فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«فیتیله‎ای‌ها» عذرخواهی کردند/ خودمان هم رنجیده خاطریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عموهای فیتیله ای و تهیه کننده برنامه «فیتیله ای ها» از اینکه برنامه موجب رنجش خاطر مردم آذربایجان شده است عذرخواهی کردند.

علیرضا آقایی تهیه كننده برنامه «فیتیله‌ای‎ها» با اشاره به سابقه فعالیت این گروه در سراسر كشور و در استان‌های مختلف گفت: حضور «فیتیله‌ای‎ها» در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف گواه این ادعاست كه همواره اقوام مختلف مورد احترام این برنامه بوده اند و هیچگاه در طول ۱۴ سال سابقه این برنامه توهینی به هیچكدام از اقوام نشده است.

آقایی با اشاره به اینكه سه بازیگر «فیتیله ای ها» از اقوام مختلف (آذری، لری و گیلكی) هستند، افزود: هیچگاه كسانی كه خود از اقوام مختلف هستند به خاستگاهی كه به آن تعلق دارند توهین نكرده و نمی كنند.

وی گفت: این سه بازیگر و مجری برنامه كودك حدود ۲۴ سال است كه در برنامه های مختلف تلویزیون برنامه اجرا كرده اند و نوع فعالیت آن‌ها و ارتباطی كه با مردم برقرار كرده اند نشان می دهد كه هیچگاه قصد جسارت به قوم و لهجه ای را نداشته و ندارند و در برنامه های آموزشی خود با اجرای نمایش، تركیبی از گویش و لهجه های مختلف را ارائه كرده اند.

تهیه كننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی می كنم و اگر هم سوء تفاهمی پیش آمده سهوی بوده است و هیچ عمد و غرضی در كار نبوده است.

محمد مسلمی كارگردان این برنامه نیز گفت: خود من آذری زبان هستم و افتخارم این است كه متعلق به این خطه ام و گویش آذری داشته ام، چرا باید به مردمانی از جنس خودم توهین كنم و باعث رنجش آنان شوم اما با این حال خود من نیز از مساله پیش آمده رنجیده خاطرم و از مردم آذربایجان عذرخواهی می كنم.

 

اخبار فرهنگی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
عذرخواهی فیتیله ای سرافراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عذرخواهی رئیس صدا و سیما به خاطر «فیتیله»



اخبار,اخبار فرهنگی,برنامه فیتیله ها

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به برنامه «فیتیله ها» بیان کرد که رسانه ملی از خطای به وجود آمده پوزش می طلبد و در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد.

ریس رسانه ملی با ابراز تأسف از خطا و سهل انگاری غیرقابل گذشت در بخشی از برنامه «فیتیله ها» در روز جمعه ۱۵ آبان گفت: با مدیران و عناصر دخیل در این مساله تأسف بار که موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری زبان شده است برخورد جدی و رسیدگی کامل می شود.

سرافراز با اشاره به برکناری و توبیخ دو نفر از مدیران شبکه دو سیما و چند نفر از عناصر و عوامل تولید و نظارت این برنامه افزود: رسانه از خطای به وجود آمده پوزش می طلبد و در ایفای وظایف خود در تحکیم وحدت اقوام و انسجام ملی با همتی مضاعف تلاش خواهد کرد.

 

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین