فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

قصه «سلیمان و بقلیس» نمایش رادیویی شد



 

قصه «سلیمان و بقلیس» نمایش رادیویی شد

 

 

صدای مركز كردستان نمایشی رادیویی را با نام «سلیمان و بلقیس» تولید كرد.به گزارش سرویس رادیو ایسنا، این نمایش یکی از داستان های مشهور قرآنی را روایت می كندکه در دیگر کتب آسمانی نیز به آن اشاره شده است و به معجزات و حکمت های حضرت سلیمان نبی(ع) می پردازد. تهیه کننده و نویسنده این نمایش علاءالدین حسنی و کارگردان آن علی رحمانی است.

برنامه رادیویی «برگی از بوستان اندیشه» نیز در رادیو گلستان تولید و پخش می شود. این برنامه به بررسی علل مطالعه پایین در استان گلستان و وضعیت کتابخانه ها در این استان می پردازد. ارتباط با نویسندگان موفق، معرفی کتاب، اهمیت مطالعه و مصاحبه از دیگر بخش های برنامه «بوستان اندیشه» است. تهیه کننده و نویسنده این برنامه سمیه سادات موسویان است.

برنامه «تلنگر» از رادیو گلستان به مصاحبه با زندانیانی می پردازد كه مرتكب جرائم اجتماعی شده اند. ریشه های ارتکاب این جرایم در این برنامه توسط كارشناسان بررسی می شود. در این برنامه از گزارشگران به عنوان پلی به سمت واقعیت ها، چرایی و چگونگی انجام جرم توسط مجرمان و آموزش به خانواده ها استفاده می شود. تهیه کننده و نویسنده این برنامه سونیا سعادت فر است..../ خبرگزارى ایسنا    


ویدیو مرتبط :
قصه سلیمان و عشق گنجشک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ما تبعیدی هستیم، دستمزدها در نمایش های رادیویی کم است



 

ما تبعیدی هستیم، دستمزدها در نمایش های رادیویی کم است

 

ژاله علو، چهره ماندگار هشتمین دوره همایش چهره های ماندگار درباره کمبود دستمزدها در نمایش های رادیویی به خبرنگار مهر گفت: این مسئله را باید از مسئولان پرسید. من هم در این باره شاکی هستم. البته نه به خاطر خودم، بلکه برای جوانانی ناراحت هستم که این حرفه را انتخاب کردند و وارد کار شدند. آنها استعداد خوبی دارند، ولی متاسفانه به اندازه زحمتی که می کشند دستمزد دریافت نمی کنند. واقعاً دستمزد آن ها به اندازه یک صدم کاری است که انجام می دهند.

وی درباره اینکه آیا عشقی که خودتان به بازی دارید آن را در جوانان هم می بینید، گفت: عشق در میان جوانان وجود دارد، اما شرایط زندگی باعث شده که این عشق کمرنگ شود و آنها به ناچار مجبور هستند کارهای مختلف انجام دهند تا بتوانند زندگی شان را تامین کنند. متاسفانه شرایط زندگی باعث شده تا این عشق از آنها دور شود. معتقدم باید دستمزدها افزایش یابد تا مشکلات جوانان نیز برطرف شود.

این چهره ماندگار درباره اینکه آیا درباره مشکلات تان با رئیس سازمان صدا و سیما صحبت نکردید، گفت: اتفاقاً ۲۶ آبان ماه ملاقاتی با ایشان در دفترشان داشتیم و من در این دیدار تاکید کردم بهتر است نگاه مهربانتری به رادیو شود. آقای ضرغامی هم قول هایی داده است، اما باید ببینیم چه اتفاقاتی می افتد. البته ایشان کارهای فراوانی دارند، اما اگر این قول مساعد در میان کارهای زیادشان فراموش شود باز هم به سراغ شان می روم.

علو درباره اینکه چرا همیشه رادیو مظلوم واقع می شود، با خنده توضیح داد: متاسفانه ما تبعیدی هستیم. نمی دانم شاید از وقتی که تلویزیون و دیگر رسانه های سرگرم کننده آمد به رادیو توجه نمی شود. در حالی که این رسانه هنوز هم مخاطب خودش را دارد به ویژه در شهرستانها مردم رادیو را دوست دارند و هر جا که من را می بینند اظهار لطف می کنند.

این بازیگر در پاسخ به این سئوال که برخی معتقدند زمان نمایش های رادیویی گذشته است، آیا او هم این نظر را دارد، گفت: ممکن است جوانان برای سرگرمی سراغ برنامه های دیگری بروند، اما یک کم از جوانی بگذرند شنیدن نمایش های رادیویی برایشان سرگرم کننده است و به جای اینکه داستان بخوانند آن را گوش می دهند. فکر نمی کنم طرفداران نمایش های رادیویی کم شده باشد. منظورم این نیست که علاقمندان نمایش ها مثل سابق است، اما کم هم نیست.... / خبرگزارى مهر