فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فریده سپاه منصور چه می کند؟



فریده سپاه منصور بازیگر پیشکسوت سینما، تئا‌تر و تلویزیون از سال ۴۱ تا سال ۶۱ در حوزه تئا‌تر فعالیت کرده و از آن به بعد به سینما و تلویزیون راه یافت و در فیلم‌هایی چون «مارمولک» و «کتاب قانون» بازی کرد.

فریده سپاه منصور بازیگر پیشکسوت سینما، تئا‌تر و تلویزیون از سال ۴۱ تا سال ۶۱ در حوزه تئا‌تر فعالیت کرده و از آن به بعد به سینما و تلویزیون راه یافت و در فیلم‌هایی چون «مارمولک» و «کتاب قانون» بازی کرد. او بازیگر توانمندی است که طی 5 دهه فعالیت هنری آثار قابل توجهی را از خود در بین علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی ثبت کرده است. به همین بهانه گپ کوتاهی با این هنرمند داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

اخبار,اخبار فرهنگی,گفتگو با فریده سپاه منصور,مصاحبه با فریده سپاه منصور


این روزها مشغول چه کاری هستید؟
چندی پیش بازی در فیلم «پدرِ آن دیگری» با کارگردانی یداله صمدی را به پایان رسانده‌ام و این روزها بییشتر مشغول استراحت هستم. البته فروردین، ماه تولدم هم بود و از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت مراسی برای ما برگزار شد که در آن‌جا به ما خیلی خوش گذشت و متوجه شدم چقدر از هنرمندان خوب کشور ما فروردین ماهی هستند.

در زمینه تئاتر فعالیتی ندارید؟
بعد از نمایش دن‌کامیلو که سال پیش بازی کردم و به نظرم جزو نمایش‌هایی بود که حال مردم را خوب کرد. سعی می‌کنم هر سال دست‌کم یک کار تئاتری داشته باشم اما با این‌که تئاتر برایم بسیار لذت بخش است این به آن معنا نیست که هر نمایشی را که به من پیشنهاد می‌شود قبول کنم. به‌نظرم نمایش‌های روی صحنه به‌ویژه آثار طنز باید علاوه بر طرح مسائل روز جامعه در رشد اندیشه تماشاگر نیز تاثیر بگذارند. جوان‌های تئاتری باید متوجه باشند که یک شخصیت نمایشی در طول زمان تمرین و اجرا به ابعاد تازه‌ای از یک نقش می‌رسد و به مرور اتفاقاتی می‌افتد که با تمرین تفاوت‌های اساسی دارد. در حالی‌که امروز می‌بینیم که نمایش‌هایی با 15، 20 روز تمرین روی صحنه می‌رود و برای مردم اجرا می‌شود و به همین خاطر بازیگر هم نمی‌تواند آن ارتباط صحیح را با نقش خود پیدا کند و همین می‌شود که متاسفانه شاهد اجرای نمایش‌هایی با کیفیت‌های نازل هستیم.

از فعالیت حرفه‌ای‌تان در تئا‌تر و سینما رضایت دارید؟
سعی کردم اشتباه کمتر داشته باشم که احساس پشیمانی نکنم. چون کاری که انجام می‌دهید دیگر قابل جبران نیست. در انتخاب‌هایم همیشه مردم را در نظر گرفتم. این‌که چگونه می‌توانم بر فکر و احساس آن‌ها تاثیر بگذارم.

آیا سن و سال روی خلاقیت بازیگر تاثیر می‌گذارد؟
به دلیل تجربه زندگی نه. خود تجربه به بازآفرینی نقش کمک می‌کند. حالا ممکن است دیگر آن انرژی جوانی را نداشته باشید اما تجربه به شما کمک می‌کند که به شخصیتی که بازی می‌کنید عمق بدهید.

چه سخنی با نسل‌های آینده دارید؟
تحت تاثیر جو پیرامونشان قرار نگیرند. خانواده‌هایی هستند که می‌گویند بچه من عاشق بازیگری است. بچه‌اش چند ساله است؟ ده سال. اصلا نمی‌داند بازیگری چیست! اما مامانش دوست دارد. این جو باعث می‌شود که علاقه‌مندان به بازیگری زیاد بشوند. در واقع به حواشی آن علاقه دارند. این که با هنرپیشه‌هاعکس می‌گیرند، وقتی سوار تاکسی می‌شوی پول از تو نمی‌گیرند، مصاحبه می‌کنند، سر صف می‌گویند بفرما جلو. همه‌اش حاشیه است و بازیگری این وسط گم و گور می‌شود. 

 

اخبار فرهنگی - روزنامه صبا


ویدیو مرتبط :
ای پشت وپناه سپاه -حاج منصور ارضی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فریده سپاه منصور سكته قلبی كرد



 

 

 

فریده سپاه منصور بازیگر پیشسكوت سینما و تاتر ایران به دنبال عارضه سكته قلبی به بیمارستان شهید چمران منتقل شد



یكی از مسولان بخش سی سی یو بیمارستان شهرد چمران با اعلام این مطلب افزود : صبح امروز فریده سپاه منصور به دلیل سكته قلبی به بیمارستان شهر چمران منتقل شد و در بخش سی سی یو این بیمارستان بستری شد.



وی درباره حال فعلی سپاه منصور گفت : سپاه منصور در هوشیاری به سر می برد و همچنان باید تحت نظر باشد.



فریده سپاه منصور در سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. او دیپلم نقاشی را از مدرسه ی هنرهای زیبا دریافت كرد و فعالیت خود را با بازی در تئاترهای دانشجوئی شروع كرد. در سال ۱۳۴۹ وارد دانشكده هنرهای دراماتیك شد. تحصیلات خود را بصورت ناتمام رها كرد. در سال ۱۳۵۰ ازدواج كرد و در سال ۱۳۵۶ دوباره به دانشكده رفت و مجدداً ترك تحصیل نمود. از سال ۱۳۴۹ تا سال ۱۳۶۱ به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از آن به ایفای نقش در سینما و تلویزیون مشغول شد. از آثار وی می توان به رد پای بر شن ،مهمان مامامان،و مسافر ری اشاره كرد.... / خبرگزارى ایلنا