فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عملیات دک کردن کپک!


کتاب، ماجرایی از درون ذهن یک بچه است؛ بچه‌ای که می‌خواهد شرِ برادرش را سرِ خودش و خانواده کم کند که البته در این راه از فن‌آوری‌های روز هم استفاده می‌کند تا با یک عملیات پلیسی و ماجراجویانه، این کار را انجام دهد.

کتاب، ماجرایی از درون ذهن یک بچه است؛ بچه‌ای که می‌خواهد شرِ برادرش را سرِ خودش و خانواده کم کند که البته در این راه از فن‌آوری‌های روز هم استفاده می‌کند تا با یک عملیات پلیسی و ماجراجویانه، این کار را انجام دهد.

کتاب «عملیات دک کردن کپک» نوشته باربارا پارک را نشر ماهی با ترجمه‌ نازنین دیهیمی در 80 صفحه با قیمت 2 هزار تومان روانه بازار نشر کرد.
 
در یادداشت پشت جلد رمان می خوانیم: «اختلاف بین بچه‌های یک خانواده، قدمتی به قدمت خودِ انسان دارد. از همان اولین خانواده‌ بشر که روی زمین پا گذاشته، برادرها به جان هم افتاده‌اند و اولین تراژدی کره‌ زمین را بدست انسان‌ها شکل داده‌اند. حالا هم در قرن جدید، ماجرا چندان تفاوتی ندارد. «عملیات دک کردن کپک»، ماجرایی جذاب از درون ذهن یک بچه است.

 بچه‌ای که می‌خواهد شرِ برادرش را سرِ خودش و خانواده کم کند. او از فن‌آوری‌های روز (آگهی در روزنامه، رایانه و نامه‌نگاری) استفاده می‌کند تا با یک عملیات پلیسی و ماجراجویانه، شرِ برادرش را کم کند اما...
 


 


ویدیو مرتبط :
پول کپک زده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات آزادی گروگان ۲۰۰ میلیونی



 

 

 

اقدام به موقع ماموران پلیس در استان های آذربایجان شرقی و زنجان، موجب آزادی گروگان۲۰۰ میلیون تومانی شد.



سرهنگ صمد فرامرزی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آدم ربایانی که ضمن گروگان گیری قصد اخاذی ۲۰۰ میلیون تومانی را داشتند با هوشیاری و سرعت عمل پلیس ناکام شدند.

 


وی افزود: مأموران پلیس آگاهی هفته گذشته از ربوده شدن شخصی بنام "ح-ق" ساکن شهرستان مراغه اطلاع حاصل کرد که به علت حساسیت موضوع سریعاًً اکیپی ویژه جهت بررسی موضوع به شهرستان بناب اعزام و پس از تحقیقات محسوس و نامحسوس با همکاری پلیس آگاهی بناب وارد عمل شدند.

 


وی در ادامه گفت: آدم ربایان ضمن تماس با خانواده ربوده شده درخواست ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد کرده بودند که مأمورین با شیوه های خاص پلیسی، تعقیب و مراقبت لازم را در دستور کار قرار دادند.



سرهنگ فرامرزی در ادامه افزود: در تحقیقات تخصصی معلوم شد که آدم ربایان در شهر زنجان هستند بر همین اساس با تلاش مأموران و بکارگیری شگردها و شیوه های خاص پلیسی سرانجام گروگان "ح-ق" در زنجان از چنگ آدم ربایان آزاد شد.



به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه تحقیقات مشاهده شد که بدن این فرد بر اثر شکنجه ربایندگان زخمی وکبود شده و به دلیل ترس زیاد از گروگان گیران قادر به حرف زدن نبود که پس از مدتی متقاعد گردید و لب به سخن گشود.

 


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: از اظهارات فرد ربوده شده مشخص شد ربایندگان چهار نفر بودند که هویت آنها توسط پلیس آگاهی شناسایی گردید.



فرامرزی تصریح کرد: گروگان آزاد شده در تحقیقات گفت که اختلاف من با آدم ربایان مربوط به ماجرای عتیقه است که به سال ۸۱ بازمی گردد و بنده به اتفاق دو نفر از متهمین به یک روستا رفته بودیم تا اشیاء عتیقه را پیدا کنیم که پس از مراجعت به محل خبری از عتیقه نبود و حالا آنها فکر می کنند من عتیقه را سرقت کردم و از من چهارمیلیارد تومان می خواستند.



به گفته وی، آنها این گروگانگیر را پنج روز شکنجه کردند تا اینکه از جریان حضور مأمورین در زنجان آگاه شده و با اخذ ۸۰ میلیون تومان سفته و اقرارنامه عتیقه به زور انگشت وی را به زیر کاغذ زدند.