فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلم «نیاز سرعت» آگهی 2 ساعته برای غول خودروسازی آمریكا +تصاویر



اخبار فرهنگی - فیلم «نیاز سرعت» آگهی 2 ساعته برای غول خودروسازی آمریكا +تصاویر

كمپانی خودروسازی «فورد» و استودیوی دریم وركس (مجری فیلم) همكاری گسترده ای در این فیلم داشته اند به گونه ای كه ژانر زیرین این فیلم تولید موستانگ خاص «شبلی جی تی 500» توسط «كارول شلبی» است.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم «نیاز سرعت» آگهی 2 ساعته برای غول خودروسازی آمریكا

  فیلم پرهیجان و مسابقه ای «نیاز سرعت» (Need for speed) با بازی «آرون پل» (بازیگرسریال بریكینگ بد) از هفته گذشته در سینماهای آمریكای شمالی روی پرده رفته است. برای یك فیلم كه با اقتباس از بازی ویدئویی مسابقه اتومبیل رانی ساخته شده، دو نكته اساسی وجود دارد و آن مسابقه اول و آخر فیلم است كه در این فیلم به خوبی نشان داده شده است. در حالی كه بقیه داستان فیلم همانند آگهی پرقدرتی برای مدل فورد موستانگ 2014 عمل كرده است كه مخاطب فیلم را با موستانگ 900 اسب بخار در مسابقه ای مرموز و 48 ساعته از نیویورك به كالیفرنیا می برد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم «نیاز سرعت» آگهی 2 ساعته برای غول خودروسازی آمریكا

فیلم دنباله روی یك راننده بالفطره به نام «توبی مارشال» (آرون پل) و جنون او برای سرعت است. بر خلاف تعقیب آرزوها و تبدیل شدن به قهرمان مسابقات سرعت (همانند آنچه در این گونه فیلمها می بینیم)،‌او فقط یك مكانیك ساده است كه در جوار گروهی از تبهكاران در محله شمالی نیویورك مغازه مكانیكی خود را می چرخاند. در حالی كه «پل» بازیگر نقش اول است ولی این شلبی جی تی 500 موستانگ مارشال است كه به ستاره اصلی فیلم تبدیل شده است. اینچنین مفاهیمی در فیلمهای مسابقه ای تعجب آور نیست.

كمپانی خودروسازی «فورد» و استودیوی دریم وركس (مجری فیلم) همكاری گسترده ای در این فیلم داشته اند به گونه ای كه ژانر زیرین این فیلم تولید موستانگ خاص «شبلی جی تی 500» توسط «كارول شلبی» است. مدلی كه او همزمان با پنجاهمین سال تأسیس «فورد» قبل از فوتش در سال 2012 ارائه داد.

در كل موستانگ برای این فیلم ساخته شد كه از همان دقایق اول فیلم حضور نمایشی این مدل فورد را در می یابیم. در اولین سكانس حضور بازیگر نقش اول (پل) شاهد آزمایش و تست سرعت مدل موستانگ هستیم،‌جایی كه فورد سرعت 234 مایل در ساعت این مدل را به رخ تماشاچی می كشد (البته این سرعت صرفا برای نمایش در فیلم ساخته شده است) در بقیه داستان هم تا جایی كه امكان دارد «پل» به گونه سایر آپشن های خودرو را با با حركت موجی خودرو در ترافیك، خارج از خطوط، جاده،‌ اتوبان و ... نمایش داده و آن را به جایی می رساند كه تا حدودی ناباوری مخاطب را به همراه دارد و طوری كه حتی در فیلم «سریع و خشن» كمتر با چنین صحنه هایی مواجه هستیم.

با این وجود كارگردان فیلم «اسكات واگ» سعی داشته این اكشن را قابل باور و مخاطب پسند نشان دهد. نمونه آن صحنه های جذابی همچون حركت اتومبیلها روی پل، پرواز از میان ترافیك (حركات موجی) و بلند كردن خودروها با هلی كوپتر كه همگی بدون كمك جلوه های ویژه و پرده سبز و صرفا با حضور بدلكاران خبره انجام شده است.

گذشته از صحنه رقابتهای سرعت كه با فیلمبرداری فوق العاده از جهات مختلف همراه بوده ،‌فیلمنامه و دیالوگها نیز تا حدی متناسب با ژانر فیلم است به گونه ای كه مخاطب را با صحنه های داستان همراه می سازد. در انتهای داستان مسابقه انتقام بین «آرون پل» (مارشال) و «دومینیك كوپر» (دینو بروستر) آغاز می شود. اما آنچه همچنان مشخص نیست علت دشمنی و رقابت آنها است كه به نظر می رسد ریشه در دوران مدرسه و نوجوانی دارد ولی بطور كامل علت رقابت آنها از آغاز مشخص نشده است. در ابتدای فیلم كاراكتر اصلی داستان نسبت به انتقامجویی برای مرگ دوستی كه در سانحه رانندگی كشته شده، ابراز نگرانی می كند. این موضوع را می توان با علت رقابت آنها در انتهای داستان كه با خرد و داغان شدن خودروهای و تعقیب پلیس همراه است،‌جستجو كرد.

  اخبار,اخبار فرهنگی,فیلم «نیاز سرعت» آگهی 2 ساعته برای غول خودروسازی آمریكا

 با این حال جای نگرانی برای استودیوی دریم وركس نیست. چرا كه این استودیو درآمد مورد نیاز خود را از یك فیلم با خودروهای لوكس، بازیگران ارزان قیمت به دست می آورد. هر چند این فیلم اقتباس سینمایی بسیار زیبا از یك بازی ویدئویی ارائه داده ولی قطعا همانند فیلم «سریع و خشن» جایی برای ساخت ادامه آن نگذاشته است.

 

اخبار فرهنگی - سینما خبر


ویدیو مرتبط :
تقابل دو غول خودروسازی جهان ...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین تصاویر از فیلم اكشن «نیاز سرعت» + پوستر



اخبار فرهنگی - اولین تصاویر از فیلم اكشن «نیاز سرعت» + پوستر

«نیاز سرعت» 7 فوریه 2014 اکران می شود.

استودیو دریم وركس اولین تصاویر از فیلم نیاز سرعت را منشر كرد.

نیاز سرعت فیلمی با بازی «دومینیک کوپر»،«ایموگن پوتس»، «تایلور كیش»، «آرون پل»، «رامون رود ریگوئز»،«هریسون گیلبرتسون» و «مایکل کیتون» است وداستان فیلم که به قلم «جورج گاتینز» نوشته شده ،‌جریان یک راننده خودروهای مسابقه مسابقه(آرون پل)  است که در مغازه کوچک خود اقدام به ساخت خودروهای پیشرفته مسابقه می کند.

او به دنبال حادثه مرگبار یکی از دوستانش که از خودروهای او استفاده می کرده ،‌زندانی می شود ولی پس از آزادی متوجه وجود دستهایی در مرگ دوستش می شود و به انتقامجویی از آنها برمی خیزد.

«نیاز سرعت» به سفارش استودیوی دریم ورکس و به کارگردانی «اسکات واگ» در مرحله نهایی تولید است و 7 فوریه 2014 اکران می شود.

  

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

اخبار,اخبار فرهنگ و هنر,فیلم اکشن نیاز سرعت

 

  اخبار فرهنگی - سینما خبر