فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلم های فرانسوی برای جشنواره ونیز ...



 

 

فیلم های فرانسوی برای جشنواره ونیز انتخاب شدند

 

سه فیلم فرانسوی برای حضور در بخش رقابتی شصت وهفتمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شدند

 

.پایگاه خبری"سینمای اروپا" (سه شنبه) نام سه فیلم محصول فرانسه را كه نامزد شیر طلای ونیز خواهند بود را اعلام كرد كه تهیه كنندگان این آثار نیز آن را تایید كرده اند.



«عبداللطیف كچیچه»، كارگردان سرشناس فرانسوی با جدیدترین ساخته خود با نام «ونوس سیاه» در بخش رقابتی جشنواره امسال ونیز حضور خواهد داشت. وی در سال ۲۰۰۷ با فیلم «راز دانه» جایزه سینمای جوانف فیپرشی و جایزه ویژه هیات داوران ونیز را گرفت.



فیلم «Potiche » ساخته «فرانكو اوزون» دیگر فیلم فرانسوی دعوت شده به جشنواره ونیز خواهد بود. وی در سال ۲۰۰۴ با فیلم «۵x۲» نامزد شیر طلای ونیز بود.



همچنین فیلم «Happy Few» ساخته «آنتونی كوردیر» نیز در جمع نامزدهای شیر طلای ونیز ۲۰۱۰ حضور خواهد داشت.



شصت وهفتمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی ترین رویداد سینمایی جهان طی روزهای اول تا یازدهم سپتامبر (۱۰ تا ۲۰) شهریور برگزار خواهد شد..../ خبرگزارى ایسنا

 

 



ویدیو مرتبط :
آغاز جشنواره فیلم ونیز 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش جهانی ۷۹ فیلم در جشنواره ونیز



 

بهمن محصص درگذشت

 

 

کوئنتین تارانتینو که ریاست شصت و هفتمین دوره جشنواره ونیز را بر عهده دارد در تاریخ ۱۱ سپتامبر جایزه اصلی را به برنده اهدامی کند، و جان وو هم یک شیر طلایی برای یک عمر فعالیتش دریافت می کند.

 

یک درام کمدی به نام «یک جایی» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» و فیلم «غوی سیاه» ساخته دارن آرونوفسکی» در جشنواره بین المللی فیلم ونیز برای اولین بار اکران جهانی می شوند. در این دوره ۲۲ فیلم برای بردن جایزه معتبر «شیر طلایی» با هم رقابت خواند کرد.

به نقل از آسوشییتد پرس – کاپولای ۳۹ ساله که پیش از این برنده جایزه سینمایی اسکار نیز شده، یک فیلم درباره بازیگری ساخته که با سختی و تقلا زندگی می کند. در این فیلم ناتلی پورتمن، میلا کانیس، و وینونا رایدر بازی می کنند. آرونوفسکی ۴۱ ساله هم با یک تریلر روان شناختی، دو سال پس از آن که برنده جایزه شیر طلایی شد، به ونیز باز می گردد. «مونته هلمن» کارگردان ۷۸ ساله آمریکایی از فیلمسازان مسنی است که در جشنواره امسال ونیز حضور دارند. هلمن با فیلم «راه ناکجا آباد» در جشنواره حضور پیدا کرده؛ داستان این فیلم هنری و مستقل درباره نویسنده جوانی است که گرفتار یک جنایت می شود.

«آسکانییو سلستینی» تنها کارگردانی است که با اولین تجربه کارگردانی خود (گوسفند سیاه) در جشنواره شرکت می کند. سال گذشته تعداد کارگردان های فیلم اولی پنج نفر بود. «دیدگاه بارنی» ساخته ریچارد جی. لوئیس که پل جیاماتی و داستین هافمن در آن بازی می کنند به علاوه درام تاریخی «پایان میک» جزو یلم هایی هستند که در جشنواره به نمایش گذاشته می شوند. برادران افلک «بن و کی سی) هم در جشنواره امسال حضور دارند. بن افلک فیلم «شهر» را که دومین تجربه کارگردانی اش است در بخش غیر مسابقه به نمایش می گذارد، و کی سی هم فیلم مستند خود را که موضوع آن درباره «خوآکین فینیکس» است، نمایش می دهد. فیلم «چوب نروژی» از کشور ژاپن هم که بر اساس رمان معروفی از هاروکی موراکامی نویسنده معروف ژاپنی ساخته شده، در این جشنواره به نمایش در می آید. فقط سه فیلم آسیایی در جشنواره امسال حضور دارند که دو تای آنها از کشور ژاپن و یکی هم متعلق به کشور چین است. از سینمای ایتالیا چهار و از سینمای فرانسه سه فیلم در جشنواره شرکت کرده اند. یک فیلم هم از جمهوری دامینیک برای اولین بار در این جشنواره به نمایش در می آید.

کوئنتین تارانتینو که ریاست شصت و هفتمین دوره جشنواره ونیز را بر عهده دارد در تاریخ ۱۱ سپتامبر جایزه اصلی را به برنده اهدا می کند، و جان وو هم یک شیر طلایی برای یک عمر فعالیتش دریافت می کند. همچنین چهار فیلم هم به طور جداگانه در بخش بهترین فیلم ۳ بعدی با هم رقابت می کنند.... / خبرگزارى ایلنا