فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلم‌های پرهزینه دولت دهم را چه کسانی ساختند؟



اخبارفرهنگی -فیلم‌های پرهزینه دولت دهم را چه کسانی ساختند؟

مدیران سینمایی دولت دهم علاقه زیادی به تولید فیلم‌های پرهزینه و فاخر داشتند.

مدیریت سینما در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد کوشید تا نمونه‌ای از سینمای ایده‌آل‌اش را در قالب آثار پرهزینه و فاخر تولید و روانه پرده سینماها کند.

تا پیش از آغاز به کار دولت دهم، بخش‌های مختلف معاونت سینمایی دستور کار ویژه‌ای داشتند و هریک می‌کوشیدند تا در حیطه خود فعالیت کنند. با این حال وقتی پای تولید آثار فاخر به میان آمد، حتی مرکزی چون مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم وارد این ماجرا شد تا پروژه‌ای سینمایی را با همراهی اسدالله نیک‌نژاد،کارگردانی که از آمریکا آمده بود، اثر پرهزینه را به نام «لاله» تولید کند.

اخبار,اخبارفرهنگی,فیلم‌های پرهزینه

فیلمی که بودجه زیادی صرف تولیدش شد اما در زمان مدیران پیشین به نتیجه نرسید. موسسه رسانه‌های تصویری هم یکی دیگر از موسساتی بود که در زمان ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی به سمت تولید آثاری چون «برلین منفی 7» رفت.

حالا برخی از تولید کنندگان فیلم‌های پر هزینه دولت دهم به منتقدان دولت فعلی تبدیل شده‌اند و می کوشند با دادن آدرس های غلط نشان دهند که راه کار کردن سینماگران ارزشی در دولت جدید بسته شده و عنان کار به دست دسته دیگری افتاده است.

این اتفاق تا جایی پیش رفت که چندی پیش حمید بهمنی کارگردان سینما گفت:«این که می گویند بودجه را در اختیار تقوایی هایی بگذاریم که کمتر فیلم ساخته اند، اعتدال و امید نیست.»

بهمنی در حالی این سخنان را به زبان آورد که پیش از او هم چنین حرف‌هایی را سینماگران دیگری - که نزدیک به مدیریت سینما در دولت دهم بودند- به زبان آورده بودند. آن هم بی توجه به این مساله که تاکنون ناصر تقوایی نه بودجه ای را از دولت یازدهم گرفته و نه فیلمی را با بودجه دولتی کلید زده است.

 

فیلم‌های فاخر و یا حمایت شده از سوی دولت

نام فیلم

کارگردان

خلاصه داستان

حضور جشنواره‌ای

هزینه تولید


لاله

اسدالله نیک نژاد

روایتی از زندگی لاله صدیق قهرمان رالی.

---

8 میلیارد تومان تا راف کات

استرداد

علی غفاری

فیلم «استرداد» به موضوع قرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی 1332 است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.

نامزدی در 12 رشته سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و دریافت جایزه در رشته های بهترین فیلم، نقش اوا مرد، تدوین و جلوه های ویژه میدانی.

دو تندیس بهترین طراحی صحنه و بهترین موسیقی از جشن خانه سینما

4 میلیارد و 750 میلیون تومان (براساس اعلام تهیه کننده)

رنج و سرمستی

جهانگیر الماسی

این فیلم ماجرای حمله آمریکا به عراق را از منظر «طاهره» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بازی ماه چهره خلیلی ، مرور می کند و در بازگشت هایی به گذشته روایتی از دفاع مقدس را نیز به تصویر می کشد.

---

یک میلیارد و 500 میلیون تومان

شور شیرین

جواد اردکانی

فیلم مقاطعی از زندگی شهید کاوه، یکی از فرماندهان کردستان را به تصویر می‌کشد.

---

نزدیک 2 میلیارد تومان

فرزند چهارم

وحید موسائیان

داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.

دو نامزدی در جشنواره فیلم فجر و سه نامزدی در جشن خانه سینما

نزدیک 5 میلیارد تومان

عقاب صحرا

مهرداد خوشبخت

فیلم داستانی تاریخی دارد که در سالهای ششم تا هشتم هجری و از هدیبه تا فتح مکه رخ می دهد و داستان زندگی شخصی به نام ابوبصیر را روایت می کند.

برگزیده بخش بهترین جلوه های ویژه بصری

و نامزدی در رشته های جلوه های ویژه میدانی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

2 میلیارد و 500 میلیون تومان (براساس اعلام تهیه کننده)

برلین -7

رامتین لوافی

داستان چند مهاجر که عواقب جنگ و حمله به عراق آنها را به دنبال جایی برای زنده ماندن می کشاند. عاطف همراه دختر و پسر بیمارش به برلین می رسند؛ جایی که خطری زندگی‌شان را تهدید نمی کند اما متوجه می شوند که همه زندگی زنده ماندن نیست.

برگزیده در سه بخش موسیقی و صداگذاری و دستاورد هنری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و نامزدی در رشته های بهترین فیلم، تدوین و فیلمبرداری این جشنواره.

دیپلم عکاسی از دوازدهمین جشنواره مقاومت.

بیش از 2 میلیارد تومان (براساس اعلام سرمایه گذار)

گام‌های شیدایی

حمید بهمنی

جولیا به خدمت ارتش ایالات متحده درآمده و تلاش دارد مدارکی که در حین انجام وظیفه در این کشور به دست آورده به دوست خبرنگار خود برساند. در جریان این اتفاقات یکی از پرده های سناریو آزادسازی عراق به تصویر کشیده می شود.

---

حدود یک میلیارد تومان

شهابی از جنس نور (شمشیر و اژدها)

محمدرضا اسلاملو

داستان فیلم از جنگ 33 روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد.

---

نزدیک 2 میلیارد تومان

33 روز

جمال شورجه

این فیلم روایتی از مقاومت یک روستای مجاور با سرزمین‌های اشغالی است که از حمله اسرائیلی‌ها به دیگر جناح‌های مقاومت جلوگیری می‌کند.

---

چهار میلیارد تومان

چ

ابراهیم حاتمی‌کیا

دو روز از زندگی شهید چمران

7 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در رشته‌های صدابرداری، صداگذاری، جلوه‌های ویژه میدانی، جلوه‌های ویژه بصری، نقش دوم مرد،‌ تدوین، بهترین فیلم از نگاه ملی

تندیس بهترین مدیرتولید از جشن خانه سینما

6 میلیارد تومان

اخبارفرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فیلم آخرین عکس دولت دهم با رهبر معظم انقلاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم رابطه غیراخلاقی مدیر سینمایی دولت دهم با یک زن در هتل، به قوه قضاییه تحویل شد



اخبار,رابطه غیراخلاقی مدیر سینمایی


اخبار فرهنگی - فیلم رابطه غیراخلاقی مدیر سینمایی دولت دهم با یک زن در هتل، به قوه قضاییه تحویل شد/ او تهیه کننده زن سینما را مجبور به رابطه غیراخلاقی کرد!

روزنامه قانون از محاکمه یکی از مدیران وزارت ارشاد در دوره احمدی‌نژاد خبر داده و نوشته است: «جلسه محاکمه یکی از مدیران وزارت ارشاد در دولت دهم و پسرش روز یک‌شنبه هشتم دی ماه به صورت غیرعلنی در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد».

به نوشته روزنامه قانون، «این مدیر وزارت ارشاد در دولت دهم و پسرش اواخر سال ۹۱ با شکایت زنی به دادگاه احضار و پس از تکمیل تحقیقات با قرار وثیقه آزاد شدند»، و اکنون «متهم نیز علیه این زن، شکایتی را در خصوص سوءاستفاده‌های مالی مطرح کرده است».

این روزنامه اشاره‌ای به اسم این «مدیر پیشین وزارت ارشاد اسلامی» نکرده است، اما روزنامه قانون پیشتر در پنجم اردیبهشت‌ماه ۹۲ از «بازداشت یک مدیر فاسد در وزارت ارشاد اسلامی» خبر داده و نوشته بود: «سرانجام آقای "س"، یکی از مدیران جنجالی و پرسروصدای وزارت ارشاد در بخش سینمایی، به دلیل فساد اخلاقی گسترده خود بازداشت شد.»

روزنامه قانون در همان شماره نوشته بود که «این مدیر ارشد فرهنگی دولت محمود احمدی‌نژاد» که برخی از سینماگران برجسته و بسیاری دیگر از بزرگان سینمای ایران را «خانه‌نشین کرده بود»، پس از بازداشت «به انواع جرائم اخلاقی و مالی» متهم شده است.

به نوشته این روزنامه، از جمله اتهامات «آقای "س" مدیر ارشد وزارت ارشاد» این بود که از «یکی از تهیه‌کنندگان زن سینما مبلغ ۳۰ میلیون تومان باج‌گیری و وی را مجبور به رابطه غیراخلاقی کرده است» و پیشتر در «سال ۹۱ نیز در یک پرونده فساد اخلاقی محکوم شده بود»، چرا که «در آن پرونده، دختر جوانی را در جشنوارهٔ فیلم کودک اصفهان به هتل دعوت و در اتاق خود با دختر جوان رابطه غیراخلاقی برقرار کرده بود که با هشیاری مسئولان هتل، فیلم فساد اخلاقی این مدیر در اختیار نهادهای مسئول قرار گرفت».
اخبار فرهنگی - سایت انتخاب