فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

علی نصیریان: به جای تقلید از دیگران باید خودمان باشیم / همیشه و هرجا در خدمت تئا‌تر هستم



اخبار فرهنگی - علی نصیریان: به جای تقلید از دیگران باید خودمان باشیم / همیشه و هرجا در خدمت تئا‌تر هستم

علی نصیریان که این روز‌ها در نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» نقش‌آفرینی می‌کند، می‌گوید که تئا‌تر ایران باید زبان مردم باشد.

 اخبار,اخبار فرهنگی,علی نصیریان,گفتگو با علی نصیریان

علی نصیریان که این روز‌ها در نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» نقش‌آفرینی می‌کند، می‌گوید که تئا‌تر ایران باید زبان مردم باشد.

 این بازیگر پیشکسوت که دهه‌های 30 و 40 خورشیدی نمایشنامه‌های موفقی از جمله «بلبل سرگشته»، «بنگاه تئاترال» و «لونه شغال» را هم به نگارش درآورده است، تاکید می‌کند: «من خیلی به تئا‌تر ایرانی علاقه دارم و معتقد هستم نمایشنامه‌های ما باید به جای تقلید از دیگران، از خودمان بگویند و روابط انسانی و اجتماعی مردم کشورمان را بازتاب دهند.»

 نصیریان ادامه می‌دهد: «ما در تئا‌تر باید زبان مردم عامه باشیم و از درد‌ها، رنج‌ها، شادی‌ها، مشکلات، دغدغه‌ها و آرزوهای آنان بگوییم و در یک کلام آیینه خودمان باشیم.»

این هنرمند با سابقه تئا‌تر، تلویزیون و سینما در باره حضورش در نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» با کارگردانی هادی مرزبان که این روز‌ها در تالار وحدت روی صحنه است، توضیح می‌دهد: «وقتی از طرف آقای مرزبان پیشنهاد شد در این نمایش بازی کنم، گفتم که پس از خواندن متن پاسخ خواهم داد که وقتی نمایشنامه را مطالعه کردم، از آن خیلی خوشم آمد و جواب مثبت دادم. من چون داستان‌های صادق هدایت را خیلی دوست دارم و متن «تانگوی تخم مرغ داغ» هم به زبان هدایت نزدیک است، کار را پذیرفتم.»

  اخبار,اخبار فرهنگی,علی نصیریان,گفتگو با علی نصیریان


او با اشاره به اینکه نمایشنامه «تانگوی تخم مرغ داغ» به نویسندگی اکبر رادی از نظر موضوعی، شخصیت‌پردازی و زبان کار خیلی خوبی است، می‌افزاید: «زنده یاد رادی از نویسندگان خوب دهه 40 بود که من‌‌ همان زمان یکی از نمایشنامه‌هایش به نام «افول» را با بازی عزت الله انتظامی، آذر فخر، محمد علی کشاورز، فخری خوروش، مهین شهابی، آهو خردمند، اسماعیل داور فر، اسماعیل محرابی، عصمت صفوی و... در تالار سنگلج روی صحنه بردم که کار موفقی هم بود.»

علی نصیریان در باره اجرای نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» در تالار وحدت هم می‌گوید: «گروه هنری و بازیگران خوبی در این کار دور هم جمع شده‌اند و در مجموع از لحاظ ریتم، بازی و کارگردانی یک اجرای نسبتاٌ گرم ایرانی شکل گرفته و موفق به جلب تماشاگران هم شده است.»

در ادامه، این بازیگر پیشکسوت در واکنش به پرسش ما در ارتباط با ریاستش بر جشنواره تئا‌تر شهر پاسخ می‌دهد: «من را دعوت کردند تا در جلسه‌ای حاضر شوم تا در باره این جشنواره صحبت و همفکری کنیم. بعد گفتند رییس و دبیر جشنواره باید انتخاب شوند که از من خواستند قبول مسوولیت کنم. وقتی من توضیح دادم توان چنین کاری را ندارم، گفتند ریاست جشنواره فعالیت خاصی ندارد و بیشتر نیازمند حضور در شورا‌ها و همفکری با برگزار کنندگان است.»

 علی نصیریان ادامه می‌دهد: «چون من تئا‌تر را دوست دارم و همیشه و هرجا در خدمت آن خواهم بود، گفتم اگر اسم، قدم یا قلم من کمکی به این جشنواره می‌کند، دریغ نخواهم کرد. برای همین پذیرفتم رییس جشنواره تئا‌تر شهر باشم و در این عرصه به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کمک کنم.»

 سومین جشنواره تئا‌تر شهر به ریاست علی نصیریان و دبیری شهرام کرمی، مهر 1393 در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,علی نصیریان,گفتگو با علی نصیریان

   

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
قسمت دوم گفتگوی مفصل نوروزی با علی نصیریان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگو با علی نصیریان، مرد هزار نقش سینما


نسل جدید با پارامترهای امروزی می‌گوید خب شما دیوانه بوده‌اید!