فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فرهادی پس ازدریافت جایزه گلدن گلوب چه گفت




 

فرهادی

 

همشهری‌آنلاین: آنچه اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه گلدن گلوب برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» گفت برخاسته از روح صلح‌طلب مردم ایران بود؛ متنی که بیشتر به شعر می‌مانست و ما هم آن را با اندکی جابجایی در قالب شعر نو! عرضه کرده‌ایم.

وقتی به اینجا می‌آمدم

داشتم فکر می‌کردم چه باید بگویم

از پدر و مادرم تشکر کنم
از همسر مهربانم
از فرزندانم
از دوستانم
از گروهم
اما

اینجا می‌خواهم از مردمم حرف بزنم
آنها حقیقتا مردمی دوستدار صلحند.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» در شصت و نهمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را دریافت کرد. در مراسم شصت و نهمین دوره جایزه گلدن گلوب که صبح امروز به وقت تهران در هتل بورلی هیلز برگزار شد، فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش فیلم‌های خارجی‌ برگزیده شد.

جایزه گولدن گلوب نام مجموعه جوایزی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی اهدا می‌شود.


ویدیو مرتبط :
اصغر فرهادی و آنجلینا جولی در کنفرانس مطبوعاتی گلدن گلوب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«گذشته» فرهادی نامزد جایزه گلدن گلوب؟


بنابر اعلام وب‌سایت سینمای اروپا، فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی یکی از شانس‌های اصلی نامزدی جوایز گلدن گلوب معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: بنابر اعلام وب‌سایت سینمای اروپا، فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی یکی از شانس‌های اصلی نامزدی جوایز گلدن گلوب معرفی کرد.

به فاصله کمتر از یک ماه تا اعلام نامزدهای جوایز گلدن گلوب، وب‌سایت "Cine Europe" فهرستی متشکل از 58 فیلم پرامید را منتشر کرد که اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود نگاه ویژه‌ای برای نامزد کردن آنها دارد.

فیلم «گذشته»، نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار، که در جشنواره کن اکران جهانی شد و جایزه بهترین بازیگر زن و فیل معنوی را گرفت، یکی از ‌انس های نامزدی جایزه گلدن گلوب معرفی شده است.

از دیگر شانس‌های اصلی می‌توان از «آبی گرمترین رنگ است» (برنده نخل طلای کن) ساخته «عبدالطیف کشیش» و «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» نام برد.

نامزدهای هفتادویکمین دوره جوایز گلدن گلوب روز 12 دسامبر (21 آذر) اعلام خواهد شد و مراسم سالانه اعطای جوایز نیز 12 ژانویه 2014 (22 دی) برگزار می‌شود.

سال گذشته فیلم ضدایرانی «آرگو» ساخته‌ بن افلک جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را گرفت. همچنین عنوان بهترین فیلم موزیکال یا کمدی به «بینوایان» و فیلم «عشق» هانکه بهترین فیلم خارجی شد. در بخش بهترین بازیگر نیز «دنیل دی لوئیس» برای «آبراهام لینکولن» و «جسیکا چستین» برای «سی دقیقه بامداد» جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را گرفتند.

اصغر فرهادی پیش از این در سال 2012 با فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانست جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی را کسب کند.