فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

غلامعلی طاهری شبهه‌های دوسالانه...



 

 

غلامعلی طاهری شبهه‌های دوسالانه تصویرگری كتاب كودك را پاسخ داد

 

غلامعلی طاهری شبهه‌های دوسالانه تصویرگری كتاب كودك را پاسخ داد -مشاور مركز امور تجسمی و مسئول پیگیری پرونده دوسالانه تصویرگری كتاب كودك، عدم برگزاری جلسه با اعضای این انجمن را به‌دلیل سفرهای متعدد رد كرد و گفت: سال گذشته فقط یك و ماه نیم در پاریس، یك هفته در ونیز و در سال جدید یك هفته در پاریس بودم. او تاكید كرد كه اعضای انجمن هر وقت اعلام كنند؛ حاضر به همكاری با آنها هستیم.


دوسالانه تصویرگری باید توسط انجمن تصویرگران برگزار شود و مركز امور تجسمی نیز باید بر آن نظارت داشته باشد و ازآن حمایت كند.

 


غلامعلی طاهری(نقاش و مشاور مركز امور تجسمی كه مسئول پیگیری پرونده عریض و طویل دوسالانه تصویرگری كتاب كودك شده است) درباره آخرین تحولات و مشكلات قبلی این دوسالانه‌ی پرحرف و حدیث كه به هشت سالانه تبدیل شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: سال ۸۶ـ۸۷ بود كه جلساتی با اعضای انجمن و هیات مدیره آن(هیات مدیره قبلی) برگزار كردیم و به نتیجه رسیدیم كه دوسالانه در اردیبهشت ۸۸ برگزار شود.

 


وی درباره شخص دعوت‌كننده این جلسات توضیح داد: نمی‌دانم ولی به احتمال زیاد؛ آقای شالویی آنها را دعوت كرده بود. من در آن زمان تازه سمت مشاورت مركز امور تجسمی را دریافت كرده بودم.

 


یكی از دلایلی كه اعضای انجمن تصویرگران كتاب كودك از برگزاری جلسه با مركز امور تجسمی امتناع می‌كنند این است كه محمود شالویی به‌عنوان مدیر مركز؛ از آنها هیچ‌گاه دعوتی به عمل نیاورده و اعضای انجمن این برخورد را نوعی توهین به حساب می‌آورند. غلامعلی طاهری در ادامه، درباره اختلاف نظر انجمن با مركز شورای تجسمی گفت: در آن زمان نیز اختلافاتی وجود داشت ولی من از انجمن خواستم كه تلاش كنند این دوسالانه كه دوسالانه خود هنرمندان است؛ برگزار شود. یعنی از آنها خواستم از فرصت استفاده كرده و تا وقتی بودجه تامین شده است از آن استفاده كنند.

 


وی، مرتضی بنی‌اسدی را دبیر توافقی انجمن و مركز معرفی كرد و گفت: در دوره هیات مدیره قبلی انجمن؛ ما چندین و چند جلسه داشتیم كه درنهایت بنی‌اسدی و چهار نفر دیگر از اعضای انجمن احكام خود را از آقای شالویی دریافت كردند. حتی خاطرم است كه آقای نظری كه از اعضای اجرایی انجمن تصویرگران كتاب كودك ایران است؛ نیز به سمت دبیری اجرایی دوسالانه معرفی شد.

 


وی ادامه داد: فردای آن روز، عطیه مركزی؛ از اعضای هیات مدیره انجمن تصویرگران؛ در تماسی به ما اعلام كرد: تا اردیبهشت؛ زمان زیادی نمانده است و ما در این زمان كوتاه نمی‌توانیم یك دوسالانه با كیفیت برگزار كنیم درنتیجه خواستار برگزاری این دوسالانه در شهریور ماه شدم كه باتوجه به برنامه‌ریزی‌ها و بودجه‌بندی‌ها ما امكان‌پذیر نبوده است.

 


وی در پاسخ به این سئوال كه آیا بودجه ظرف یك روز و برنامه‌ها طی یك روز ریخته می‌شود؟، گفت: خیر، ما از سال قبل تمام برنامه‌های اجرایی را ریخته‌ بودم و فراخوان را نیز آماده كرده بودیم.

 


طاهری، مقصر اصلی برگزار نشدن دوسالانه تصویرگری را در سال ۸۸ خود انجمن تصویرگران دانست و گفت: انجمنی‌ها، خود دوسالانه را كنسل كردند. حتی ما شیراز را به‌عنوان مركز برای برگزاری دوسالانه آماده كرده بودیم كه تمام برنامه‌های ما را انجمن به هم ریخت.

 


وی خاطرنشان كرد: در تمام این جلسات تمام تلاش من این بوده است كه دوسالانه برگزار شود كه بخشی از مذاكرات و صورت جلسات نیز ثبت و ضبط شده بود و مداركش نیز موجود است. هركس خواست می‌تواند این مدارك را ببیند.

 


وی از كلهرنیا به‌عنوان دبیر بعدی معرفی شده برای این دوسالانه نام برد و افزود: بعداز كنار كشیدن انجمن؛ آقای كلهرنیا را به‌عنوان دبیر انجمن معرفی كردم هرچند انجمن افرادی مانند مثقالی را برای دبیری انتخاب كرده بود.

 


وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه آیا كلهرنیا دومین دبیر تحمیلی مركز هنرهای تجسمی به دوسالانه تصویرگری كتاب كودك و نوجوان است، گفت: خیر، وقتی انجمن از برگزاری این دوسالانه انصرف داد، آقای شالویی خود راسا تصمیم به برگزاری این دوسالانه گرفت كه دبیری این دوسالانه جدید بر عهده كلهرنیا گذاشته شده بود.

 


وی خاطر نشان كرد: آقای كلهرنیا را آدم‌های ناشناس تهدید كردند. ایشان در جلسه‌ای گفتند كه برخی افراد ناشناس شبانه با تلفن مرا تهدید كرده‌اند و باتوجه به شرایط، بهتر است دوسالانه را برگزار نكنیم. بعداز این صحبت‌ها عملا دوسالانه تصویرگری به آرشیو سپرده شد.

 


طاهری بیان كرد: كلیه اعضای هیات مدیره قبلی انجمن تصویرگران درصورتی كه به روند برگزاری جلسات دوسالانه مراجعه كنند، به این نكته پی می‌برند كه چگونه من در نحوه پیشرفت مذاكرات و رسیدن به نتیجه نهایی و برگزاری جدی این دوسالانه تلاش كرده‌ام.

 


وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینكه اعضای انجمن حاضر به برپایی این جلسه با شما نیستند و خواستار دیدار خود شالویی هستند، گفت:‌ درحال حاضر بنده آمادگی كامل دارم كه جلسات جدی، مستمر و دوستانه‌ای با انجمن برگزار كنم و معتقدم دوسالانه تصویرگری باید توسط انجمن برگزار شود و مركز امور تجسمی از آن حمایت و نظارت كند.


وی درمورد شكل نظارت هم توضیح داد: طبق آئین‌نامه برگزاری دوسالانه‌ها اعضای هیات مدیره انجمن ۱۲ نفر را به ما معرفی خواهند كرد و ما از میان این ۱۲ نفر، هفت نفر را انتخاب و احكام آن توسط شالویی صادر می‌شود. اعضای شورای سیاست‌گذاری نیز سه نفر را به عنوان دبیر معرفی می‌كنند كه آقای شالویی یك نفر از آنها را به‌عنوان دبیر منصوب خواهد كرد البته باید ذكر كنم كه رئیس شورای سیاست‌گذاری كلیه دوسالانه‌ها خود ایشان است.

 


طاهری بیان كرد: من در سال‌های ۶۴ و ۶۵ رئیس موزه هنرهای معاصر بودم و منتهای خواسته من این است كه كار و عموم هنری به خود هنرمندان برسد بدون اینكه از طرف دولت هیچ نظارت یا حمایت مالی صورت بگیرد و خودشان با فعالیت‌های درآمدزایی كه دارند بتوانند برنامه‌های جامع و كاملی را برگزار كنند. صادقانه می‌گویم كه اعضای انجمن هر وقت اعلام كنند؛ ما حاضر به همكاری با آنها هستیم.

 

طاهری در پایان گفت: این نكته كه من به خاطر سفرهایم نتوانسته‌ام با اعضای انجمن جلسه برگزار كنم، نادرست است زیرا من؛ سال گذشته یك و ماه نیم در پاریس، یك هفته در ونیز و در سال جدید نیز نزدیك به یك هفته در پاریس به سر می‌بردم..../خبرگزارى ایلنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
زره پوشی شمر 93 خمینی شهر - غلامعلی طاهری (غلام شمر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تكذیب شایعه درگذشت آیت‌الله طاهری



 

شایعه فوت آیت‌الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی تكذیب شد.

در پی انتشار شایعه‌ای در سطح وسیع در استان اصفهان مبنی بر درگذشت نماینده سابق ولی فقیه در استان اصفهان دفتر آیت‌الله طاهری، تاكید کرد كه امام جمعه سابق اصفهان در سلامت نسبی قرار دارد و شایعه منتشر شده صحت ندارد.