فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عکسی دیده نشده از پشت صحنه «شب‌های برره»



مهراب قاسم‌خانی عکسی دیده نشده از پشت صحنه سریال «شب‌های برره» را به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، این عکس را بابک برزویه به مناسبت تولد پیمان قاسم‌خانی منتشر کرده است.

مهراب قاسم‌خانی در کنار بازنشر این عکس نوشت : «امروز بابك جان برزویه به مناسبت تولد داداشمون این عكس رو از شبهاى برره گذاشته بود كه ندیده بودمش تا حالا. یادش بخیر چه دوره اى بود. خیلى كنار هم بهمون خوش میگذشت»

بابک برزویه عکاس، بازیگر و کارگردان سینما است که کار عکاسی مجموعه تلویزیونی «شب‌های برره» را برعهده داشت.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار فرهنگی و هنری - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه شب های برره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکسی قدیمی از پشت صحنه یک سریال جنجالی



عکسی قدیمی از پشت صحنه یک سریال جنجالی

«پاییز صحرا» با کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد سریالی است که اگرچه پخش آن در سال 1365 جنجالی شد اما راه را برای تولید مجموعه‌های مشابه تلویزیونی باز کرد.

به گزارش  خبرآنلاین، با پخش «پاییز صحرا» در سال 1365، برخی از مراکز و چهره های مذهبی به داستان، شخصیت‌ها و چهره‌پردازی بازیگران این سریال اعتراض کردند که با این نظر امام خمینی (ره) که «من در این فیلم نشانه‌هایی از خلاف عفت یا عوامل انحراف و تحریک نمی‌بینم» خیلی زود فروکش کرد.

این سریال داستان یک زوج متعلق به دو طبقه اجتماعی به نام‌های صحرا (شهلا میربختیاری) و ساسان (داریوش مؤدبیان) را بازگو می‌کند که ازدواجشان با دخالت‌های مادر ساسان (با بازی جمیله شیخی) و عوامل و مسائل دیگر رو به فروپاشی و طلاق می‌رود.

اگر چه بعد از کارگردانی این سریال، اسدالله نیک نژاد از ناملایمات رنجید و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت، اما «پاییز صحرا» آغازگر تولید و پخش مجموعه های ملودرام خانوادگی مشابه دیگری شد که بخش بزرگی از سریال‌های شبکه‌های تلویزیونی را به خود اختصاص دادند.

27 سال پس از پخش سریال «پاییز صحرا»، از چند ماه گذشته بار دیگر بحث بر سر این مجموعه تلویزیونی به دو دلیل بالا گرفته است؛ اول آن که اسدالله (اسی) نیک‌نژاد، کارگردان این سریال قدیمی با بازگشت به ایران ساخت فیلم سینمایی پر خرج «لاله» را با حمایت سازمان سینمایی آغاز کرده و دوم این که «پاییز صحرا» بهار امسال از شبکه «آی فیلم» پخش مجدد شده است.

از این رو مدتی است که شبکه‌های اجتماعی شاهد انتشار مطالب و صحبت‌های برخی از هنرمندان سریال «پاییز صحرا» شده که خاطرات سال‌های دور را زنده کرده است. از جمله در این عکس منتشر شده از پشت صحنه سریال «پاییز صحرا»، هنرمندانی دیده می‌شوند که برخی روی در نقاب خاک کشیده و دیگران با گذر ایام این روزها سیمایی متفاوت یافته‌اند. در این میان می‌توان تعدادی از این چهره های هنری را بازشناخت:

سریال جنجالی,تصاویرپشت صحنه سریال جنجالی,سریال پاییز صحرا

ردیف پشت از چپ: اسدالله نیک‌نژاد (کارگردان) / ابراهیم غفوری / جلال عالی فکر / زنده‌یاد مهرداد فخیمی (مدیر فیلمبرداری) / شهلا بهاری (منشی صحنه) / خانم شیرازی (گریمور) / زنده یاد جمیله شیخی (مادر ساسان) / خانم عبدالله زاده / جمشید مشایخی / آزیتا لاچینی / زنده‌یاد اسماعیل داورفر / داریوش مؤدبیان (ساسان) / نسرین پاک‌خو / آتیلا پسیانی (کودکی را در آغوش دارد)

ردیف دوم از چپ: خانم شیرزادی / محبوبه صدیق نیا / امیر نیک‌یار / مهران افراسیابی

ردیف جلو از چپ: حسن کریمی / حسین کریمی

علاوه بر آن که شناسایی تعدادی از چهره های حاضر در این عکس بعد از 27 سال کار سختی است، باید از دو بازیگر دیگر سریال «پاییز صحرا» که در این عکس حضور ندارند، یعنی شهلا میربختیاری که ایفاگر نقش صحرا بود و زنده‌یاد مهری ودادیان یاد کرد./خبرآنلاین