فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلم برگزیده جشنواره انسی در تلویزیون ایران



 

 فیلم برگزیده جشنواره انسی در تلویزیون ایران

 

امروز و فردا شبكه‌های مختلف سیما ۲ فیلم مطرح روز جهان را پخش خواهند كرد. یكی از آنها «جاده» نام دارد كه جان هیل‌كات آن را در سال ۲۰۰۹ كارگردانی كرده است. این فیلم براساس رمان كورمك مك‌كارتی خالق رمان «جایی برای پیرمردها نیست» ساخته شد. چند سال پیش برادران كوئن آن كتاب را به فیلم برگردانند كه اثر فوق‌العاده‌ای هم از كار درآمد و توانست جوایزی را از آن خود كند. «جاده» داستان سفر اودیسه‌وار پدر و پسری است كه از یك انفجار عظیم هسته‌ای جان سالم به در برده‌اند و اكنون برای بقا و ادامه زندگی مجبورند بسختی تلاش كنند. این فیلم امشب ساعت ۱۵‌/‌۲۲ از شبكه یك پخش می‌شود.



شبكه ۲ سیما هم فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۷ فیلم «شب روباه» با نام اصلی «آقای فاكس شگفت‌انگیز» را پخش می كند. این انیمیشن دیدنی از آثار ساخته شده خلاقانه‌ای است كه آدم را به یاد انیمیشن موفق دیگری مثل فرار مرغی و «مكس و مری» می‌اندازد. این فیلم مدتی پیش در جشنواره انسی توانست جایزه فیلم برگزیده جشنواره را از آن خود كند كه در دنیای انیمیشن معادل نخل طلای كن ارزش دارد برای آنها كه مشتاق دیدن آثار انیمیشن و بویژه انیمیشن‌های متفاوت هستند، «شب روباه» گزینه خوبی خواهد بود.



شبكه ۴ سیما هم فیلم «تصرف در پلهام» را پخش می‌كند. والتر متئو و رابرت شاو بازیگرانی هستند كه در این فیلم هنرنمایی كرده‌اند. این فیلم در برنامه سینما چهار ساعت ۴۵‌/‌۲۰ پخش خواهد شد.

● شبكه یك

جاده ـ امروز ساعت ۱۵‌/‌۲۲

برای دومین بار ـ فردا ساعت ۴۰‌/‌۱۵

به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی «جاده» به كارگردانی جان هیل كات امروز ساعت ۱۵‌/‌۲۲ از شبكه یك سیما پخش می‌شود.

در حالی كه همه ایالت‌های آمریكا پس از انفجار عظیم هسته‌ای از بین رفته و مورد غارت بازماندگان این حادثه قرار گرفته‌اند، پدر و پسری مجبورند برای نجات خود از محل زندگی‌شان مهاجرت كنند. سفر آنها در سرمایی طاقت‌فرسا آغاز می‌شود، اما تا رسیدن به گرمای مطبوع جنوب راه بسیاری مانده است.

آنها تنها یك تپانچه كوچك برای دفاع از خودشان در مقابل یاغیانی كه در طول راه می‌بینند به همراه دارند.

فیلم سینمایی «جاده» با نقش‌آفرینی ویگو مورتنسن، محصول سال ۲۰۰۹ كشور آمریكاست.

این شبكه همچنین فیلم تلویزیونی «برای دومین بار» به كارگردانی منوچهر هادی را فردا ساعت ۴۰‌/‌۱۵ پخش می‌كند. احمد با وجود وضع مالی خوبش، در حفظ كانون خانواده ناموفق بوده و بدبینانه به تشكیل خانواده‌ای جدید نگاه می‌كند. او در زندگی جدید نیز با رفتارش باردیگر خانواده را در معرض متلاشی شدن قرار می‌دهد.

میكائیل شهرستانی و لیلا زارع در فیلم تلویزیونی «برای دومین بار» از تولیدات گروه فیلم‌های تلویزیونی شبكه یك سیما بازی كرده‌اند.



شبكه ۲

قتل اتفاقی ـ امشب ساعت ۳۰‌/‌۲۳

شب روباه ـ فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۷

فیلم سینمایی «قتل اتفاقی» پنجشنبه ۲۷ خردادماه ساعت ۳۰‌/‌۲۳ از شبكه ۲ سیما پخش می‌شود.

كارگران بازسازی یك قبرستان قدیمی، جسد جوانی به نام نیك را پیدا می‌كنند. به دلیل آن‌كه روی جسد بتون جدید ریخته شده است، قتل از نظر پلیس مشكوك و قابل بررسی اعلام می‌شود.

این شبكه همچنین فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۷ فیلم سینمایی «شب روباه» را پخش می‌كند. «فاكسی» روباهی است كه در بیشه‌ای كنار مزارع انسان‌ها به همراه همسرش زندگی می‌كند. روزی كه با همسرش برای دزدیدن غاز به مزرعه‌ای می‌روند، در تله‌ای اسیر می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود همسر فاكسی تصمیم بگیرد در صورت رهایی از این تله، خود و شوهرش دیگر دزدی نكنند. همین اتفاق می‌افتد و فاكسی و همسرش در حالی كه صاحب پسری هم شده‌اند، زیر درختی زندگی می‌كنند و از دزدی دست می‌كشند. اما با گذشت مدتی، باز حرص و طمع سراغ فاكسی می‌آید و تصمیم می‌گیرد از مزرعه‌های ۳ كشاورزی كه نزدیك بیشه هستند، دزدی كند.

فیلم سینمایی «شب روباه» محصول سال ۲۰۰۹ كشورهای آمریكا و انگلستان است.



شبكه ۳

شهر فرشتگان ـ فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۱

شبكه ۳ سیما فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۱ فیلم سینمایی «شهر فرشتگان» را پخش می‌كند.

در فیلم سینمایی «شهر فرشتگان» خواهید دید: بعد از درگیری شدیدی كه بین پدر و مادر آیدا پیش می‌آید. مادر ناچار به ترك خانه می‌شود. پس از رفتن مادر فضای بسته خانه و میل به دیدن او، آیدا را وا می‌دارد دور از چشم پدر، برادر نوزادش را در كالسكه بگذارد و به خانه مادربزرگش برود، ولی آیدا آدرس آنجا را ندارد. فقط می‌داند میدان تجریش مستقیم به راه‌آهن می‌خورد كه منزل مادربزرگش در آنجاست. سفر سرخوشانه آیدا شروع می‌شود، اما حوادث و اتفاقات، خود را نشان می‌دهد. شهروز ابراهیمی، لیلا موسوی، پروین ملكی و بهزاد خداویسی در فیلم تلویزیونی «شهر فرشتگان» بازی كرده‌اند.



● شبكه ۴

تلواسه ـ امروز ساعت ۳۰‌/‌۱۵

تصرف در پلهام ـ فردا ساعت ۴۵‌/‌۲۰

فیلم تلویزیونی «تلواسه» به كارگردانی و تهیه‌كنندگی داریوش ربیعی امروز ساعت ۳۰‌/‌۱۵ از شبكه ۴ سیما پخش می‌شود. پروانه و مجید به امید پیشرفت در كار و زندگی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. آنها خانه مسكونی‌شان را به فروش گذاشته‌اند. مجید خود را بازخرید كرده و در تدارك مسافرت و مهاجرت به كاناداست. او از شرایط پیش آمده خشنود و راضی است، اما ناگهان پزشكان تشخیص می‌دهند آرمین فرزند خردسال آنها، تومور مغزی دارد.

فیلم سینمایی «تصرف در پلهام» به كارگردانی جوزف سارجنت هم فردا ساعت ۴۵‌/‌۲۰ در قالب «برنامه سینما ۴» از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

چهار سارق مسلح یكی از قطارهای متروی نیویورك را برای باجگیری با تمام مسافرانش به گروگان می‌گیرند. آنها قطار را در یكی از تونل‌های بین دو ایستگاه متوقف می‌كنند و با مركز تماس می‌گیرند و درخواست خود را مطرح می‌كنند. آنها همچنین درخواست یك ماشین در یكی از خیابان‌های اطراف مترو هم دارند. پلیس ایستگاه را محاصره می‌كند. اما در عین حال پول را هم آماده تحویل می‌كند. فیلم سینمایی «تصرف پلهام» محصول سال ۱۹۷۴ آمریكا می‌باشد.



شبكه تهران

فراری ـ ۴۰ دقیقه بامداد فردا

عنكبوت‌های یخی ـ فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۴

فیلم سینمایی «فراری» به كارگردانی سعید عالم‌زاده ۴۰ دقیقه بامداد جمعه ۲۸ خرداد از شبكه تهران پخش می‌شود.

حمید دانشجوی دانشكده هنرهای تجسمی است و قصد دارد با همكلاسی‌اش بیتا ازدواج كند، ولی پدرش همایون كه چك دست برادرش دارد، اصرار دارد كه حمید با برادرزاده‌اش فرنوش كه چند سال از حمید بزرگ‌تر است و دختر كم‌هوشی هم هست ازدواج كند. ولی دوست حمید، پژمان به او پیشنهاد می‌دهد كه یك پدر و مادر قلابی پیدا كند و به خواستگاری بیتا برود تا خانواده بیتا از قصد حمید مطلع شوند.

این شبكه فردا ساعت ۳۰‌/‌۱۴ فیلم سینمایی «عنكبوت‌های یخی» به كارگردانی تیبور تكاكس را پخش خواهد كرد. در خلاصه داستان فیلم آمده: یك گروه ورزشی نوجوان برای تمرین اسكی و آماده‌سازی برای مسابقات به كوه‌های لاست در منطقه لوگان ایالت یوتا می‌روند. دش‌دشیل كه در این مكان به صورت خصوصی تعلیم اسكی می‌دهد، قبلا یك قهرمان اسكی بوده كه بر اثر حادثه‌ای پایش بشدت آسیب دیده و دیگر نتوانسته به صورت حرفه‌ای به این ورزش ادامه دهد. بین او و یكی از اعضای گروه ورزشی به نام چاد براون كه بسیار مغرور است، كشمكشی درمی‌گیرد و منجر به مسابقه‌ای می‌شود كه چاد در آن پیروز می‌گردد و باعث می‌شود كه چاد، دش را به خاطر عدم آمادگی‌اش تحقیر كند؛ اما بزودی اتفاقاتی رخ می‌دهد كه چاد را در نظرش نسبت به دش دچار تحول می‌كند..../ گزارش : جام‌جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
تیزر فیلم داستانی علمک برگزیده پنجمین جشنواره فیلم عمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«جدایی نادر از سیمین» فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره ونکوور شد/



 

 

تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور برنده جایزه انتخاب مردم شد.

به گزارش خبرآنلاین، «جدایی نادر از سیمین» برای دریافت جایزه اصلی جشنواره ونکوور 375 فیلم دیگر را شکست داد.

تماشاگران جشنواره همچنین «ترانه‌ خود را بخوان» به کارگردانی سوزان روستاک را به عنوان بهترین فیلم غیرداستانی و «استارباک» ساخته کن اسکات را به عنوان بهترین فیلم کانادایی انتخاب کردند.

«Peace Out» به کارگردانی چارلز ویلکینسن فیلمساز کانادایی هم بهترین مستند جشنواره از نگاه سینماروها معرفی شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور 29 سپتامبر تا 14 اکتبر در کانادا برگزار شد.

«جدایی نادر از سیمین»‌ پارسال در جشنواره فیلم برلین جوایز خرس طلایی بهترین فیلم و خرس‌های نقره‌ای بهترین گروه بازیگران زن و بهترین گروه بازیگران مرد را دریافت کرد و اخیرا در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو دومین فیلم منتخب تماشاگران معرفی شد.

لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان‌بخش، کیمیا حسینی و مریلا زارعی در این فیلم بازی می‌کنند که به نمایندگی از ایران در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار حضور دارد.


منبع: khabaronline.ir