فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عرضه فیلم توقیفی در شبکه خانگی+شرح سکانسهای حذف شده



زندگی خصوصی,فیلم زندگی خصوصی

عرضه فیلم توقیفی در شبکه خانگی+شرح سکانسهای حذف شده

"«زندگی خصوصی» با تیراژی حدودا 600 هزار نسخه و البته با یک سری ممیزی نسبت به نسخه اصلی از صبح دیروز در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

به گزارش شبکه ایران فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» به کارگردانی حسین فرح بخش که با عنوان «خصوصی» نوروز سال گذشته روی پرده سینماها رفته بود اما مدتی بعد از اکران و به دلیل فشار گروههای خودسر از پرده پایین کشیده و عملا توقیف شده بود به تازگی به شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

نکته جالب درباره این عرضه آن است که فیلم با همان نام اصلی خود «زندگی خصوصی» و نه نامی که با آن روی پرده رفته بود «خصوصی» مجوز گرفته است و به جز فیلم حدودا چهل دقیقه ای پشت صحنه کار هم در دی.وی.دی مجاز فیلم وجود دارد.

هرچند سال قبل و مدتی بعد از توقیف این فیلم نسخه غیرمجاز آن به بازار زیرزمینی عرضه شد اما با این حال نسخه مجاز «زندگی خصوصی» با تیراژی حدودا 600 هزار نسخه در شبکه خانگی توزیع شده است و استقبال از آن در ویدیوکلوبها نسبتا خوب بوده است.

نسخه ویدیویی «زندگی خصوصی» دارای یک سری نمای ممیزی شده نسبت به نسخه اصلی است که مهمترین این ممیزیها هم مربوط است به نماهای حضور کاراکتر اصلی فیلم «ابراهیم کیانی»(با بازی فرهاد اصلانی) در مهمانی بزرگی که «حاج حسین صفاریان»(با بازی آتیلا پسیانی) در آن حضور دارد.

در این بخش از فیلم نماهایی که در آن کیانی خطاب به صفاریان می گوید:«خدا را شکر که تا در نظام دوستانی مثل شما هستند نیازی به دشمن نیست...در ضمن رفیق تان که جزو تحریریه بود و سالها قلم می زد وقتی رفت و وزیر شد خداوکیلی کاری به جز شخم زدن فرهنگ این مملکت کرد؟» کاملا حذف شده است.

دومین نمای حذف شده مربوط به حضور کیانی در خانه «پریسا زند»(با بازی هانیه توسلی) است که در آنجا وقتی صحبت از ازدواج موقت به میان می آید این جمله پریسا خطاب به کیانی که «این موقع شب عاقد از کجا پیدا کنیم؟» حذف شده است.دو نمای بیرونی که خاموش شدن چراغ خانه «پریسا» را نشان می دهد سومین و چهارمین حذفیات فیلم هستند.

پنجمین مورد حذفی هم به صحبت تلفنی کیانی با همسرش «فروغ»(با بازی لعیا زنگنه) بازمی گردد در اولین صبح بعد از حضورش در خانه «پریسا».

این نماها هرچند به طور کامل حذف شده اند اما تمامی آنها در فیلم پشت صحنه کار وجود دارند و البته به جز آن بازدید یک سری از بازیگران سینمای ایران از بهرام رادان و پژمان بازغی گرفته تا سیروس ابراهیم زاده از پشت صحنه فیلم هم در بخش پشت صحنه گنجانده شده است. حضور سیدضیاء هاشمی رییس شورای صنفی نمایش و مرتضی شایسته مدیرعامل هدایت فیلم در پشت صحنه «زندگی خصوصی» از دیگر نماهای موجود در فیلم پشت صحنه است.

تصویربردار فیلم پشت صحنه انوشیروان نعیمی بوده که این روزها به عنوان تهیه کننده «یکی برای همه» را روی پرده دارد.

عرضه «زندگی خصوصی» در شبکه خانگی بدون اعلام قبلی و همزمان با هیاهوی انتخاباتی موجود در جامعه بیش از هر چیز هوش بالای فرح بخش را می رساند.

صددرصد که اگر فیلم فقط یک ماه زودتر منتشر می شد بعید نبود به سرنوشت نسخه ویدیویی «گشت ارشاد» دچار شود که چند روز بعد از توزیع و با فشار گروههای تندرو، کاملا از شبکه خانگی جمع آوری شد اما این روزها گروههای تندروی افراطی آن قدر درگیریهای سیاسی دارند که به توزیع این فیلم در شبکه خانگی توجهی نشان ندهند./شبکه ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
سکانسهای تماشایی افسانه خورشید و ماه -دوبله شبکه سوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عرضه گسترده فیلم توقیفی در شبکه نمایش خانگی+عکس



عرضه گسترده فیلم توقیفی در شبکه نمایش خانگی+عکس

در امتداد اوضاع عجیب و غریب حاکم بر سینمای ایران که از نوروز و با توقیف دو فیلم مجوزدار آغاز شده بود، حالا یکی از این دو فیلم که «گشت ارشاد» است در تیراژ گسترده از سوی موسسه تصویرگستر پاسارگاد به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

به گزارش شبکه ایران در امتداد اوضاع عجیب و غریب حاکم بر سینمای ایران که از نوروز و با توقیف دو فیلم مجوزدار آغاز شده بود، حالا یکی از این دو فیلم که «گشت ارشاد» است در تیراژ گسترده از سوی موسسه تصویرگستر پاسارگاد به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. «گشت ارشاد» به هنگام اکران رسمی خود در نوروز و به دلیل فشارهای بی اساس حوزه هنری نتوانست بیشتر از سه هفته روی پرده بماند و جالب اینکه در همین مدت کوتاه اکران که فقط در تهران و البته از هفته دوم منهای سینماهای حوزه صورت پذیرفته بود، توانست رقم فروش یک میلیارد را رد کند.

نسخه عرضه شده «گشت ارشاد» به شبکه خانگی به جز اصل فیلم حاوی هفت دقیقه نمای حذف شده فیلم است؛ البته این نماها، نماهای سانسور شده فیلم نیستند بلکه شامل سکانسهایی میشوند که سهیلی خود به دلیل طولانی شدن فیلم، آنها را از فیلم کنار گذاشته بود. یکی از بهترین سکانسهای حذف شده مربوط به صحنه ای است که ناصر گیتی جاه در حال تهدید نزول خوری است که قصد تملک خانه وی را دارد!

اصلی ترین نمای سانسور شده «گشت ارشاد» نسبت به نسخه اصلی آن هم عبارتست از سکانس مربوط به فاش شدن فقر مالی دختر جوانی(با بازی سحر قریشی) که یکی از کاراکترهای اصلی فیلم(با بازی پولاد کیمیایی) عاشق وی شده است. جالب اینکه در این سکانس پدر دختر جوان را در قامت راننده وانتی می بینیم که به خرمافروشی مشغول بوده و البته محصول خود را انرژی هسته ای(!) قلمداد می کند. تصویر روی جلد دی.وی.دی «گشت ارشاد» هم دقیقا طرح همان پوستر اصلی فیلم است یعنی پوستری که در ابتدای اکران فیلم به دلیل شلوارک به پا داشتن دو بازیگر فیلم، برای شرکت پخش کننده دردسرهایی را ایجاد کرده و باعث شده بود بعد از یکی دو روز طرح پوستر تغییر کند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سعید سهیلی که خود تهیه کننده این فیلم بوده و به واسطه توقیف آن به لحاظ مالی متضرر شد در یادداشتی که بر روی جلد دی.وی.دی این فیلم آمده نوشته است:«در مورد گشت ارشاد هیچ نباید گفت، تنها و تنها باید نشست و آن را تماشا کرد، چند ماه منتظر پروانه ساخت آن بودم مهم نیست، برای ساخت آن چه سختیها کشیدم، مهم نیست، در زمان اکران آن چه ناملایمتی ها دیدم، مهم نیست، فیلم در تهران پایین کشیده شد و در شهرستانها اکران نشد، مهم نیست.خودم همراه با فیلم آتش گرفتم و سوختم، مهم نیست. پس هیچ نمی گویم و با تمام بی انصافیها می سازم و دوباره فیلم میسازم.یاحق.»

«گشت ارشاد» به هنگام اکران رسمی با پایانی متفاوت نسبت به نسخه اصلی روی پرده رفت و جالب اینجاست که دی.وی.دی کنونی، پایان اصلی را هم در ضمایم خود قرار داده است. در این دی.وی.دی یک فیلم کوتاه چند دقیقه ای درباره حواشی فیلم هم قرار داده شده که در این فیلم به مرور تمام اتفاقاتی که از لحظه شروع تولید تا اکران بر سر «گشت ارشاد» و سهیلی آمد پرداخته شده. یکی از جالبترین قسمتهای این فیلم کوتاه بخشی از برنامه «هفت» با مجری گری جیرانی است که در آن غلامعلی حداد عادل از این می گوید که فیلم را نپسندیده است و همین نما برش می خورد به نمای مصاحبه با مخاطبانی که بعد از تماشای این فیلم جملگی از علاقه خود به فیلم می گویند.

بخشهایی از پشت صحنه فیلم دیگر ضمیمه دی.وی.دی است که در آن گفتگوهایی کوتاه با حمید فرخ نژاد و پولاد کیمیایی آمده است. در همین گفتگوی کوتاه هم فرخ نژاد دست از قریحه طنز خود برنداشته و روبه دوربین می گوید:«فیلمبرداری که تمام شد، حالا باید منتظر ممیزی ماند که یک قیچی دارد به این هوا!» در نماهای پشت صحنه تصویری از نماز خوانده سعید سهیلی کارگردان فیلم را هم می بینیم./شبکه ایران