فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عکس‌های مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کن



عکس‌های مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کن

 شصت و ششمین جشنواره فیلم کن چهارشنبه شب در حالی با نمایش فیلم «گتسبی بزرگ» آغاز شد که وزش باد و بارش باران حال و هوای دیگری به این مراسم داده بود.

باز لورمان

باز لورمان کارگردان فیلم «گتسبی بزرگ» به همراه بازیگران این فیلم از جمله لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مالیگان، ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن، الیزابت دبیکی و آمیتاب باچان در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور داشتند که با اقتباس از رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد ساخته شده است. «گتسبی بزرگ» در بخش خارج از مسابقه کن نمایش داده شد. این فیلم از جمعه پیش در ایالات متحده و کانادا اکران شد و در هفته اول به فروش بسیار خوب 51.1 میلیون دلار دست پیدا کرد.

 عوامل فیلم «گتسبی بزرگ»

هرچند عوامل فیلم «گتسبی بزرگ» روی فرش بسیار مورد استقبال قرار گرفتند، اما خود فیلم با واکنش متفاوت منتقدان روبرو شد، مسئله‌ای که واکنش باز لورمان کارگردان فیلم را به همراه داشت. او با اشاره به اینکه رمان اف. اسکات فیتزجرالد هم وقتی اولین بار سال 1925 منتشر شد، چندان مورد استقبال قرار نگرفت، گفت: «می‌دانستم این اتفاق می‌افتد. برای من فقط این مهم است که مردم بیایند و فیلم را ببینند. واقعا تحت تاثیر قرار می‌گیرم.»

لئوناردو دی‌کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو در «گتسبی بزرگ» نقش میلیونری مرموز به نام جی گتسبی را بازی می‌کند. دی‌کاپریو در نشست مطبوعاتی «گتسبی بزرگ» به این مسئله اشاره کرد که کمتر پیش آمده یک اقتباس سینمایی در گیشه‌های فروش موفق باشد.

لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و آمیتاب باچان

توبی مگوایر در «گتسبی بزرگ» نقش مردی جوان به نام نیک کاراوی (توبی مگوایر) را بازی می‌کند که سال 1922 از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب گذشته و سبک زندگی جی گتسبی همسایه خود می‌شود.

لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و آمیتاب باچان

لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر و آمیتاب باچان بازیگران فیلم «گتسبی بزرگ»‌ در مراسم فرش قرمز این فیلم در جشنواره کن.

استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی

استیون اسپیلبرگ فیلمساز آمریکایی رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره جشنواره فیلم کن است. او به همراه دیگر داوران این بخش شامل آنگ لی کارگردان تایوانی، کریستوف والتس بازیگر اتریشی،نیکول کیدمن بازیگر آمریکایی، کریستیان مونگیو کارگردان رومانیایی، لین رمزی کارگردان اسکاتلندی، نائومی کاواسه کارگردان ژاپنی، دانیل اوتوی بازیگر فرانسوی و ویدیا بالان ستاره هندی، برندگان جوایز امسال جشنواره کن را 26 مه (5 خرداد) معرفی خواهد کرد.

آنگ لی یکی از داوران بخش مسابقه اصلی

آنگ لی یکی از داوران بخش مسابقه اصلی است. این فیلمساز متولد تایوان پارسال در جوایز اسکار با فیلم «زندگی پی» برنده اسکار بهترین کارگردان شد. استیون اسپیلبرگ با فیلم «لینکلن» رقیب او در این بخش بود. لی چهارشنبه اسپیلبرگ را مورد تحسین قرار دارد و گفت: «او دوست خوب من است و برایم حکم یک قهرمان را دارد.» اسپیلبرگ هم درباره لی گفت: «ما خیلی وقت است همدیگر را می‌شناسیم و هیچ وقت رقیب هم نبوده‌ایم. ما همیشه همکار هم هستیم.»

کریستوف والتس بازیگر اتریشی

کریستوف والتس بازیگر اتریشی که برای فیلم‌های «لعنتی‌های بی‌آبرو» و «جانگو آزاد شده» دو بار برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده، یکی دیگر از داوران بخش مسابقه اصلی است. امسال 20 فیلم در این بخش بخت دریافت جایزه نخل طلا را دارند.

دانیل اوتوی بازیگر فرانسوی

دانیل اوتوی بازیگر فرانسوی به همراه همکارانش فیلم‌های بخش مسابقه اصلی را داوری می‌کنند. تازه‌ترین ساخته‌های رومن پولانسکی، برادران کوئن، استیون سودربرگ، جیم جارموش، پائولو سورنتینو و اصغر فرهادی از مطرح‌ترین فیلم‌های این بخش هستند.

ویدیا بالان بازیگر هندی

ویدیا بالان بازیگر هندی یکی دیگر از داوران بخش مسابقه اصلی است./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مراسم افتتاحیه فیلم "رخ دیوانه"در 33امین جشنواره فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عوامل فیلم فروشنده در مراسم فرش قرمز جشنواره کن (عکس)



ساعتی پیش عوامل فیلم فروشنده با حضور روی فرش قرمز جشتواره فیلم کن برای حضور در آخرین اکران این فیلم در کن به سالن نمایش رفتند. روز شنبه به وقت تهران نیز مراسم فوتوکال و نشست خبری این فیلم برگزار شده بود. مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن و معرفی برگزیدگان شصت و نهمین دوره این رویداد سینمایی شامگاه 2 خرداد به وقت محلی برگزار می شود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

عصر ایران