فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فیلمی که چهار سیمرغ گرفت و ۱۹۰ میلیون تومان فروخت / «رسوایی» در آستانه سه میلیاردی شدن



رسوایی, جایزه سیمرغ بلورین

فیلم «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی و برنده چهار جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر با وجود استقبال منتقدان در قعر جدول فروش اکران نوروزی قرار دارد.

الهام نداف: در اولین برنامه سینمایی «هفت» در سال 92، فروش فیلم‌های روی پرده سینماها مرور پرده شد.

در این فهرست، «رسوایی» مسعود ده‌نمکی در صدر جدول فروش قرار دارد و «تهران 1500» بهرام عظیمی و «حوض نقاشی» مازیار میری هم توانسته‌‌اند از مرز یک میلیارد تومان فروش عبور کنند.

اما فیلم «قاعده تصادف» بهنام بهزادی که توانست در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر چهار سیمرغ بلورین را نصیب خود کند، با وجود استقبال منتقدان در قعر جدول فروش اکران نوروزی قرار گرفته است. بهنام بهزادی با حضور در برنامه «هفت» ضمن ابراز خوشحالی از اکران شدن فیلمش در شرایط فعلی و به تعویق نیفتادن شرایط اکران و تعداد سالن‌هایی که به فیلم‌های دیگر تعلق گرفته است، ناعادلانه دانست.

«قاعده تصادف» تنها فیلم مستقل اکران نوروز 92 است که بنا به گفته کارگردان تنها هشت سالن سینمایی را به خود اختصاص داده است.

کارگردان فیلم «قاعده تصادف» در بخشی از صحبت‌های خود در برنامه «هفت» متذکر شد: «چیزی که من پیش‌بینی نکردم این بودتبلیغات فیلم کم باشد و این اتفاق افتاد. اگر توجه‌ای به فیلم‌های فرهنگی نشود پس کدام فیلم‌ها فرهنگی است؟ اگر این فیلم‌ها فرهنگی قلمداد نمی‌شود باید در تعریف فیلم فرهنگی هم تجدید نظر کنیم.»

جدول زیر فروش فیلم‌های روی پرده را در تهران و شهرستان‌ها و بنا به گزارش برنامه «هفت» نشان می‌دهد.

نام فیلم
کارگردان
بازیگران
خلاصه داستان
فروش فیلم‌ در تهران و شهرستان  
رسوایی
مسعود ده‌نمکی
اکبر عبدی، الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا، کامران تفتی
افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است.
2 میلیارد و 700 میلیون تومان
تهران 1500
بهرام عظیمی
مهران مدیری، بهرام رادان، حبیب رضایی، هدیه تهرانی
پیرمردی به نام اکبر با بازی مهران مدیری که 160 سال سن دارد، در آستانه مرگ از نوه‌اش با بازی هدیه تهرانی که در کره ماه درس می‌خواند می‌خواهد به زمین برگردد.
یک میلیارد و 350 میلیون تومان
حوض نقاشی
مازیار میری
 
شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سیامک احصایی
زندگی یک زوج کم‌توان ذهنی که یک پسربچه دارند، به دلایلی با چالش روبه‌رو می‌شود.
 
یک میلیارد و 150 میلیون تومان
 
رژیم طلایی
رضا سبحانی
مهدی هاشمی، امین حیایی، مریلا زارعی
مهریه یک زن معادل وزن او و شوهرش است. همین امر اتفاق های عجیبی را بوجود می آورد.
500 میلیون تومان
قاعده تصادف
بهنام بهزادی
امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، امید روحانی
روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که درگیر آماده کردن این نمایش و رساندن آن به اجرا هستند.
190 میلیون تومان

منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
الهام چرخنده زیورآلات خود را 150 میلیون تومان فروخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش یک‌ و نیم میلیاردی «رسوایی» در ۱۹ روز / «تهران ۱۵۰۰» ۸۰۰ میلیون تومان فروخت



فیلم سینمایی رسوایی,بازیگران رسوایی

فروش یک‌ و نیم میلیاردی «رسوایی» در ۱۹ روز / «تهران ۱۵۰۰» ۸۰۰ میلیون تومان فروخت

قطبی مسئول فروش موسسه فیلمیران که پخش دو فیلم «رسوایی» و «تهران 1500» را برعهده دارد،‌ درباره فروش «رسوایی» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی اظهار کرد: «فیلم ده‌نمکی دوشنبه در تهران 82 میلیون تومان فروش داشت که با این حساب جمع فروش این فیلم تا پایان 12 فروردین‌ در تهران به 950 میلیون تومان رسید.»

او ادامه داد: «همچنین فروش «رسوایی» در سینماهای شهرستان‌ها بیش از 500 میلیون تومان بوده که با احتساب این ارقام، در مجموع فروش این فیلم در طول سه هفته گذشته به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.»

قطبی درباره فروش «تهران 1500» نیز بیان کرد: «فروش «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی دیشب در تهران 50 میلیون تومان بوده که با این حساب فروش کلی این فیلم در سینماهای پایتخت تا پایان 12 فروردین به 550 میلیون تومان می‌رسد. همچنین فروش این فیلم در شهرستان‌ها در حدود 300 میلیون تومان بوده و مجموع فروش «تهران 1500» 800 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.»

«رسوایی» جدیدترین فیلم ده‌نمکی است که در آن اکبر عبدی نقش یک روحانی را ایفا می‌کند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان از الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا، کامران تفتی، اسماعیل خلج، مریم کاویانی، امیردژاکام، امیر نوری، تینا آخوندتبار، مهسا کامیابی و محبوبه بیات نام برد.

همچنین انیمیشن «تهران 1500» اولین فیلم بلند سینمایی بهرام عظیمی است که در جشنواره سی‌ام فجر به نمایش درآمد. 

این فیلم روایتی فانتزی از شهر تهران در سال 1500 است و از تصویر‌سازی چهره‌هایی مانند هدیه تهرانی، بهرام رادان‌، مهران مدیری‌، گوهر خیراندیش‌، محمدرضا شریفی‌نیا، ‌حبیب رضایی، مهتاب نصیرپور و حسام نواب صفوی بهره برده است./ایسنا