فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

قصه «علی‌البدل» در ناکجاآباد می‌گذرد / تولید تئاتر و فیلم «پایتخت»



اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,علی‌البدل

تهیه کننده سریال «علی البدل» درباره زمان تولید این کار بیان کرد که عوامل آن تا چند روز دیگر و بعد از انتخاب بازیگر زن به همدان می روند و سریال را کلید می زنند.

به گزارش مهر،الهام غفوری تهیه‌کننده «علی البدل»با اشاره به زمان کلید خوردن این سریال که کارگردانی آن را سیروس مقدم بر عهده دارد، بیان کرد: هنوز بازیگر زن سریال انتخاب نشده است و ما در حال تست گریم های مختلف برای بازیگران هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و کارهایی داریم که باید انجام شود و بعد از آنها و همچنین بعد از انتخاب بازیگر زن وارد تولید کار می‌شویم و گروه به همدان می رود.

 

روستای علی البدلی ها در ناکجاآباد
غفوری درباره لوکیشن این سریال که در اطراف همدان است، عنوان کرد: ما هیچ تصویربرداری در تهران نداریم و کل لوکیشن این سریال سه روستا در اطراف همدان است که البته به عنوان یک روستا در سریال نمایش داده می شود و به عنوان ناکجاآباد در نظر گرفته می شود.

وی درباره اینکه ممکن است در این سریال از لهجه ای استفاده شود یا خیر، توضیح داد: این مساله در دورخوانی ها مشخص می شود، با این حال اگر لهجه ای هم داشته باشد به شهر همدان ارتباطی ندارد بلکه به ناکجاآباد متعلق است.

تولید سینمایی «پایتخت» بعد از سریال «علی البدل»
غفوری با اشاره به زمان پخش سریال در ماه رمضان یادآور شد: پخش این سریال در ماه رمضان به مسایلی بستگی دارد و اگر چند روز آینده بتوانیم به نتایجی برسیم ممکن است که سریال به ماه رمضان هم برسد.

تهیه کننده مجموعه «پایتخت» درباره تولید نسخه سینمایی این سریال اظهار کرد: بعد از اینکه تولید سریال «علی البدل» به پایان برسد وارد تولید پروژه سینمایی «پایتخت» خواهیم شد که احتمالا پیش تولید آن حدود دو ماه طول می کشد.

کارگردانی تئاتر «پایتخت» توسط محسن تنابنده
غفوری همچنین درباره تئاتری که شنیده شده است آن هم در آینده با موضوع سریال «پایتخت» اجرا خواهد شد، گفت: در این باره صحبت هایی با بازیگران شده است اما از آنجایی که من تهیه کنندگی آن را بر عهده ندارم در جریانش نیستم و احتمالا محسن تنابنده کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد چون سیروس مقدم درگیر پیش تولید سینمایی «پایتخت» خواهد بود.

 


ویدیو مرتبط :
‫نقد سریال علی البدل توسط استاد رایفی پور‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم و تئاتر «پایتخت» هم خواهد آمد


در حال حاضر مشغول رایزنی با مسئولان سازمان صدا و سیماست که در صورت موافقت آن ها، برای ایام عید نوروز ۹۵ سریال «پایتخت ۵» را تولید کنند اما اگر مسئولان ما را یاری نکنند فعلاً از ساخت سریال صرف نظر می کنیم و بلافاصله به سراغ تئاتر و یا فیلم سینمایی خواهیم رفت.

بازیگر فیلم سینمایی «عملیات مهدکودک»  افزود: تاکنون ما برای هیچ یک از سریال های تلویزیونی محبوب شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم و اگر این امر محقق شود مخاطبان بی شماری از تمامی این آثار استقبال خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه تولید «پایتخت» در ۳ مدیوم متفاوت در نوع خود بی نظیر است اظهار داشت: تولید این اثر در مدیوم های مختلف می تواند چرخه اقتصادی هنر کشور را به خوبی به حرکت دربیاورد و باعث رشد و رونق هنر شود.

خمسه ادامه داد: تیم تولید «پایتخت» به دلیل وفادار بودن به تلویزیون ابتدا در حال حاضر مشغول رایزنی با مسئولان سازمان صدا و سیماست که در صورت موافقت آن ها، برای ایام عید نوروز ۹۵ سریال «پایتخت ۵» را تولید کنند اما اگر مسئولان ما را یاری نکنند فعلاً از ساخت سریال صرف نظر می کنیم و بلافاصله به سراغ تئاتر و یا فیلم سینمایی خواهیم رفت.  

بازیگر فیلم سینمایی «دلاوران کوچه دلگشا» تأکید کرد: آقای سیروس مقدم به عنوان پدر و به وجود آورنده این سریال محبوب در هر ۳ مدیوم کارگردانی «پایتخت» را بر عهده خواهند داشت و امیدواریم که این ۳ اثر با استقبال خوب از سوی هم میهنان مواجه شود.  

وی در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوأل که آیا مایل نیست مجدداً حضوری در آثار غیر کمدی داشته باشد گفت: من سال گذشته سریال خوب «میکائیل» را با آقای مقدم کار کردم که تجربه بسیار خوبی بود و مطمئناً اگر فیلم خوبی مانند «بیست» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی به من پیشنهاد شود با طیب خاطر بازی در آن را نیز خواهم پذیرفت؛ علاوه بر این ها من این روزها به شدت مشغول آموزش به هنرجویان مشتاق سینما هستم و قرار است امسال یک تئاتر حرفه ای را نیز کارگردانی کنم.