فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

علی لهراسبی: «یاس» نامبروان رپرهاست



علی لهراسبی درباره حضور «یاس» در کنسرت قبلی خود گفت: یاسر دوست خیلی خوب من است و یکی از سوپراستارهای دوست داشتنی ایران است. فاکتور دوستی من و او را کنار بگذارید، به کار او اعتقاد دارم و یاس در بین رپرها نفر اول است.

 چندی پیش انتشار یک قطعه بی کیفیت با صدای زنده یاد «مرتضی پاشایی» به نام «بارون» جنجال ساز شد. صفحه این خواننده فقید در اینستاگرامی که توسط برادرش اداره می شود بلافاصله بیانیه ای منتشر و اعلام کرد که نسخه اصلی این کار با صدای «علی لهراسبی» تولید شده است.

اخبار,اخبار فرهنگی,علی لهراسبی

این قطعه شش و هشت چندی پیش منتشر شد اما لهراسبی در برابر حواشی موجود و انتقاد برخی مخاطبانش مبنی بر اینکه سهل انگاری او باعث لو رفتن ماکت شده سکوت کرد.

از سوی دیگر او روز 16 اردیبهشت در سالن میلاد نمایشگاه روی صحنه خواهد رفت و احتمالا این یکی از آخرین اجراهای زنده او در تهران تا پیش از انتشار آلبوم جدیدش باشد. این موضوعات و همچنین اطلاع از جزییات آلبوم جدید علی لهراسبی بهانه ای بود تا دقایقی را با او گپ بزنیم و این خواننده اظهارنظر جالبی هم درباره «یاس» داشت. رپری که در کنسرت قبلی لهراسبی به عنوان مهمان ویژه حضور پیدا کرده بود.

 

خواننده آلبوم «روبات» درباره کنسرت خود گفت: «حدود نیمی از کنداکتور واین برنامه با اجرایی که اسفند سال گذشته در سالن وزارت کشور داشتیم تفاوت دارد. آنقدر تعداد آهنگ ها زیاد است که انتخاب برای خود ما هم دشوار می شود. آثار خاطره انگیزی نظیر «عبور شیشه ای»، «تنها نرو»، «دلواپسی» و تیتراژهای سریال ها و تمامی تک قطعاتی که طی ماه های اخیر منتشر کرده ایم را در کنداکتور خواهیم داشت.

خوشبختانه همه این تک قطعات نظیر «من به تو حق می دم»، «ساعت 8»، «بنویس»، «رهایی» و تیتراژ سریال «همه چیز آنجاست» و ... هم جواب داد و مردم هم دوست داشتند. بخش آنپلاگد داریم که در این قسمت هم چند قطعه را فقط با گیتار می خوانم. نوازندگان سولیست هم داریم که در شب کنسرت روی صحنه حاضر می شوند و آنها را معرفی خواهیم کرد. فکر می کنم برنامه مدون و خوبی باشد. هر چند کنسرت قبلی با وجود مشکلات صدا و نور که داشتیم، مورد توجه قرار گرفت و مخاطبان، اجرای گروه ما را دوست داشتند. کنسرت پیش رو هم قطعا از برنامه قبلی بهتر می شود.»

این خواننده درباره حضور «یاس»، خواننده پرطرفدار رپ، در کنسرت قبلی خود افزود: «یاسر دوست خیلی خوب من است و یکی از سوپراستارهای دوست داشتنی ایران است. فاکتور دوستی من و او را کنار بگذارید، به کار او اعتقاد دارم و یاس در بین رپرها نفر اول است. تنها دلیل حضور او در کنسرت قبلی هم، همین دوستی بین ما بود و هر زمان که یاسر کنسرت برگزار کند، من اولین نفری هستم که به برنامه او می روم.» 

اخبار,اخبار فرهنگی,علی لهراسبی

 

انتشار ماکت قطعه «من به تو حق می دم» با صدای زنده یاد «مرتضی پاشایی» در فضای مجازی موضوع دیگری بود که علی لهراسبی در این گفتگو به تشریح آن پرداخت: «واقعا نمی دانم دلیل انتشار این قطعه چه بود. من که اتود و ماکت موسیقی خودم را منتشر نمی کنم و بچه های نزدیک هم همیشه از کارها مراقبت می کنند. ما هم شوک شدیم و تعجب کردیم. «مهرزاد امیرخانی» به عنوان اولین نفر خبر داد و بسیار هم ناراحت بود.

مرتضی پاشایی این موسقی و آثار دیگری که از او دارم را فقط برای من ساخته بود. اینگونه نبود که او ابتدا این آثار را بسازد و بعدا آنها را به من واگذار کند. قرار بود این قطعه در آلبوم قبلی باشد و تصمیم گرفتیم که آن را به شکل تک قطعه ارائه کنیم. به هر حال خدا را شکر می کنم که مردم این کار را دوست داشتند و من هم سعی کردم حق مطلب را ادا کنم.

«بهروز علیاری» هم سنگ تمام گذاشت زیرا این کار ترانه فوق العاده ای دارد و احساس بی نظیر مرتضی در آن هست. یادم هست زمانی که مرتضی اتود این کار را ساخت، گفت: اولین بار که این قطعه را گوش می دهی شاید به نظرت اتفاق عجیبی نباشد ولی من یک چیزی در این آهنگ می بینم که مردم دوست خواهند داشت و موفق می شود.» 

اخبار,اخبار فرهنگی,علی لهراسبی

 لهراسبی عوامل آلبوم جدیدش را هم اینگونه معرفی کرد: «مشغول کار بر روی آلبوم جدید هستیم و تکلیف اغلب قطعات مشخص شده است. «بهروز صفاریان» در بخش تنظیم و نظارت کمک زیادی خواهد کرد. «فواد غفاری» در این آلبوم، موسیقی دارد و آرین بهاری و علی رهبری از گروه «پازل بند» هم نقش مهمی در تنظیم ها ایفا خواهند کرد. به احتمال زیاد از «علیرضا افکاری» عزیز هم موسیقی در این مجموعه داشته باشیم.

مهرزاد امیرخانی نقش بسزایی در آلبوم دارد. همچنین خانم ها «مونا برزویی»، «زهرا عاملی» و «حدیث دهقان» هم در بخش ترانه ها حضور دارند. درباره زمان انتشار هم باید بگویم که تابستان را برای این امر مد نظر داریم اما الان خیلی درگیر کنسرت ها هستم. یک مدت در زمینه اجرای زنده تنبلی کردم ولی از الان دیگر به شکل جدی فعالیت های خودم را آغاز کرده ام.

دهم اردیبهشت در ساری برنامه داریم و شانزدهم برای کنسرت به تهران بازمی کردیم. شهرستان های اهر، اردبیل و تبریز را در تور کنسرت ها خواهیم داشت. همچنین برای اجرای برنامه به اروپا سفر می کنم و سپس تور کحنسرت های آمریکا را دارم. در این بین هم باید آلبوم تمام شود و امیدوارم که موفق شوم.»

او انتقادی هم از برخی طرفدارانش داشت و گفت: «بعضی از مخاطبان دوست دارند که من خودم را تکرار کنم. اگر این کار را انجام دهم اتفاقا جواب هم می گیرم ولی از نظر خودم قابل قبول نیست. تفکر من در موسیقی، بیزینس نیست و دوست دارم تجربه های جدید داشته باشم. یک سبکی که باید می خواندم را دیگر خوانده ام.  

اخبار,اخبار فرهنگی,علی لهراسبی

اینکه بخواهم آن سبک را بارها بخوانم و تکرار کنم از دید مخاطب خوب است و در کنسرت ها هم شاید جواب بگیرم ولی باید عوض بشوم. اگر پنج قطعه دیگر شبیه «فاصله ها» هم می خواندم باور کنید که همه آنها موفق می شد و جواب می داد اما پس تغییر و حرکت به جلو چه می شود؟ باید مدل ها و فضاهای جدید را برای پیشرفت تجربه کرد. ببینید من نمی خواهم به خواسته بازار نزدیک شوم بلکه می خواهم خودم را به موسیقی روز نزدیک کنم. در آلبوم «تصمیم» قطعاتی به سبک و سیاق کارهای قبلی خودم بود ولی تنظیم کننده ای مثل «محمد ناهیدی» وارد کار شد.

محمد یک تنظیم کننده خیلی به روز است و ریتمیک های خوبی هم تنظیم می کند. صداها و تنظیم هایی که در کل آن مجموعه استفاده کردیم به روز بود. در آلبوم «روبات» با «مرتضی پاشایی» عزیز همکاری کردم که سبک او نسبت به بقیه جدیدتر بود. یا به عنوان مثال با «بهروز علیاری» در سبکی که تاکنون نخوانده بودم کار کردم.

در این آلبوم جدید هم در حال تجربه فضای مدرن تری هستم. نمی گویم که از گذشته خودم و آن مهر و امضایی که دارم فاصله می گیرم ولی به کمک بهروز صفاریان داریم یک مدل دیگر می شویم و امیدوارم که مورد پسند مردم واقع شود.»

 

اخبار فرهنگی - هفته نامه تماشاگران امروز


ویدیو مرتبط :
علی لهراسبی: کاش«یاس» مجوز بگیرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به دنبال ممنوع الکاری؛ علی لهراسبی مشکلاتش را حل می‌کند



  ,علی لهراسبی,ممنوع‌الکاری علی لهراسبی

 

به دنبال ممنوع الکاری؛

علی لهراسبی مشکلاتش را حل می‌کند

موسیقی ما- لی‌لا رضایی: علی لهراسبی که بنا به دلایلی روزهای ممنوع‌الکاری خود را پشت سر می‌گذارد، با وجودی که تا این لحظه موفق به حل مشکل ممنوع الکاری نشده، قول مساعد داد که در جهت رفع تمامی موانع که منجر به ممنوع الکاری وی شده، گام بردارد.

این خواننده در این باره به خبرنگار سایت موسیقی ما گفت: «تمام تلاش خود را برای رفع این ممنوع الکاری می‌کنم و می‌دانم که حتما حل شدنی است و راه‌هایی وجود دارد که می‌توانم به کمک آن‌ها آلبوم‌های خود را مجددا به صورت مجاز و زیر چتر قوانین منتشر و به دست علاقه مندان برسانم. »

 

وی در خصوص کارهای آینده نزدیک خود گفت: «فعلا آلبومی در دست تهیه دارم که بعد از اینکه موفق به حل مشکل ممنوع الکاری خود شدم، به انتشار آلبوم جدید خود اقدام خواهم کرد. کنسرت‌هایی نیز برای اجرا در نظر گرفته‌ام که برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ام. همچنین در زمینه موسیقی تیتراژ نیز صحبت‌هایی داشته‌ام که هنوز در مورد آنها تصمیم قطعی و نهایی نگرفته‌ام. »

 

لهراسبی که خود یکی از گزینه‌های پاسخگوی نظر‌سنجی پایان سال سایت موسیقی ما در سال ۱۳۹۰ بود، در مورد نظر سنجی‌های اینچنینی گفت: «سعی می‌کنم به نظرسنجی‌های رایج اهمیت ندهم. چون خیلی اعتبار نداشته و نمی‌شود روی آن‌ها حساب کرد. معمولا هر کس به همکار، دوست و آشنای خود رای می‌دهد. اگر این آمار واقعی بود و همه از روی اصول و حساب و کتاب نظر خود را ارائه می‌کردند، حتما از آن‌ها استفاده می‌کردم. این در حالی است که اصلا برایم ارزش قانونی و اخلاقی ندارند. »

 

لهراسبی همیشه یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌ها در زمینه مافیا در عرصه خوانندگی تیتراژ بوده و مورد تهاجم مخالفان خود و نیز انتقاد اهالی موسیقی واقع شده است./موسیقی ما