فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

فائزه هاشمی باعث تاخیر در اجرای یک نمایش شد



اخبار,اخبار فرهنگی ,فائزه هاشمی

 

اخبار فرهنگی - فائزه هاشمی باعث تاخیر در اجرای یک نمایش شد

نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» با کارگردانی روح الله جعفری، شامگاه سه شنبه 20 اسفند با چند دقیقه تاخیر شروع شد.

 به گزارش خبرآنلاین، دلیل این تاخیر، حضور فائزه هاشمی به عنوان تماشاگر در سالن چهارسو تئا‌تر شهر بود که با حاشیه‌هایی همراه شد.

روح الله جعفری پیش از شروع نمایش، در سالن حاضر شد و رو به تماشاگران گفت: «اجرای نمایشِ امشب ما با تأخیری چند دقیقه‌ای آغاز خواهد شد که متأسفانه این مسئله از سوی برخی افراد به گروه تحمیل شده است.»

او در پایان نمایش، بار دیگر به صحنه آمد و ضمن آنکه اجرای «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را به فائزه هاشمی رفسنجانی تقدیم کرد، اظهار داشت: «من و ما در انتخابات ریاست جمهوری رأی دادیم تا بتوانیم بر اساس قانون اساسی و با رعایت اخلاق با یکدیگر صحبت کنیم و از چیزی هراس نداشته باشیم و چنین شد که دولت تدبیر و امید پیروز میدان شد. لذا انتظار تک تک ما این است که در این دولت و بر اساس پایبند بودن به قانون اساسی بتوانیم نظرات و سلائق مختلف را تحمل کرده و حذف کردن را مردود دانسته و با یکدیگر دیالوگ برقرار کنیم و اگر انتقادی است آن را به صورت شفاف مطرح کنیم.»

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» ادامه داد: «اما گویا عده‌ای هنوز تحمل پذیرش افراد منتقد، دلسوز و مؤثر در جامعه را ندارند و هر کاری می‌کنند تا بتوانند جلوی پژواک صدای ایشان را بگیرند. دلیل تأخیر به وجود آمده در شروع نمایش نیز به این علت بود که عده‌ای نمی‌خواستند دکتر فائزه هاشمی رفسنجانی که در سالن حضور دارد و از جنس مردم است، به دیدن این نمایش بنشیند.»

 سپس فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع بازیگران روی صحنه حاضر شد و خطاب به تماشاگران گفت: «من خوشحال هستم که امشب نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» را دیدم و از آن لذت بردم. در این نمایش، بازی بازیگران زیبا بود و کاملاً به دل می‌نشست.»

 این فعال سیاسی خطاب به روح الله جعفری گفت: «شما در این نمایش و با ظرافت به نقد قدرت در جامعه و حاکمیت معیوبی پرداخته‌اید که افراد در آن هویت و اراده‌ای از خود ندارند.»

فائزه هاشمی در اظهارنظری کوتاه راجع به دولت تدبیر و امید مواردی را یادآور شد و ادامه داد: «من هم با نظر آقای جعفری موافق هستم و این انتظار وجود دارد که باید صداهای مختلف را شنید و با تدبیر بر مشکلات فائق شد. مردم رأی دادند و نظاره گر آن هستند که ببینند چه اتفاقی در آینده می‌افتد. در این مدتی که گذشت، دولت در بعضی از حیطه‌ها دستاوردهای مثبتی داشته و در بعضی جا‌ها نیز موفق نبوده است؛ چرا که عده‌ای تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا دولت نتواند دل مردم را شاد کند.»

نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» از اول اسفند‌ تا پیش از تعطیلی مجموعه تئاترشهر و از 17 تا 31 فروردین 93 در تالار چهارسو تئاترشهر به صحنه می‌رود.

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فائزه هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم فائزه هاشمی به اجرای احکام رفت


حکم مجازات در دادگاه تجدید نظر تایید و برای اجرا به اجرای احکام فرستاده شده است. درباره زمان اجرای حکم من نمی توانم اظهارنظر کنم اما زمان زیاد به طول نخواهد انجامید.

خبرگزاری مهر:  محسنی اژه ای از تایید حکم مجازات فائزه هاشمی و حضور تعدادی از معاونین وزرا در میان 32 متهم پرونده فساد مالی بزرگ خبر داد.

 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دیروز در نشست خود با خبرنگاران با اشاره به تایید حکم مجازات فائزه هاشمی اظهار داشت:  حکم مجازات در دادگاه تجدید نظر تایید و برای اجرا به اجرای احکام فرستاده شده است. درباره زمان اجرای حکم من نمی توانم اظهارنظر کنم اما زمان زیاد به طول نخواهد انجامید.

وی درباره آخرین اخبار پرونده فساد مالی بزرگ نیز گفت: در رسیدگی به این پرونده هیچ اغماضی با متهمان صورت نگرفته است. این پرونده بیش از 100 متهم دارد که به تناسب اتهاماتشان برای آنها قرار وثیقه سنگین و خفیف صادر شده است.

رسیدگی یک جا به اتهام تمام متهمان در دادگاه مقدور نبود به همین خاطر پس از تکمیل تحقیقات درباره 32 تن از متهمان برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده اشان به دادگاه فرستاده شد. دیگر متهمان نیز با تکمیل تحقیقات محاکمه خواهند شد.


محسنی اژه ای افزود: از قاضی پرونده خواسته ام فاصله زمانی جلسات دادگاه را کوتاهتر کند و در صورتی که برای او مقدور است هفته ای 2 تا 3 جلسه برگزار شود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره متهمانی که برای آنها کیفرخواست صادر شده است اظهار داشت: در میان متهمانی که پرونده اشان به دادگاه رفته است تعدادی از معاونین وزرا نیز حضور دارند که در جلسات بعدی به اتهامات آنها رسیدگی خواهد شد.

خبرنگاری درباره افرادی پرسید که برای متهمان اصلی توصیه نامه صادر کرده بودند که وی در پاسخ گفت: در این پرونده افراد مختلفی تحت تعقیب قرار گرفتند اما افرادی که از آنها حمایت می کردند به دو گروه تقسیم می شود.

 گروهی که واقعا فعالیت این افراد را فعالیت اقتصادی خوب قلمداد کرده و در جهت کمک به آنها اقدام می کردند و هیچ بهره برداری از متهمان نکرده بودند. این افراد مرتکب تخلفی نشده اند اما گروه دوم با اطلاع از کار خلاف متهمان از آنها حمایت کرده و ذینفع نیز بوده اند. توصیه نامه های این افراد چه به صورت کتبی و چه شفاهی عناوین مجرمانه داشته و تحت تعقیب قرار گرفته اند.


خبرنگاری درباره ارسال پرونده دولت در خصوص هدفمند کردن یارانه ها به قوه قضائیه پرسیدکه سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ گفت: تاکنون هیچ پرونده ای در این زمینه از مجلس به قوه قضائیه فرستاده نشده است.

خبرنگار دیگری درباره پرونده معروف به شستا سئوال کرد که وی در پاسخ گفت: این موضوع در مجلس مطرح شد و تاکنون به قوه قضائیه ارجاع نشده است.

محسنی اژه ای درباره ماجرای تیراندازی معاون مرتضوی در پمپ بنزین اصفهان نیز گفت: برخلاف پرسش برخی خبرنگاران این موضوع از مصادیق محاربه نیست و این موضوع که وی مشاور آقای مرتضوی بوده یا نه من اطلاعی ندارم.

پس از این ماجرا متهم تحت تعقیب قرار گرفت و پرونده ای در این زمینه در دادسرای اصفهان تشکیل شد بعد هم با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای تهران فرستادشد.


خبرنگار دیگری با اشاره به صحبت های برخی نمایندگان مجلس درباره تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به تخلفات دولت در مورد صحت این موضوع پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ اظهار داشت: پرونده هایی که در این زمینه از مجلس به قوه قضائیه فرستاده شده در حال رسیدگی است .

 قانون ، قوه قضائیه را در خصوص رسیدگی به برخی پرونده ها مکلف به تعیین شعبه ویژه کرده است. گزارش های مجلس یکسان نیست. برخی در دیوان عدالت اداری ، تعدادی در دیوان عالی کشور و بخشی نیز در دادگستری تهران در حال رسیدگی است.