فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

صدور اولین مجوز برگزاری کنسرت برای یک خواننده زیر زمینی در ایران



اخبار,اخبار فرهنگی ,خواننده زیر زمینی

 

اخبار فرهنگی - خبرگزاری فرانسه: صدور اولین مجوز برگزاری کنسرت برای یک خواننده زیر زمینی در ایران

خبرگزاری فرانسه می نویسد: طبق قوانین ایران ، همه آثار هنری از جمله آلبوم های موسیقی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند و هنگام صدور مجوز ترانه و موسیقی این آثار بررسی می شود تا با ارزش های اخلاقی و اسلامی مغایر نباشد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به صدور مجوز برای برگزاری کنسرت یک خواننده زیر زمینی برای نخستین بار در ایران پرداخته است.

به گزارش عصر ایران این خبرگزاری به نقل از خبر روز گذشته خبرگزاری ایرنا مبنی بر صدور مجوز برای برگزاری کنسرت "زانیار خسروی" خواننده پاپ که پیشتر ترانه هایش را به صورت اینترنتی و بدون مجوز منتشر می کرد، از برگزاری کنسرت این خواننده در روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) در تهران خبر داد.

این خبرگزاری نوشت : بلیت های این کنسرت به سرعت به فروش رفت. این نخستین بار در ایران است که یک خواننده زیر زمینی موفق به دریافت مجوز برای برگزاری کنسرت می شود.

خبرگزاری فرانسه به ابراز خرسندی زانیار خسروی در صفحه شخصی اش در فیسبوک از صدور مجوز برای کنسرتش خبر داده و به نقل از صفحه فیسبوک خطاب به هواداران این خواننده که بلیت کنسرت او را خریداری کرده اند، نوشته است: از اینکه همه شما را (در کنسرت) می بینم خیلی خوشحالم.

این گزارش سپس به نظرات هواداران زانیار در زیر مطلب او در صفحه فیسبوکش پرداخته و به نقل از یکی از آنها که موفق به خرید بلیت کنسرت نشده است می نویسد: من خیلی ناراحت ام نتوانستم بلیت بگیرم . می خواهم بمیرم.

 خبرگزاری فرانسه به هشدار پلیس امنیت اخلاقی ناجا به هنرمندان و خوانندگان زیر زمینی اشاره کرده و می نویسد: پلیس امنیت اخلاقی پیشتر به خوانندگان زیر زمینی هشدار داده است کارهای بدون مجوز منتشر نکنند و از طریق مجاری قانونی به انتشار آلبوم های خود مبادرت ورزند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: طبق قوانین ایران ، همه آثار هنری از جمله آلبوم های موسیقی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند و هنگام صدور مجوز ترانه و موسیقی این آثار بررسی می شود تا با ارزش های اخلاقی و اسلامی مغایر نباشد.

با این حال بنا به نوشته این خبرگزاری بسیاری از گروه های زیر زمینی موسیقی در ایران بدون کسب مجوز از وزارت ارشاد و به صورت زیر زمینی فعالیت می کنند.

اخبار فرهنگی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
خواننده ضد انقلاب در ایران مجوز گرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری اولین کنسرت خواننده ممنوع الکار


عدم برگزاری کنسرت از سوی این خواننده شایعه ممنوع الکاری مجدد او را دوباره سر زبان ها انداخت ولی ظهر دیروز خبر اولین اجرای زنده این خواننده در جشنواره موسیقی فجر رسید تا همه حرف و حدیث ها در این باره از بین برود.

تماشا: مهدی مقدم امسال بعد از نزدیک 5 سال ممنوع الکاری، توانست آلبومش را در بازار موسیقی کشور منتشر کند و با آلبوم «احتیاط» بازگشتی جدید را به عرصه موسیقی کشور داشت اما با وجود رفع ممنوع الکاری این خواننده، او همچنان نتوانسته روی سن برود و اولین کنسرت رسمی اش را برگزار کند.

عدم برگزاری کنسرت از سوی این خواننده شایعه ممنوع الکاری مجدد او را دوباره سر زبان ها انداخت ولی ظهر دیروز خبر اولین اجرای زنده این خواننده در جشنواره موسیقی فجر به خبرنگار «تماشا» رسید تا همه حرف و حدیث ها در این باره از بین برود.

اولین کنسرت مهدی مقدم برگزار می شود

پویا افار، مدیر برنامه های مهدی مقدم درباره اولین کنسرت این خواننده به «تماشا» گفت: «اولین اجرای رسمی مهدی مقدم که با همراهی ارکستر صدا و سیما و با رهبری عباس لطیفی همراه است، در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر روی صحنه خواهد رفت تا این خواننده برای اولین بار در تهران کنسرت داشته باشد.»

او همچنین درباره فعالیت های جدید این خواننده به «تماشا» گفت: «قطعه ای به نام «کوچه های زمستان» را تولید کرده ایم که با صدای مهدی مقدم از رادیو فصلی و در قالب تیتراژ یکی از برنامه های این رادیو پخش شود. ترانه این قطعه را علی استیری سروده و ملودی و تنظیم نیز اثر سعید سام است.»

او همچنین درباره فعالیت های دیگر مهدی مقدم هم گفت: «در حال کار کردن روی آلبوم بعدی مهدی هستیم و همه تلاشمان این است که هر چه زودتر تور کنسرت های مهدی را در سراسر ایران برپا کنیم. ان شاء الله بعد از اجرای مهدی در جشنواره فجر به صورت جدی روی این قضیه تمرکز خواهیم کرد.»