر به همراه چهار متهم اصلی این پرونده به زودی آغاز شود، دادگاهی که به گفته منابع غربی، در صورت برگزاری و پیچیدگی های موجود در پرونده می تواند عنوان "محاکمه قرن" را به خود اختصاص دهد.

 

به گزارش افکار نیوز به روایت مهر ، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: اگر وعده های دولت آمریکا درست باشد باید به زودی شاهد برگزاری دادگاه محاکمه "خالد شیخ محمد" مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر و چهار متهم دیگر این پرونده باشیم.

در هفته جاری بازداشت مغزمتفکر حملات ۱۱ سپتامبر وارد دهمین سال خود می شود. خالد شیخ محمد در سال۲۰۰۳ در پاکستان و در حالی که یک تی شرت سفید به تن داشت بازداشت شد.

خالد پس از بازداشت به مدت سه سال در زندانهای مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در نقاط مختلف جهان نگهداری می شد و کسی از محل نگهداری او در این سه سال اطلاعی نداشت و پس از آن خالد به زندان گوانتانامو در کوبا منتقل شد.

خالد در مدت سه سال اول بازداشت خود شکنجه های مختلفی را تجربه کرد که یکی از شایعترین آنها شکنجه با روش غرق مصنوعی بود. وی در این سه سال ۱۸۳ بار با روش غرق مصنوعی تحت شکنجه قرار گرفت تا بازجویان به این نکته پی ببرند که آیا القاعده درصدد انجام حملات مشابهی همچون ۱۱ سپتامبر هست یا خیر .

در صورت محاکمه خالد، این برای نخستین بار در یک قرن اخیر خواهد بود که عامل یک فاجعه انسانی که فقط در ظرف کمتر از یک روز دو هزار و ۹۷۳ نفر را به کشتن داد محاکمه می شود.

 

خالد شیخ محمد در سال ۱۹۶۴ در کویت از یک پدر و مادر پاکستانی به دنیا آمد. وی در سنین جوانی به اخوان المسلمین ملحق شد و در دانشکده کشاورزی داکوتای شمالی در رشته مهندسی مکانیک مشغول به تحصیل شد. وی سابقه مبارزه با نیروهای اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان به همراه مجاهدین این کشور را دارد . وی برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ در افغانستان با "بن لادن" رهبر سابق القاعده دیدار کرد.

به نوشته دیلی تلگراف، در سال ۱۹۹۸ و یا اوایل ۱۹۹۹ بن لادن طرح حمله به برج های تجارت جهانی در نیویورک را تایید کرد و خالد شیخ مسئول انتخاب افراد برای انجام این حملات شد و در امر ربایش هواپیماهایی که خود را در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برجها کوبیدند کمک شایانی کرده بود.

علاوه بر این، خالد به انجام حملات در انگلیس، تلاش برای انفجار یک هواپیما در مسیر پاریس به میامی و همچنین پاکستان و بالی نیز متهم است. وی در مارس ۲۰۰۲ به یک ساکن سابق شهر بالتیمور دستور داده بود تا با پوشیدن جلیقه ای انتحاری "پرویز مشرف" رئیس جمهوری سابق پاکستان را ترور کند.

خالد شیخ در یکی از وحشتناک ترین اقدامات خود اقرار کرده که سر "دانیل پیرل" یک روزنامه نگار آمریکایی را که در کراچی و توسط القاعده ربوده شده بود، از تن جدا کرده است.

در مجموع این اقدامات تروریستی، اف بی آی ( پلیس فدرال آمریکا ) ۲۵ میلیون دلار برای دستگیری خالد شیخ جایزه تعیین کرده بود و سرانجام توانست در سال ۲۰۰۳ خالد را در شهر "راولپندی" بازداشت کند.

علاوه بر خالد، قرار است چندنفر از همدستان وی نیز محاکمه شوند. یکی از این افراد "مجید خان" ۳۲ ساله از پاکستان است. مجید دانش آموخته آمریکاست و به این نکته اعتراف کرده که توسط خالد برای انجام حملات علیه منافع ایالات متحده در خاک آمریکا انتخاب شده بود. مجید اعتراف کرده که قرار بود پس از حملات ۱۱ سپتامبر حملاتی را در خاک آمریکا انجام دهد که از آن جمله می توان به طرح انفجار یک منبع زیرزمینی سوخت اشاره کرد.

مجید همچنین اعتراف کرده که اقدامات دیگری همچون مشارکت در بمبگذاری خودرویی در هتل جاکارتا در سال ۲۰۰۳ که ۱۱کشته برجای گذاشت و همچنین طرح ترور "پرویز مشرف" رئیس جمهور سابق پاکستان مشارکت داشته است..../مهر