فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فرهاد مدیری درباره پدرش چه می گوید؟



آدم‌ها را با بچه‌های‌شان بهتر می‌شود شناخت. از تربیتی كه شده‌اند و حرف‌هایی كه می‌زنند می‌توان اتمسفر داخل خانه‌شان را حدس زد. حالا هم نوبت مهران مدیری است تا او را با پسرش فرهاد بشناسیم.

مجله زندگی ایده آل -  آدم‌ها را با بچه‌های‌شان بهتر می‌شود شناخت. از تربیتی كه شده‌اند و حرف‌هایی كه می‌زنند می‌توان اتمسفر داخل خانه‌شان را حدس زد. حالا هم نوبت مهران مدیری است تا او را با پسرش فرهاد بشناسیم. فرهاد كه این روزها موزیسین شده و حتی موسیقی كارهای پدر را هم می‌سازد و انتخاب می‌كند، چند سال پیش روبه‌روی خبرنگار ما در ایده‌آل نشست و حرف‌هایی زد كه هنوز هم خواندنی است؛ حرف‌هایی درباره خلق و خوی پدرش و حتی كارهایی كه مادرش انجام می‌دهد. این حرف‌ها برای زمانی است كه او تازه داشت ریش و سبیل درمی‌آورد و گواهینامه هم نداشت. با بازخوانی صحبت‌های او كمی بیشتر از خانه و تبار مدیری‌ها سر در آوردیم و شما را هم در لذت آن شریك می‌كنیم.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مدیری

 

اردیبهشتی مستقل
فرهاد مدیری متولد 18 اردیبهشت 1370 است. او در هنرستان موسیقی درس خوانده و برای ادامه تحصیل به خارج از ایران رفته است. نه در فرم لباس پوشیدن فرهاد اثری از بچه‌های هنری است و نه در مرتب كردن چهره‌اش؛ البته همه اینها را خودش انتخاب كرده و پدرش نقشی در انتخاب این فرم لباس پوشیدنش ندارد؛ حتی می‌تواند بخندد و تعریف كند كه ریش فراوانی داشته و برای آمدن سر گفت‌وگو آنها را اصلاح كرده چون نمی‌خواسته عكسش با آن ریش‌های بلند چاپ شود!

همسر مهران مدیری چه می‌كند
همسر مهران مدیری و مادر فرهاد و شهرزاد رشته‌اش هنری بوده و ادبیات. او خانه‌دار است و برای خودش می‌نویسد و هیچ‌وقت دغدغه انتشار نوشته‌هایش را نداشته. اسم فرهاد را هم مادرش انتخاب كرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت‌های تلویزیونی‌اش استفاده كرده است.

شوخ‌طبعی ارثی
او شوخ‌طبعی را هم از پدرش به ارث برده؛ اگرچه آن روزها كمتر امكان بروز این توانایی را پیدا می‌كرد و می‌گفت: «همه می‌گویند پدرم آدم شلوغی است اما من به‌خاطر شرایط خانوادگی‌ام نمی‌توانستم این‌طور باشم.»

البته آنقدر باهوش بود كه گزك دست كسی ندهد و بگوید حضور پدرش همیشه به نفعش تمام می‌شود و هیچ‌وقت با او مشكلی نداشته است. به همین خاطر هم بود كه گفت: «به فامیلی مدیری افتخار می‌كنم؛ هرچند سختی‌های زیادی دارد.»

بیلیارد با پدر
وقتی فرهاد مدیری را ببینید قد بلند او سریع توجه شما را جلب می‌كند. بیخود نبود كه پدر در اجرای جشنواره فجر پشت تریبون گفت: «قد و بالات رو قربون.» همه فكر می‌كردند بسكتبالیست است اما خودش می‌گفت: «اهل بسكتبال نیستم و تنها سه ماه رفتم» و با خنده ادامه داد: «اثرش را گذاشته از بس كه قدم بلند است. اما اهل ورزش‌های رزمی هستم و اهل دفاع شخصی. با پدرم هم بیلیارد بازی می‌كنم. بیلیارد پدر از من بهتر است و همیشه مرا می‌برد.» فرهاد اهل شنا هم بود. می‌گفت پدرش برای كوهنوردی یا ورزش‌های دیگر هم وقت ندارد. بیشتر اهل نرمش است و اهل سینما رفتن هم نیست. در سال‌های اخیر تنها یك‌بار با هم به سینما رفته‌اند ولی كنسرت زیاد می‌رفتند.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مدیری

 

بازی برای پدر
فرهاد تنها یك‌بار جلوی دوربین رفته است؛ در برنامه جنگ 77. در آن نقش بچگی پدرش را بازی می‌كرد؛ از بس به هم شبیه هستند و این را همه می‌گویند. در پشت صحنه برنامه‌های پدرش زیاد چرخیده ولی با این وجود علاقه چندانی به بازیگری ندارد. واقعیت این است كه همیشه از زبان بازیگرها درباره حاشیه‌ها شنیده‌ایم خودمان هم نمی‌دانستیم وقتی فرهاد مدیری می‌گفت كه در آرزوهای دور و دراز هنری‌اش جایی برای بازیگری وجود ندارد به‌خاطر حاشیه‌هاست یا اصولا علاقه‌ای به این محیط و فضا ندارد اما می‌تواند بگوید: «همه خانواده مجبورند این حاشیه‌ها را تحمل كنند. هركدام به اندازه خودشان. مسلما مادرم به این خاطر كه در صدر است فشار بیشتری را تحمل می‌كند. اما این بار روی همه خانواده هست.»

فرهاد مدیری با اینكه علاقه‌ای به بازیگری نداشت ولی هدف فیلمسازی داشت. البته اهل سریال‌سازی نیست و حضور در سینما را ترجیح می‌دهد. در آن روزها استارت ساختن فیلم كوتاه را هم زده بود. به‌خاطر هنری بودن رشته‌اش در مدرسه و یك عمر زندگی در یك خانواده هنری  درباره سریال‌های پدرش هم صحبت می‌كرد. تا آن زمان به نظر فرهاد مدیری سریال مرد هزار چهره بهترین سریال پدرش بود. شاید هنوز هم باشد. به خاطر كارگردانی، ایده و بازی بازیگرها و. . . و بین سریال‌ها هیچ علاقه‌ای به «جایزه بزرگ» نداشت.

آزادی به مقدار لازم
مشكل رفت و آمد در خانه‌شان وجود نداشت. فرهاد حتی ممكن است تا ساعت سه، چهار صبح بیرون باشد اما حتما خانواده‌اش می‌دانند كه كجاست و چه كار می‌كند. اما پدر این‌طور نیست؛ یعنی گاهی پیش می‌آید كه خانواده ندانند او كجاست و چه می‌كند. مهران مدیری برای فرهاد و شهرزاد كادو هم خوب می‌خرد. به نظر می‌رسد حواسش به روز تولد بچه‌هایش هست ولی آخرین كادویی كه تا آن زمان به پسرش داده، پول بوده  فرهاد ‌خندید و ‌گفت: «نقدی حساب كرد.» اما كادوی برعكس هم وجود دارد. پسر برای پدر معمولا كتاب و سی‌دی می‌خرد و وقتی روی قیمت‌ها اصرار می‌كردیم و می‌خواستیم بودجه پول توجیبی‌اش را حدس بزنیم، می‌گفت: «معمولی. پسر بیل گیتس كه نیستم!»

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مدیری

 

علاقه به مهرجویی و بیضایی
او فیلم می‌بیند؛ فیلم‌هایی را كه یا خودش می‌خرد یا پدرش به خانه می‌آورد. در بین فیلمسازهای ایرانی بیضایی و مهرجویی را خیلی دوست دارد. مجله هم می‌خواند یا حتی روزنامه اما نه اینكه پیگیری كند و عاشق مجلات باشد. لحن و فرم نگاهش خیلی به مهران مدیری شباهت دارد و خودش هم اینها را احساس می‌كند.

موسیقی در خانه مدیری‌ها
ساز تخصصی فرهاد پیانوست ولی سازهای دیگر را هم امتحان كرده است كه گاه برای پدرش هم ساز می‌زند تا او بخواند؛ البته این در صورتی است كه وقت برای آوازخوانی وجود داشته باشد كه معمولا این‌طور نمی‌شود. معمولا پدر در خانه نیست و سركار است یا آنكه در مرحله پیش‌تولید سریال‌هایش قرار دارد. فرهاد در ادامه حرف‌هایش درباره موسیقی می‌گفت: «بابا استعداد بی‌نظیری در موسیقی دارد.»

مهران مدیری به طور حرفه‌ای ساز نمی‌زند. یك مدت ساز ضربی می‌زده و یك مدت گیتار و پیانو. با وجود اینكه پدرش صدای خوبی دارد ولی فرهاد خاطره‌ای از لالایی پدر ندارد. گهگاه شنیدن صدای پدر كه برای خودش آوازی زمزمه می‌كند، حال او را خوب می‌كند.

 


ویدیو مرتبط :
معرفی فرهاد مدیری توسط مهران مدیری در جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدیه تهرانی، مهران مدیری، رضا عطاران، فرهاد مجیدی در کنسرت مازیار فلاحی+تصاویر



کنسرت مازیار فلاحی

موسیقی ما - هدیه تهرانی، مهران مدیری، رضا عطاران، فرهاد مجیدی و چند ستاره دیگر از دنیای سینما مهمان اجرای شب گذشته کنسرت مازیار فلاحی بودند. حضور ای ن مهمانان در این اجرا حال و هوای جالبی به حضار داده بود. گزارش کاملی از این کنسرت را در سایت خواهید خواند اما اینجا سری اول عکس های محسن هردان را از شب ستاره باران برج میلاد ببینید .../موسیقی ما

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی

کنسرت مازیار فلاحی