فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عشق تعطیل نیست، تعطیل شد!



اخبار فرهنگی - عشق تعطیل نیست، تعطیل شد!

ساخت سریال «عشق تعطیل نیست»، بیژن بیرنگ برای شبکه نمایش خانگی، چرا متوقف شده؟ چطور آن را جمع می کنند؟

  تصویربرداری سریال «عشق تعطیل نیست» از حدود دو هفته پیش دچار تعطیلی شده است. سریالی که در ابتدا بسیار پر سروصدا ظاهر شد و می خواست رکوردهای فروش در شبکه نمایش خانگی را جابجا کند، این روزها در کما به سر می برد.

قرار بود دی وی دی های این سریال از ابتدای دی ماه وارد شبکه نمایش خانگی شود. بعدها 15 دی ماه به عنوان تاریخ جدید اعلام شد اما در این تاریخ هم سریال بدقولی کرد و به بازار نیامد. فعلا عوامل مشغول کار نیستند و در خانه استراحت می کنند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال عشق تعطیل نیست

 
تهیه کنندگان سریال اظهار امیدواری می کنند که پروژه دوباره از اواخر دی ماه کلید بخورد ولی شنیده ها حاکی از آن است که ساخت قسمت های باقیمانده به همین راحتی امکانپذیر نیست و کارگردان و بازیگران موانع زیادی پیش رو دارند.

برای سریال «عشق تعطیل نیست» دکور عظیمی در شهرک غزالی برپا کرده اند که الان تعطیل شده است. در این دکور مغازه و نمایشگاه و کوچه و خیابان طراحی شده بود.

فقط تا قسمت ششم
یک منبع آگاه که نمی خواهد نامش فاش شود به خبرنگار تماشاگران امروز می گوید: «این سریال به چند دلیل متوقف شده است. یکی باردار بودن یکی از بازیگران که دیگر نمی تواند در نقش قدیمی اش جلوی دوربین برود و دیگری آماده نبودن فیلمنامه. از ابتدا 3 قسمت از فیلمنامه آماده بود که می خواستند با آن 26 قسمت را بسازند. بعد از چند ماه در مجموع 6 قسمت از فیلمنامه نوشته شده است. کار به خاطر کامل نبودن قصه و فیلمنامه به کندی جلو رفت و در نهایت هم متوقف شد.»

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال عشق تعطیل نیست

 
او ادامه می دهد: «به بازیگران گفه اند کار تعطیل شده و شمات می توانید به خانه هایتان بروید. اگر بخواهیم سریال را ادامه بدهیم خبرتان می کنیم. شما جزو گزینه های اولتی دار ما هستید و احتمال دارد که در سری جدید سراغ تان بیاییم. حتی به برخی از عوامل گفته اند در این مدت اگر کار جدیدی به شما پیشنهاد شد، قبول کنید.»

این وضعیت درست مثل موقعیت بازیکنان فوتبال است که از یک تیم رضایتنامه می گیرند تا به تیم دیگری بروند. با این حساب سریالی که باید 26 قسمت قصه داشته باشد احتمالا در قسمت ششم به پایان می رسد. فعلا گروه تهییه کنندگان به دنبال توزیع 6 قسمت اول هستند تا پول شان را برگردانند. در قسمت ششم داستان به پایان نمی رسد و شما منتظر بخش هفتم می مانید اما دی وی دی دیگری برای توزیع وجود ندارد.

اینطور که به نظر می رسد سازندگان تا عید نوروز دی وی دی های آماده شده را توزیع می کنند و بعد یا پخش قسمت های بعدی را ادامه می دهند یا منتشر می مانند تا ماجرا فراموش شود، مثل اتفاقی که برای قلب یخی و قهوه تلخ افتاد.

جدیدترین ساخته بیژن بیرنگ به چند دلیل اثر مهمی محسوب می شود. یکی اینکه برای آن هزینه زیادی صرف شده و سرمایه گذاران توانسته اند گران ترین بازیگران همچون محمدرضا گلزار، مهناز افشار، علیرضا خمسه و بهنوش بختیاری را جذب کنند. قرار گرفتن زوج گلزار و افشار در کنار یکدیگر خاطره فیلم پرفروش آتش بس را در اذهان زنده می کند که همین عامل می تواند به فروش خوب سریال کمک کند.

ساخت سوله ای با وسعت 2800 متر مربع در شهرک سینمایی دیگر اقدامی است که این سریال را از پروژه های مشابه متمایز می کند. بیژن بیرنگ که سریال «همسران» را در کارنامه دارد فضای کار جدیدش را به آن سریال شبیه دانسته است.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال عشق تعطیل نیست


فیلمنامه بی فیلمنامه
در حالی که اخبار مربوط به نصفه کاره ماندن سریال قوت گرفته، احسان ظلی پور، مسئول روابط عمومی سریال «عشق تعطیل نیست» این اخبار را بی اساس می خواند و می گوید: «بازیگران تا یک هفته دیگر سر کار برمی گردند. فعلا کار به خاطر بازنویسی فیلمنامه متوقف شده است. محمدرضا شهبازی و بیژن بیرنگ در این کار با هم شریکند و باید سریال را تا انتها بسازند تا پول شان را برگردانند. قرار است قسمت هفتم به بعد فیلمنامه بازنویسی شود و برخی قسمت ها را هم دوباره تصویربرداری کنند. ما تا چند روز دیگر تبلیغات بیلبوردی سریال را هم شروع خواهیم کرد.»

داستان فضای سریال شباهته زیادی به «همسران» دارد. محمدرضا گلزار و مهناز افشار زوجی هستند که تازه ازدواج کرده اند. شهرام حقیقت دوست و بهنوش بختیاری همسایه دیوار به دیوار این زوج هستند. زوج جوان هر بار به مشکلی برمی خورند و همه همسایه ها و مردم محله برای حل مسئله اینها جمع می شوند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال عشق تعطیل نیست

 
خلاصه داستان «عشق تعطیل نیست» از روی سریال خارتجی «دارما و گِرِگ» کپی برداری شده است. دکور سریال هم شباهت زیادی به دکور «فرندز» دارد. گذر زمان سرنوشت این سریال را مشخص خواهد کرد. جالب است که هنوز خود عوامل هم نمی دانند قصه چه سرانجامی خواهد داشت و در چند قسمت به پایان می رسد. آیا وزارت ارشاد نمی تواند هنگام صدور پروانه نمایش، بسته کامل دی وی دی های یک سریال را تحویل بگیرد و خیال مردم را بابت تکمیل بودن پروژه راحت کند؟

اخبار فرهنگی - هفته نامه تماشاگران امروز

 


ویدیو مرتبط :
بهنوش بختیاری: نفهمیدم چرا عشق تعطیل نیست، تعطیل شد؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهنوش بختیاری، مهناز افشار و محمدرضا گلزار در مجموعه‌ای خانوادگی/«عشق تعطیل نیست»در هوای «خانه سبز» + تصاویر



اخبار فرهنگی - بهنوش بختیاری، مهناز افشار و محمدرضا گلزار در مجموعه‌ای خانوادگی/«عشق تعطیل نیست»در هوای «خانه سبز»

تصویربرداری پنج قسمت از سریال «عشق تعطیل نیست» به کارگردانی بیژن بیرنگ به پایان رسید. 

به گزارش خبرآنلاین، تاکنون پنج قسمت از این مجموعه که برای پخش از شبکه نمایش خانگی آماده می‌شود جلوی دوربین رفته و همزمان مراحل تدوین و ساخت موسیقی نیز در حال انجام است.

طبق برنامه‌ریزی قبلی پخش «عشق تعطیل نیست» از نیمه اول دی ماه آغاز می‌شود. گروه تصویربرداری همچنان در شهرک سینمایی مشغول کارند. این سریال حال و هوایی متفاوت از طنز و مسائل اجتماعی که به صورت مرسوم در سریال‌های شبکه نمایش خانگی پیش از این پرداخته شده، دارد. انتظار می‌رود این کار همچون سریال‌های خاطره‌انگیز بیرنگ مثل «خانه سبز» و «همسران» با استقبال مخاطبان روبرو شود.

محمد رضا گلزار، مهناز افشار، علیرضا خمسه، شهرام حقیقت‌دوست، بهنوش بختیاری، زانیار خسروی، مهرانه مهین‌ترابی، مائده طهماسبی، بهرام شاه محمدلو، حدیث میرامینی و رضا ناجی بازیگران این سریال هستند.

این سریال داستان رها (محمدرضا گلزار) و نفس (مهناز افشار) زوجی جوان است که در آستانه هفتمین سالگرد ازدواجشان با اتفاقاتی روبرو می‌شوند که زندگی خود و اطرافیان‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. محمدرضا شهبازی و بیژن بیرنگ تهیه کنندگی این مجموعه را برعهده دارند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهنوش بختیاری

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهنوش بختیاری

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهنوش بختیاری

 

اخبار,اخبار فرهنگی ,بهنوش بختیاری

اخبار فرهنگی - خبرآنلاین