فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عناوین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد



 

 

 

عناوین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد

 

ستاد برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای، با شعار 'دهه فجر؛ پیشرفت و عدالت در پرتور همت مضاعف و كار مضاعف' مناسبت ها و عنوان های در نظر گرفته برای ایام الله دهه فجر در سال جاری را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، در این اطلاعیه سه شنبه 12 بهمن ماه به مناسبت ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی روز انقلاب اسلامی،‌ ولایت فقیه، امام خمینی (ره) و رهبری نامگذاری شده است.

در این اطلاعیه چهارشنبه - 13 بهمن ماه - روز رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با عنوان انقلاب اسلامی، پیامبر اعظم (ص)، وحدت و احیای ارزش های اسلامی نام گرفته است.

بر اساس این اطلاعیه روزهای 14 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت، 15 بهمن سالروز شهادت امام رضا (ع) با عنوان انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، انتظار فرج، 16 بهمن مصادف با اول ربیع الاول 1432 هجری قمری با عنوان انقلاب اسلامی، آزاد اندیشی، تعالی فرهنگ و تمدن اسلامی و 17 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و نهضت علمی نامگذاری شده است.

در این اطلاعیه همچنین 18 بهمن روز انقلاب اسلامی، استحكام خانواده، رسالت و منزلت زن، 19 بهمن روز نیروی هوایی، انقلاب اسلامی، آمادگی دفاعی، بسیج و نیروهای مسلح، 20 بهمن انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، محرومیت زدایی و عدالت اجتماعی نامیده شده است.

ستاد برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این اطلاعیه روز 21 بهمن ماه را با عنوان انقلاب اسلامی، بصیرت دینی، انسجام ملی و استكبار ستیزی و 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را با عنوان انقلاب اسلامی، استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی نامگذاری كرده است...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
دهه فجر انقلاب اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دهه فجر انقلاب اسلامی



دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فجر دهه ی فجر انقلابدهه فجر انقلاب اسلامی

دهه فجر،به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ یه ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد.

 

هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در ایام دهه فجر سازمان‌ها، ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می کنند.

در ایام دهه ی فجر،جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

 

در روز ۱۲ بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای آیت‌الله خمینی به ایران، در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه نواخته می‌شود. در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی کشورمان ثبت شده است، راهپیمایی عظیمی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

 

دهه فجر انقلاب اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری

دهه فجر انقلاب اسلامی -دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند.

 

دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه فجر باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

 

دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فجر دهه ی فجر انقلابعناوین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی

 

دهه فجر انقلاب اسلامی

عناوین ایام‌الله دهه فجر به این شرح است:

 

یک‌شنبه دوازدهم

انقلاب اسلامی، امام خمینی ره، ولایت فقیه و رهبری

دوشنبه سیزدهم

انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی

سه شنبه چهاردهم

انقلاب اسلامی، جوانان، هویت ملی، علم و فناوری

چهارشنبه پانزدهم

انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی

پنج‌شنبه شانزدهم

انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت

جمعه هفدهم

انقلاب اسلامی، ببیداری اسلامی، عدالت‌گستری و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)

شنبه هجدهم

انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی

یکشنبه نوزدهم

انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبار‌ستیزی و مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم

دوشنبه بیستم

انقلاب اسلامی، خودباوری، جامعه دینی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی

سه‌شنبه بیست و یکم

انقلاب اسلامی، اتحاد و عزم ملی، وحدت و انسجام امت اسلامی

 

عکسهای به یادماندنی از دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی 

دهه فجر, دهه فجر انقلاب اسلامی, دهه فجر انقلاب

دهه فجر, دهه فجر انقلاب اسلامی, دهه فجر انقلاب 

دهه فجر, دهه فجر انقلاب اسلامی, دهه فجر انقلاب

 

دهه فجر, دهه فجر انقلاب اسلامی, دهه فجر انقلاب 

دهه فجر, دهه فجر انقلاب اسلامی, دهه فجر انقلاب 

دهه فجر, دهه فجر انقلاب اسلامی, دهه فجر انقلاب