فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

عادل های آن ور آبی و 2014 های خارجی


تب داغ جام جهانی این روزها تمام دنیا را گرفته است. مهمترین شبکه های ورزشی جهان در حال پوشش بازی های جام بیستم هستند و در این میان از مفسران ورزشی، بازیکنان سرشناس و چهره های دنیای اجرا و مجری گری دعوت کرده اند.





روزنامه هفت صبح:
 تب داغ جام جهانی این روزها تمام دنیا را گرفته است. مهمترین شبکه های ورزشی جهان در حال پوشش بازی های جام بیستم هستند و در این میان از مفسران ورزشی، بازیکنان سرشناس و چهره های دنیای اجرا و مجری گری دعوت کرده اند تا برنامه ها را با آب و تاب بیشتری برای مشتاقان فوتبال و بینندگان تلویزیونی بازی ها به روی آنتن ببرند.

مانند «2014» که نمونه وطنی ویژه برنامه جام جهانی 2014 برزیل به شمار می رود، شبکه های مطرح سراسر دنیا نیز با برنامه هایی خاص تلاش دارند با جلب رضایت بینندگان خود تا بالاترین حد ممکن بر میزان اعتبار و آبروی خود بیفزایند. در ادامه این گزارش، عملکرد بخشی از شبکه های ورزشی مطرح جهان تا بدین جای کار مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

موفقیت بی چون و چرای شبکه های آمریکایی

در ایالات متحده، بازی ها توسط شبکه های تلویزیونی «ABC» و «ESPN» به زبان انگلیسی و «یونی ویژن/ Univision» به زبان اسپانیایی پخش می شوند. در این میان سهم شبکه ABC پخش 10 بازی از جمله بازی فینال جام 2014 است. این در حالی است که «ESPN» پخش 43 بازی را در برنامه کاری خود دارد.

برنامه های مربوط به جام جهانی 30 دقیقه پیش از آغاز هر بازی از این شبکه ها به روی آنتن می رود و در پایان شب، یک گزارش 90 دقیقه ای از خلاصه بازی های انجام شده روز نیز برای علاقمندان به تفسیر و تحلیل بازی ها پخش می شود. مسئولان شبکه های آمریکایی نامبرده می گویند حداکثر توان خود را به کار بسته اند تا برنامه هایی پربار و جذاب را برای مخاطبانشان به روی آنتن برند.

عادل های آن ور آب و 2014 های خارجی
در شبکه «ESPN» چه می گذرد؟

شبکه «ESPN» با سه مجری، شش گوینده، سیزده مفسر و تحلیلگر (از جمله «لندون داناون»، هافبک تهاجمی تیم ملی آمریکا در جام های گذشته و بازیکن کنونی باشگاه فوتبال «لس آنجلس گلکسی») و پنج گزارشگر در کنار چهره های معروفی نظیر مایکل دیویس و راجر بنت - که هر دو از تهیه کنندگان و سازندگان برنامه های ورزشی بسیار محبوب و جنجال برانگیز در آمریکا به شمار می روند - برنامه های مربوط به جام بیستم را به روی آنتن برده است.

چهره معروف دیگری که در میان گزارشگران بازی های این دوره در شبکه «ESPN» به چشم می خورد، «درک رائی»، گزارشگر معروف و محبوب این شبکه با اصالت اسکاتلندی است که نزد فوتبالدوستان آمریکایی چهره ای مطرح و شناخته شده است.

رائی در گفتگویی که سه ماه پیش از آغاز مسابقات انجام داده، درباره حضورش در برزیل می گوید: بی صبرانه منتظر آغاز به کار در کشوری هستم که به نظرم نماد تصور هر کس از عشق و علاقه به فوتبال است.»

این گزارشگر مطرح در بخش دیگری از گفتگوی خود هیجان زده اشاره می کند: «برزیل همیشه یک پای داستان بوده و شاید بتوان گفت مهمترین بخش آن، چیزی عجیب و جادویی و رازآلود در رابطه با فوتبال برزیل وجود دارد.»

استیو مک منمن، بازیکن بازنشسته انگلیسی، کیسی کلر، دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال آمریکا و الخاندرو مورنو، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ونزوئلا از دیگر میهمانان این شبکه در طول بازی های جام 2014 هستند. تحلیلگران شبکه «ESPN» این روزها بین جایگاه ویژه گزارش بازی ها و استودیوی پخش - مستقر در یکی از سواحل معروف ریودوژانیرو - در گردش و رفت و آمد هستند.

کهکشانی از ستارگان فوتبالی در «یونی ویژن»

گزارش ها نشان می دهد شبکه «یونی ویژن» نیز برای نمایش و پخش بازی های جام بیستم حسابی سنگ تمام گذاشته و از حضور چهره های معروف و شناخته شده دنیای فوتبال، کسانی نظیر فرناندو فیوره، مجری محبوب، پابلو رامیرز و خورخه پرز - ناوارو، گزارشگران سرشناس و خزوس باراکامونتس، دستیار گزارشگر سود برده است. از طرفی مسئولان این شبکه برای افزودن بر جذابیت برنامه های خود در طول بازی های جام جهانی 2014، از بازیکنان مشهوری مثل مارسلو بالبئو، مدافع سابق تیم ملی فوتبال آمریکا، کارلوس پاوون، مهاجم اسبق تیم ملی هندوراس و مائورو کامورانزی، بازیکن میانی تیم ملی فوتبال ایتالیا دعوت کرده اند تا در برنامه های ویژه جام جهانی این شبکه حضور یابند.

همچنین از میان دیگر چهره های مطرح فوتبالی حاضر در برنامه های این شبکه می توان به هریستو استویچکوف، بازیکن سابق تیم ملی بلغارستان - ملقب به «ستاره بلغار» و «اسطوره بلغارستان» - و رامون رامیرز، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مکزیک اشاره کرد.

شبکه CBC، «اسپورتس نت» و TSN نیز به طور مشترک برنامه های ویژه ای را برای جام بیستم تدارک دیده اند و در این میان می توان به حضور چهره های مطرحی نظیر دیوید امبر، نایجل رید و جیسون دووس که در پوشش خبری بازی های فوتبال و هاکی شناخته شده اند، در این ویژه برنامه ها اشاره کرد.

گاف های شبکه های انگلیسی و خشم بینندگان

شاید باورکردنی نباشد اما شبکه ورزش بی بی سی این روزها با موجی از انتقادات و اعتراضات افراد حرفه ای و بینندگان فوتبالی روبروست. اجرای غیرحرفه ای و گزارش پرخطای مسابقات توسط «جاناتان پیرس» و «یونینیو پائولیستا» خشم مخاطبان این شبکه انگلیسی را در طول بازی های جام جهانی 2014 برزیل برانگیخته است.

هجمه انتقادات از آنجایی به سوی مسئولان پخش بازی ها گسیل شده که منتقدان بر این باورند کارشناسان برنامه ورزشی بی بی سی آنطور که باید درک کاملی از زبان انگلیسی ندارند و همین نقطه ضعف، لطمه جبران ناپذیری را بر پخش بازی های جام جهانی از این شبکه بریتانیایی وارد کرده است.

بینندگان خشمگین شبکه های انگلیسی «بی بی سی» و «آی تی وی» نیز نارضایتی خود را در محافل مختلف از جمله شبکه های اجتماعی به شکل های مختلف ابراز کرده اند. آنها می گوید مسئولان شبکه های نامبرده، کارشناسانی را برای ویژه برنامه های این دوره انتخاب و استخدام کرده اند که حتی قادر نیستند سلیس و روان به زبان انگلیسی صحبت کنند.

عادل های آن ور آب و 2014 های خارجی

شدت حملات و انتقادات طی روزهای اخیر به قدری بوده که مسئولان این شبکه های انگلیسی را اساسا نسبت به ادامه پوشش خبری مسابقات باقی مانده، نگران کرده است. از جمله چهره های مطرحی که آماج حمله بینندگان این شبکه های تلویزیونی قرار گرفته اند، فابیو کاناوارو، مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا و یونینیو پائولیستا، بازیکن میانی سابق فوتبال برزیل بوده اند که به غیرقابل درک بودن متهم شده اند و به دلیل ناتوانی های زبانی شان در درک کامل زبان انگلیسی نتوانسته اند از تحلیل های دیگر کارشناسان حاضر در برنامه هنگام پخش مسابقات سردرآورند و خلاصه به طرز شرم آوری حسابی گیج شده اند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در این باره نوشت: «مسئولان شبکه ها باید برای کارشناسان کلاس مکالمه زبان انگلیسی و امتحان پایان ترم برگزار می کردند، پیش از آنکه اجازه دهند آنها در ویژه برنامه جام جهانی آی تی وی و حتی بی بی سی حاضر شوند. کاناوارو در حال جان کندن است.»

همزمان، جاناتان پیرس به خاطر اشتباهات فاحش و گاف های بی اندازه ای که هنگام پخش زنده از خودش بروز داد، به همراه «فیل نویل»، مربی انگلیسی و بازیکن سابق تیم ملی این کشور و نیز همتا و همکار پیرس در شبکه بی بی سی که به «ملال آور» بودن متهم شده، هدف حمله مخاطبان انگلیسی زبان برنامه های ورزشی این جام قرار گرفت.

بزرگترین گاف پیرس 54 ساله وقتی بود که حین گزارش بازی فرانسه - هندوراس به اشتباه فریادی از سر خوشحالی برآورد و اعلام کرد فرانسه گل زده است، در حالی که فراموش کرده بود اساسا فناوری پیشرفته ای به نام «خط دروازه» در بازی های این جام مورد استفاده قرار گرفته است.

این اشتباه پیرس به ایجاد آشوبی وصف ناپذیر در جایگاه ویژه گزارشگران بی بی سی منجر شد. از جمله چهره های معروفی که پیرس را به خاطر اشتباه جنجال برانگیزش به سخره گرفتند، کمدین ایرلندی، دارا اوبرایان بود که در صفحه توئیتر خود نوشت: «خیلی مطمئن نیستم که گزارشگر این بازی چه کسی است، با اینحال لازم است یک نفر فناوری خط دروازه را برایش توضیح دهد و او را آرام کند.»

چالش بزرگ برای مسئولان بی بی سی

گاف های پیرس درست پس ازآنکه مسئولان بی بی سی اعتراف کردند احتمال دارد فیل نویل را از تیم گزارشگران زنده این جام حذف کنند، خبرساز شد. گزارش ملال آور و کسالت بار مدافع سابق تیم ملی انگلستان به هنگام بازی دو تیم ایتالیا و انگلستان و شکست تیم کشورشان باعث شد تا مسئولان بی بی سی خیلی سریع به فکر حذف نویل بیفتند.

حالا بی بی سی و آی تی وی به عنوان نمایندگان بریتانیا به هنگام پخش بازی های جام جهانی در برزیل با چالش عظیمی مواجه شده اند که اساسا شیوه مدیریتی مسئولان این شبکه ها را می تواند به آسانی زیر سوال ببرد؛ به ویژه آنکه بینندگان تلویزیونی سراسر دنیا که مشتاقانه پای گیرنده های خود در خانه یا محل کارشان می نشینند انتظار دارند بازی های جام جهانی را با حداکثر کیفیت ممکن به لحاظ اجرا و گزارش تماشا کنند و این نقطه ضعف بزرگ برای شبکه مطرحی چون بی بی سی می تواند فاجعه ای در نوع خود به شمار رود.


ویدیو مرتبط :
تفریحات به سبک اون ور آبی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 - برزیل/ نبرد حساس ماتادورها با خروس‌های آبی در پاریس



مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 - برزیل

نبرد حساس ماتادورها با خروس‌های آبی در پاریس

تیم ملی فوتبال اسپانیا از پیکارهای مرحله مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 برزیل در دیداری جذاب و دیدنی بامداد چهارشنبه در پاریس به مصاف فرانسه خواهد رفت.

 

مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014, جام جهانی 2014  برزیل,مقدماتی جام جهانی برزیل

به گزارش  فارس، پیکارهای مرحله مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی 2014 برزیل در سراسر جهان برگزار خواهد شد و در منطقه اروپا یکی از حساس‌ترین جدال‌ها اختصاص به بازی تیم ملی فوتبال فرانسه و اسپانیا دارد.

خروس‌های آبی که چهارشنبه گذشته با برتری 3 بر یک مقابل گرجستان موفق شدند با 10 امتیاز در صدر گروه I قرار بگیرند امیدوارند با برتری در این دیدار خانگی فاصله خود با سایر رقیبان به خصوص اسپانیا قهرمان جهان را افزایش دهد.

از طرفی اسپانیا که هفته گذشته در یک بازی پرانتقاد مقابل تیم نه‌چندان مطرح و قدرتمند فنلاند به تساوی یک بر یک خانگی رسید می‌خواهد باردیگر به صدر گروه باز گردد تا همچنان خود را به عنوان اولین تیمی که بیشترین شانس صعود از این گروه را دارد معرفی کند.

بدون شک جدال این دو غول فوتبال اروپا در شهر پاریس و ورزشگاه استادوفرانس جذاب و دیدنی خواهد بود.

قضاوت این دیدار را ویکتور کاسای داور مجارستانی برعهده خواهد داشت.

دیدار رفت دو تیم در اسپانیا و ورزشگاه ویسنته کالدرون با تساوی یک بر یک در شرایطی به پایان رسید که ماتادورها ابتدا توسط سرخیو راموس از حریف آبی‌پوش خود پیش بودند؛ اما در دقیقه 4+90 ژیرو بازی را به تساوی کشاند تا پیروزی ارزشمندی نصیب فرانسوی‌ها شود.

فرانسه در 3 دیدار اخیر خود موفق شده ایتالیا را با نتیجه 2 بر یک مغلوب کند؛ اما مقابل آلمان 2 بر یک شکست خورده و در آخرین بازی هم گرجستان را مغلوب کرده است.

در نقطه مقابل اسپانیا در دیدار با پاناما و اروگوئه به برتری رسیده است.

دیدار این دو غول فوتبال اروپا 30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

*برنامه سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

ارمنستان - چک

آذربایجان - پرتغال

استونی - آندورا

ترکیه - مجارستان

اوکراین - مولداوی

دانمارک - بلغارستان

صربستان - اسکاتلند

هلند - رومانی

آلمان - قزاقستان

ایرلند - اتریش

لهستان - سان مارینو

بلژیک - مقدونیه

ولز - کرواسی

ایرلند شمالی - رژیم اشغالگر قدس

مالت - ایتالیا

مونته‌نگرو - انگلیس

فارس